forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 17:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytań kilka cd...
PostNapisane: 30-05-2007, 00:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-05-2007, 17:21
Posty: 17
Witam ponownie,

Na wstępie dzięki za info w moim pierwszym topicu o 4wd w Charade.

Po drugie przypominam że wciąż szukam i pewnie długo będe szukał takiegoż 4WD. A może ktos to zauważy i coś wie :P

I do sedna.
Planuje zbudować sobie amatorskimi łapkami rajdówke na Charade :)

Pyt1
- Jaki silnik do tego 4wd wejdzie amatorskimi siłami?
* albo 1.6 16v i potem lekko turbo dmuchnąć
* albo GTti i podżyłować
Interesuje mnie maks 200 KM bo więcej to można się modlić za napęd. Choć ponoć ma on sakramenckie wydymanie.

Pyt2
- Czy da sie na Charade 4wd włozyc bude G200? albo inaczej do budy G200 naped 4wd Charady? Oczywiście tak żeby to przy pierwszym boku nie odpadło gdzie bądź.
Buda g100 nie jest zła ale g200 dla mnie agresywniejsze i wiekszy potencjał na fajny wygląd ma. ale stałe 4wd o proporcji 50/50 - ta wizja miażdży i gotów jestem dlubac bude g100 do wymarzonego kształtu.

Niemniej jednak prosze o sugestie itp....

Dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-05-2007, 08:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
więc po kolei:

-1.6 powinien być p&p ponieważ z 1.3 jest podobny blok z 1.0 turbo jest za dużo rzeźby pozatym lepiej mieć km z pojemności i lekko dmuchnac niż wyżyłować litrówkę do której niema części
- do soft turbo 0.4 bara lub te okolice odbedzie się anwet bez odprezania monitorując tylko egt i montujac knock sensor

przełozenie napędu do innej budy będzie problematyczne bo podejrzewa że są w karoserii specjalne przetłoczenia na wał most etc.

co do agresywności to porzadnie obnizona g100 z dokładką z przodu tez nie wyglada emerycko :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-05-2007, 09:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie wiadomo wsumie jak z G200 ale zwykła G100 w porównaniu do 4WD to jest inna podłoga wogóle, zbiornik paliwa itp rzeczy... Wiec jak 4WD to tylko ze zdrową podłoga bo tego niema nigdzie. Po budowie G200 nie sądze żeby tam gdzieś możnaby było wyciąc tak żeby wal gdzieś wszedł.. Nie mówie że się nie da ale rzeźba maxymalna :)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-05-2007, 11:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-05-2007, 17:21
Posty: 17
rzeźba maksymalna odpada


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-05-2007, 11:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wiec zostaje ci g100 z silnikiem z gamy 1.3-1.6 + ewentualnie turbo :wink: tłoki kute z gtti mają tą samą średnicę co w 1,3 i 1,6 więc nawet jakbyś chciał dmuchnac więcej niż tylko 0,3,-0,4 bara da się zrobić. Nie porównywałem tylko ich kształtu.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-05-2007, 17:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-05-2007, 17:21
Posty: 17
Dokładnie,
Póki co musze wyluzować bo kupić 4wd to nie lada sztuka :)
Właśnie pozostają tłoki z Gtti bo też mają 76 mm średnicy i są fabrycznie zakute. Do dego odprężyć te 1,6 16V pare modyfikacji w kompie, wydechu i powinno banglać.

Pytanie ile dmuchnąć żeby było około 180 KM? i żeby to dmuchanie nie zniszczyło silnika. Choć kute tłoki to już duży sukces będzie.

Prosto sie pisze ale mam nadzieje że zrobie to kiedyś (własnymi ręcami :) )

Potem mały restyling budy, klatka i inne tego typu rzeczy, przedwszystkim hamulce. Z tego co wiem nie ma problemu z wrzuceniem na tył tarcz z przodu. Ale docelowo trzeba by coś mocniejszego. Twardziej niżej i mnóstwo innych rzeczy.

Auto ma być rajdówką amatorską do kochania jej i zabawy wieczorami czy weekendy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-05-2007, 17:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
nie ma sensu robić na tłokach od GTti gdyż tłoki nie są tproblemem lecz korby ... auto mozna bez uszczerbku na zdrowiu krecic na 200KM - 220KM ... powyzej to juz są schodki , KRTEK pamiętaj że nie sztuką jest mieć 100KM i dmuchnąć dużo barów vby mieć 180KM ... sztuką jest wyciągnąć pierw z niego 140 - 160KM by później lekko dmuchnac i mieć 200KM , hamulce to nie problem , moja ma 4 tarcze :) głowica , wydech i dolot i celuj w 140 - 150KM z tego 1.6 silniczka , szukaj 4wd szukaj :) ja sie nie moge doczekać zimy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-05-2007, 17:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
do soft turbo nie musisz odprężać :wink:


Cytuj:
tłoki nie są tproblemem lecz korby

korby zawsze możesz dac do kulowania celem wzmocnienia 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-05-2007, 21:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-05-2007, 17:21
Posty: 17
No dzieki za uwagi.

Tak to jest dobra opcja. Generalnie początkowo celowałem w około 230 KM ale po zastanowieniu nie wiem czy napęd i skrzynia wytrzyma :|

Bo jak wytrzyma to opcja taka:
Korba do kulowania
Tłoki mimo wszystko od Gtti jesli dostane

I oczywiscie pierwsze do 140-150 N/A i potem bym dmuchnął na 220 -230KM

Tylko czy napęd nie pi...... i tak dalej .... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-05-2007, 21:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
ja uważam ze albo się robi porzadnie silnik pod na albo turbo bo jak robisz na to doprężasz, wstawiasz wałki o ostrej harakterystyce (heinrich świąte dorobią), jak jest miejsce wstawiasz wieksze zawory, licysz wydech.

Przy turbo wałek będzie już inny bo inna jest charakterystya napełniania cylindrów, wydech poiwnien być przelot żeby spaliny miały swobodne wyjście i turbo nie traciło energi na wtłaczanie ich w wydech. Nie liczysz dolotu, no i przedewszyskim bardziej nie doprezasz.

czesci któe się przydadzą i tu i tu to napewno powiekszona albo chociaż poprawiona przepustnica, spasowanie dolotu, regulowane kółka rozrządu(jako że niema do charade p&p albo dorabiasz samemu albo np grabowski 400-600 pln)
co do żywotności napędu najkompetetniejszy będzie mazi i osa ja niestety 4wd nie miałem okazji jeździć

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-05-2007, 17:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
więc tak - jeśli celujesz w 200 - 230KM to nie musisz korbów i tloków ruszać ... bez problemu wytrzymają takie moce .... zrobisz to co szociu mówił :)

naped i skrzynia przeniesie ci tez te moce ... tylko jest jedno ALE .... 13" FELGI ... moze to dziwnie brzmi .. ale na 13" ciężej jest uwalić w niej skrzynie , reszta napędu wytrzyma ... , pozatym troszke sie zabierasz od dupy strony ... bo pierw kup auto 4wd ... ia jak zaczniejsz od planów to mimo iż bedziesz miał wszystko zapięte na ostatni guzik ... to nie trafisz 4wd nigdy ... bo są to ciężko spotykane autka ... napęd napewno przetrzyma duzo :) moje katowanie charadki na asfalcie ... strzelanie ze sprzegła ... piszczenie 4ro napędowcem .... co nie jest łatwe i musi dostać strzała z maxymalnej mocy ...... i jedynie co to przednie przeguby od kręcenią bączków stukają :) , ja też bede uturbiał ale pierw musze silnik doprowadzić do ideału .. bo mi podpija olej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-05-2007, 22:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-05-2007, 17:21
Posty: 17
generalnie nie mam nic przeciwko zabieraniu sie od strony dupy do wszystkiego :)

a na serio,
długo zastanwaialem sie i szukałem auta do budowy pseudo rajdowki, nadal jestem na etapie rozpoznawania komplikacji i możliwości stąd te pytania. w tym miejscu jeszcze raz za info wielkie dzięki :)

łojejku 13 cali to ja nie zniese ale to najmniejszy problem, w każdym razie milion razy mniejszy niż zakup 4wd, z tego co widze w necie to w holandii tego jeździ od groma, w kazdym razie najwiecej narazie widzialem w necie z holandii.

niestety linkow do stron ala mobile tylko ze holandia, belgia niemcy francja wlochy i inne nikt mi podac nie poda.

a jakby targac z GB albo Japonii to trudno przełożyć kierownice?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-05-2007, 23:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
przekłądka to głupi pomysł, oprócz problemów z grodzią dochodza świtła lusterka etc, porponuje szukać austri szwajcaria :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-06-2007, 11:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-05-2007, 17:21
Posty: 17
mazi napisał(a):
nie ma sensu robić na tłokach od GTti gdyż tłoki nie są tproblemem lecz korby ... auto mozna bez uszczerbku na zdrowiu krecic na 200KM - 220KM ... powyzej to juz są schodki , KRTEK pamiętaj że nie sztuką jest mieć 100KM i dmuchnąć dużo barów vby mieć 180KM ... sztuką jest wyciągnąć pierw z niego 140 - 160KM by później lekko dmuchnac i mieć 200KM , hamulce to nie problem , moja ma 4 tarcze :) głowica , wydech i dolot i celuj w 140 - 150KM z tego 1.6 silniczka , szukaj 4wd szukaj :) ja sie nie moge doczekać zimy ;)


Zgadza się ale wiele rzeczy podczas przygotowywania silnika N/A jest bez sensu w perspektywie wkładania tam turbo. Choćby doprężanie przez planowanie głowicy czy zupełnie inne obliczenie wydechu.

No chyba że samymi operacjami nie przeszkadzającymi późniejszemu uturbianiu uda się osiągnąć z tego 1.6 powiedzmy 140-150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-06-2007, 13:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
Mazi a co za różnica 13" czy 14" skoro na 13" zakładasz większy profil a na 14" mniejszy, czyli cała średnica koła jest taka sama (więc promień koła jest taki sam), czyli taki sam moment jest potrzebny aby przekazać moc na koła. Oczywiście w 4wd wszystkie 4 koła muszą mieć taką samą średnicę.

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL