forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 13:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: instalacja wodoru
PostNapisane: 04-10-2011, 21:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
czy ktoś osobiście miał doczynienia z czymś takim:
http://tablica.pl/oferta/instalacja-wod ... DdSpN.html
czy montaż tego wymaga zezwoleń lub dodatkowych wpisów w dow.rej???

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: instalacja wodoru
PostNapisane: 26-10-2011, 11:49 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
nie opłaca się. to pokrótce.
problem z tym jest taki, że do elektrolizy potrzeba więcej energii, niż się otrzymuje.
tu masz kawałek:
"Drugim sposobem uzyskania wodoru jest elektroliza - użycie elektryczności do podzielenia wody na tlen i wodór - 2 H²O + e! ‰2H² + O². Oznacza to więcej energii elektrycznej zużytej w elektrolizie niż zostanie uzyskane w ogniwach paliwowych.

To są prawa fizyki, konkretnie drugie prawo termodynamiki: energia z ogniw paliwowych JEST MITEM!

Jeśli elektryczność potrzebna do elektrolizy pochodzi z generatorów paliwowych, znów wracamy do punktu wyjścia. Jeśli jednak pochodzi ze źródeł odnawialnych lub nuklearnych, wówczas mamy faktycznie do czynienia z szansą na "czystsze" paliwo dla transportu. Niestety w całym procesie tracimy dużo energii, przez co otrzymywany wodór daje nam 70-80% energii pierwotnej elektryczności. Ogólnie więc produkcja wodoru zużywa więcej energii, niż otrzymuje się utleniając wodór w ogniwach paliwowych. EROEI wodoru wynosi 0,8."
źródło

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: instalacja wodoru
PostNapisane: 26-10-2011, 15:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
dzięki za odpowiedż i zapraszam na piwko 8)

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: instalacja wodoru
PostNapisane: 27-10-2011, 10:02 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
nie ma za co. a jak do Skandynawii będę pruł, na co się zanosi, to browara możemy strzelić ;)
a poza tym to dodam jeszcze, bo tam piszą nieźle, ale nie do końca to może tłumaczyć.
sam się interesowałem i to dość żywo tym tematem. na stronach "drewno zamiast benzyny" coś pisze, na yt są filmiki, ale co ciekawe, większość kończy się na zrobieniu i montażu instalacji...
oglądnąłem sobie np. kiedyś całą serię tego =>
http://www.youtube.com/watch?v=r22nXCh- ... re=related
części serii mimo tego, że jest ich mnóstwo, kończą się niestety jakby przed samym finiszem.
gdzie indziej
tu => http://www.youtube.com/watch?v=UoeNHwxh ... re=related gość sugeruje, że zszedł z 5 na 3 litry, ale to tylko jego słowa.
tak w ogóle to widzę, że generalnie zmienili ostatnimi czasy ideę wykorzystania wodoru
a) z tej - że wodorem będzie się napędzać samochód jako jedynym paliwem (jazda za darmo),
b) na taką - że ma on wspomagać zasilanie danym paliwem, a więc będzie dodatkiem (tańsza jazda; zmniejszenie spalania).
na tej stronie co dałeś tą zmianę właśnie widać (http://tablica.pl/oferta/instalacja-wod ... DdSpN.html). pisze, ze na instalacji poczynisz oszczędności do 50% na paliwie. nie piszą już o instalacji dzięki której jeździsz za darmo.
zmiana w idei jest ale i tak to bzdury. na elektrodzie widziałem, ze też sie goście nad tym rozwodzili, poczytałem sobie co nieco. ale przede wszystkim pogadałem sobie z gościem, który na fizyce dość dobrze się zna i generalnie z wodorem jest tak, ze mimo tego że jest wszędzie (woda) to jednak trza go wyciągnąć, a to kosztuje energię, która okazuje się większą niż ta którą otrzymamy z wydzielonego wodoru.
tak dla wyobrażenia, to coś, jakby głodny przewalił tonę gruzu, żeby wydrzeć spod niego kromkę chleba. zużyje na pracę 300 kalorii, a z kromki dostanie 200.
generator HHO korzysta z prądu, bo do elektrolizy jest on potrzebny. im go więcej dostanie, tym więcej wodoru otrzymamy, ale prądu nawet w aucie za darmo przecież nie ma. każdy z nas wie, że jazda na światłach, z klimą ... czyli odbiornikami prądu zwiększa zużycie paliwa. także generator HHO za darmo wcale nie chodzi, a nie wiele daje. wydajność jego jest taka, ze może na silniczek kosiarki by go starczyło, ale na pewno nie na to, by zasilić samochód.
stąd pewno zmiana w podejściu do HHO. trochę ludzi juz to przerobiło na własnej skórze. zobaczyło, że owszem po zamontowaniu instalacji jakiś tam wodór idzie, ale mało go; a na pewno już na tyle mało, by tylko na nim auto jeździło. wracając jeszcze raz do tej strony co wkleiłeś, wskazują, ze instalacja spowoduje zmniejszenie paliwa dzięki temu, że wodór otrzymany z generatora, nie jest juz traktowany jako paliwo, a dodatek. dlatego można go niby wykorzystywać do diesela, benzyny czy lpg. ma on być wpuszczany w dolot i wraz z powietrzem lecieć do ślinika.
obawy nadal pozostają. po pierwsze jak i w przypadku pierwszej idei - zasilania samym wodorem silnika - generator dalej potrzebuje prądu, a więc mamy zwiększenie zużycia paliwa. i na tym można by zakończyć. jako druga obawa dodam wątpliwość: jak niby ma się palić benzyna z wodorem? lpg z wodorem? czy diesel z wodorem? to są rożne paliwa. wiem, co się z autem działo, gdy jeszcze miałem instalację lpg I generacji gdzie sam przełączałeś z benzyny na gaz i zrobiłeś to za szybko, tj. nie wypaliłeś benzyny do końca a zdążyłeś puścić gaz... proces przełączania na gaz książkowo polegać miał na wypalaniu benzyny z gaźnika i dopiero po jej wypaleniu przełączenia z pozycji zero na gaz (guzik miał trzy pozycje: benzyna, zero i gaz). jak się pospieszyłeś, to auto sie krztusiło, charczało itd itp. dlaczego? pewno dlatego, ze paliwa mają różną kaloryczność, prędkość spalania (potrzebują innego zapłonu) i ich mieszanka nie służy.
do tego, są i inne pytania, jak to: co z dolotem ukształtowanym przecież odpowiednio (ma dawać tyle, a tyle powietrza)? osobiście nie wyobrażam sobie spalania mieszanek diesela+wodór+powietrze, czy benzyna+wodór+powietrze.
myślę, że spalanie takich mieszanek w silniku to abstrakcja, a do tego i tak nie zmienimy faktu, ze wodór do tych mieszanek potrzebować będzie najpierw benzyny/diesela/czy gazu by go wyprodukować,a tu relacje niekorzystne znamy (więcej energii potrzebnej do elektrolizy, niż energia z wodoru otrzymanego tą drogą)

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL