forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 22:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kilka fotek rozebranego 1.3 EFI + wielkie szczęście :D
PostNapisane: 05-12-2006, 21:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wstawiłem kilka fotek. Pochodzą z czasów jak robiłem uszczelkę pod głowicą a przy okazji ukręciłem śrubę ;)

Garnuszki - tłoki ustawione w jednym poziomie
Obrazek
Garnuszki - 4+1 - niezły bufor dali na wydechu :)
Obrazek
Garnuszki - ujęcie z prawej - odrazu widać, że silnik był projektowany do
montażu wzdłużnie we Feroza - rura chłodzenia idzie wzdłuż całego bloku - po co ?
Obrazek
Głowica - stan bardzo dobry (97tyś. km), wyjęta i lekko przeczyszczona
Obrazek
Głowica - zbliżenie na dolot nr 2 - tam było najwięcej syfu
Obrazek
Głowica - tym razem od dołu - zaworki zabrudzone nalotem, po szlifie błyszczały się jak psu...
Obrazek
Głowica w moich łapkach - od strony wydechów - dziwne mają kształty :/
Obrazek
Rozebrana klawiaturka - zaznaczam, że jeszcze jej nie czyściłem
Obrazek
Dziwna szczelinka :( W tym miejscu wywaliło uszczelkę pod głowicą. Przy drugim garze zapchał się otworek przelotowy wody w uszczelce - widocznie słabiej to miejsce było chłodzone - po wyczyszczeniu szczelinka prawie zniknęła, ale obawiam się, że może się kiedyś przypomnieć :(
Obrazek
Stara uszczelka - dołem do góry - prawdziwe gejzery z kamienia :) Nalot miał grubość prawie 1 cm - zatykały się otwory :(
Obrazek
Stare na nowe :) Zgodnie z zaleceniami forumowiczów tylko TOKEI :)
Obrazek
A teraz najlepsze :) Śruba, którą ukręciłem w głowicy a następnie delikatnie palcami wykręciłem ! Utwardzona powierzchownie w środku jak z gumy - koniec gwintu oderwany i okręcony o 360stopni :)
Obrazek
No i zbliżenie - w takich momentach nogi robią się z waty :)
Obrazek

Zabrakło fotek po szlifie głowicy i po wyczyszczeniu komory silnika.
Nie miałem już czasu - Charadka musiała jeździć !!!
Następnym razem zrobię fotki już poskładanego wypicowanego silniczka :)
Pod maską mam czyściej niż w środku, ale to chyba normalne w prawdzimym Made In Japan.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-12-2006, 23:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
NIe wiem czym twój poprzednik zalewał chłodnice ale ten syf jest wciążw bloku, chłodnicy, nagrzewnicy i rurach i sama wymiana na dobrą uszczelke może ale nie musi dać porządanych rezultatów. Należałoby wytrawić cały układ przed zmianą.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-12-2006, 00:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Trochę tego syfu to moja zasługa. Wymieniłem na zimę płyn w zeszłym roku i źle odpowietrzyłem - bąbelkował przy odpalaniu i bujał obrotami po ostrej gazówie. Po jakimś tygodniu zaczęły się bąbelki w zbiorniczku (zaznaczam, że zima przyniosła prawie -30C !). Chcąc uszczelnić układ wsypałem takich aluminiowych wiórków - takie uniwersalne uszczelniacze do chłodnic. Po tym już nie było co ratować :( Osad miejscami był miękki - świeży nalot z tych wiórków. Przed skręceniem wyczyściłem blok w kanałach wokół cylindrów DO SUCHA, głowica przedmuchana po polerce, pompa wodna przeczyszczona, termostat nówka. Z samego bloku wydobyłem tak około 200g rdzawego szlamu - tak we dwie dłonie by to ujął (skąd to ???). Wszystkie węże wyjąłem i przepłukałem wodą, chłodnicę pod ciśnieniem płukałem ze szlaucha.
Czy coś pominąłem ??? Tak - nagrzewnicę - nie wpadłem na to, że może się zapchać, na szczęście działa OK i nie ma problemu.
[/url]

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-12-2006, 00:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Fakt załatwiłeś układ wynalazkiem, przestroga dla innych aby nie stosować magicznych preparatów. Co do trawienia nagrzewnicy niektórzy proponują zagotować ocet w układzie ale ja tego nie polecam bo niewiadomo gdzie ten szlam siądzie. Dobrym lecz drogim sposobem jest podłączenie filtra z pompą zewnętrzną (przoduje w tym firma " HYDAC" ).

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-12-2006, 00:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
hydac brzmi znajomo sluzbowo :lol: wszelkie patenty z octem i odkaminiaczami ostrożnie w chłodnicy łatwo pourywac listki jak beda odpadac z kamieniem :(

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL