forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbo Diesel vs Diesel w Charadach
PostNapisane: 29-12-2008, 01:30 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Witam.
Jak w temacie, interesują mnie wady i zalety jakie ma silnik TD w stosunku do Dieselka.
Pytam, ponieważ mam dwa silniki (Diesel jeździ w mojej charadzie, a TD stoi i czeka) i zastanawiam się który remontować (chodzi o remont kapitalny).
Głównie interesuje mnie zużycie paliwa i awaryjność tego silnika.
Za jakiekolwiek porady będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-12-2008, 09:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
zdecydowanie polecam td - dużo lepsza dynamika a zwłaszcza moment , spalanie na poziomie zwykłego disla

co do awyjności to tak samo jak disel , jak sie przepali uszczalka niemożna dojść końca :(
turbiny też raczej są trwałe ( nie miałem problemu )
także jak remontować to td

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-12-2008, 20:45 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Dzięki za odpowiedź, a co dokładnie masz na myśli jeżeli chodzi o uszczelkę? U mnie jak się przepaliła to wymieniłem i śmiga dalej :)
Jeszcze jedno, podobno w td uszczelka właśnie częściej się przepala jak zapatrujesz się na tą teorię?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-12-2008, 22:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
w dislu zmieniałem raz tylko uszczelkę ale z innego powodu - zerwał się pasek rozrządu, i wsumie trzymała ale widziałem mnóstwo disli w których po wymianie znów bulkało , co do td to w naszym wymieniliśmy z 3-4 razy uszczelke przez 3 lata , oczywiście planowane sprawdzana na koniec już najdroższe uszczelki jakie były a i tak robił 10 tys zaczynał bulkać po kolejnych 5 zasysał wode - może wadliwy egzemplarz ( pierwszy raz jak sciągneliśmy głowice była już założona "ajusa" czyli juz ktoś grzebał ) dodam że nie był katowany , po prostu smigał na codzień - wkońcu zmieniliśmy na benzyne

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-12-2008, 23:32 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
No zobaczymy jak będzie u mnie. Na początku chcę go wsadzić do samochodu i zobaczyć czy to w ogóle odpali, bo jak go kupiłem w lecie tak stoi na wózku do tej pory więc może być różnie... a jak nie to będzie kolejny do sprzedania na części :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-12-2008, 23:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
pomijając awaryjność mojego egzemplarza polecam td - fajnie ciągnie już z dołu i znacznie lepiej mi się jeździło niż zwykłą 1.0 benzyną która niby mocniejsza ale potrzebowała obrotów -także powodzenia

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-12-2008, 00:02 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
To jeszcze sie zapytam o coś.
Czy może próbowałeś przestawiać pompę w td żeby coś z niego jeszcze wycisnąć? Bo diesle są bardzo wdzięczne jeżeli chodzi o przestrojenie pompy.
Może masz jakieś przydatne patenty? Byłbym wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-12-2008, 19:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
akurat pompe miałem ustawioną ok więc nie ruszałem , nie kopciła paliła na dotyk , utrzymywała fabryczne osiagi , ogólnie jak silnik jest ok to wystarczająca śmiga , bawiłem sie zwiększeniem doładowania ale nie odczułem zupełnie różnicy , sebek z forum mial td i w nim robił jakieś mody ( gdzieś są jego posty) może on się wypowie

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-12-2008, 21:22 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
aha, dzięki wielkie za popdowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL