forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 13-01-2025, 04:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zastanawia mie jedna rzecz
PostNapisane: 14-02-2006, 10:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-01-2006, 17:07
Posty: 33
Lokalizacja: Dąbrówka
poprustu sie zastanawiam jekie były montowane orginalne tłumiki bo mój nie wygloda na orginalny jest w spawany przez amatora bo go musze poprawic teraz poprostu spawy posciły!ahca krozą ruzne opinie jak jest dziurawy tłumik to wiecej spala niekturzy muwią ze mniej bo jest lzejszy wydech napewno sie zgodze ze jest mocniejszy!jaka jest wasza opinia???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-02-2006, 19:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
wydech to ciekawa sprawa podstawa tuningu jest dolot i wydech oczywiscie tuningu amatorskiego bo profesjonalny to juz wysokie schodzki dla zawansowanych
ja w swoim td oczywiscie 1.0 td mam robiony wlasnorecznie wydech czyli koncowy tlumik jest bardziej przelotowy od fabrycznego srodkowego tlumika nie ma a zostal zastapiony luskowa strumienica wydechu silniczek jest odetkany a przy turbo to bardzo sprzyja polepszeniu dymaniki do tego mam dolot nie fabruczny tylko stozek i krutka rura dolotowa
samochodzik nie pali wiecej lepiej sie zbiera, turbinka daje cisnienie przy nizszych obrotach niz fabrycznie ogolnie jest lepiej niestety przyrostu mocy nie badalem na hamowni bo nie mam do niej dostepu ale ruznica jest kolosalna jak na taki maly silnik jak 1.0 td
ogolnie w swoim td duzo przerobilem duzo by tu pisac jestem zadowolony bo niekturym opada kopara jak na masce z tylu pisze 1.0 td a ja zasuwam jak dziki i zostawiam co poniektorych w tyle naprawde fajna sprawa
pozdrawiam wszystkich

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-02-2006, 23:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-02-2006, 23:10
Posty: 97
Lokalizacja: Mojęcice k.Wołowa
strumienica!!!:D kurde zawsze chciałem sobie ją kupić ale amba mowi po co ci i tak nic nie da jeszcze w dizlu ale widze ze jednak dobrze myślałem zeby strume wstawić ,napisz jaską długą kupiłeś i za ile(na allegro widziałem ceny od 49 zł)i dokładnie w którym miejscu ją wstawiłeś?zamiast pierwszego tlumika?a i czy fuma nie jest głośniejsza przez strumienice

_________________
Live to ride - Ride to live
Honda Jc20 Gold Alcast ver. Open
Kawasaki Zx6r...rozbita:< ale na wiosne Zx9r... bedzie sie dzialo...
Co ty wiesz o zapierdalaniu...??? Ty stara dupa jestes:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 00:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
witam
strumienica luskowa dlugosci 40 cm srednica 50 mm wspawana w miejsce srodkowego tlumika koszt tak jak mowisz okolo 50 zl i takie bajki jak to ze do diesla sie nie oplaci to mit
wlasnie ze sie oplaci odetka wydech co daje lepszy naped dla turbo przy nizszych obrotach co za tym idzie silniczek ladnie ciagnie a wlasciwie zamiata z nizszych obrotow co jeszcze daje strumienica
poprawia opruzninie cylindrow z niepotrzebnych spali a co przy tym idzie w czasie suwu ssania cylindry sa lepiej napelnianie wieksza ilosc powietrza dlaje lepsze dopalenie mieszanki nawet do 90 % no i finalem jest przyrost mocy poniewaz fabryczny td dopala od 70/80 % mieszanki po za strumienica mam sportowy filtr ktory daje pelna swobode przeplywu powietrza co za tym idzie turbinka nie ma oporow przy zasysaniu powietrza i lzej chodzi ogolnie odciaza sie silniczek i tak jak mowie jest dynamiczniejszy mniejsze spalanie jest tez plusem
glosnosc wydechu nie ulegla wiekszej zmianie bo to diesel dltego nie warczy jak glupi jest ok
pozdro

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 08:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Hmm a robiłeś może pomiary do 100 ? jesli możesz to zrób nasz td ma około 17,5 sek. dodam ze kiedyś założyliśmy zwężke i turbina juz od 2 tyś pompowała 0.9 bara ale przyrost mocy był niewielki na pomiarach max 1 sek
Pozdr

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 17:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Przy zwykłym dieselku nie opłacało by sie zakładać strumiennicy, ale do turbo diesla owszem!! Jeśli bedziesz próbował sie rozpedzać do steki to napsiz póżniej jakie masz opony założone, żeby jakieś porównanie było Sebek, oczywieście jak AmbaJunior też napisze jakie ma buty założone w charadzie!!

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 17:54 
Offline

Dołączył(a): 15-02-2006, 22:47
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
czy w zwykłym dieslu 1.0 D moge też włożyć strumienice zamiast środkowego tlumika i filtr sportowy? czy to coś mu pomoże? czy tylko w przypadku TD widać różnice? ewentualnie co moge zrobić w swoim dieslu żeby miał lepszy moment, moc? w każdym razie żeby lepiej się zbierał?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 18:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Pitu najlepiej to zmienić silnik na TD!! :lol: A tak an serio to też możesz założyć strumiennice, filtr sportowy i sportowy wydech!! Ale efekty nie bedą duże bo autko ma mało KM seryjnie!! TAk samo jak z malucha nie można na orginalmym silniku wyciągnąć 60KM!! Czytałem, że gośc maksymalnie osiągnął z wieloma przeróbkami silnika całego cos koło 40KM!! :wink:

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 18:12 
Offline

Dołączył(a): 15-02-2006, 22:47
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
oczywiście w przypadku strumienicy i sportowego filtra nie spodziewam się niewiadomo jakich osiągów, ale chociaż troche. Co do TD to miałem taki plan, tylko że to są koszta i problem żeby znależć silnik TD... ogólnie na tym też się jedzie do przodu, a co do malucha to i tak Charada ma lepsze przyśpieszenie :) ale jakby znalazł się ktoś kto chce sprzedać silnik TD to kontakt mile widziany, ewentualnie cale auto z silnikiem TD tylko rozbite, oczywiście żeby silnik był sprawny, najlepiej walony tył :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 18:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
oczywiscie ze pomoze tylko trzeba sie nameczyc aby zestroic wydech z dolotem nie jest to prosta sprawa ale napewno da rezultaty w td jest turbinka ktora kasuje zjawiska falowe na dolocie a w d zjawiska falowe wystepuja poniewaz jest to silnik wolnossacy i dlatego zeby dal cos montaz strumienicy wydechu i sportowego filtra trzeba to najperw obliczyc a powiem ze jedno zalezy od drugiego i wzajemnie sie uzupelnia za duzo by tu pisac
oczywiscie kazdy moze miec swoje zdanie, ja mam takie
reszte pozostawiam wam do oceny byc moze mozecie sie nie zgadzac i mowic ze to bzdura ale to juz wsza sprawa ja przeszlem juz faze prob i montzu jak tez zmudnego liczenia dolotu i wydechu i oplacilo sie
pozdrawiam i dla chetny polecam poszperac w sieci i oczytac sie troche

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 19:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
No to teraz Sebek napisał konkretnie i z tym sie zgadzam!! 8) Oczywiście wielkiej mocy nie uzyskamy na tym!! W zależności od mocy jaką ma silnik orginalnie!! Ale jak z każdą przeróbką trzeba sie troche namęczyć, żeby osiągnąć efekt!! :lol:

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 19:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Oczywiście ja nigdy nie neguje kogoś wiedzy!! I liczy sie, że każdy ma inno zdanie bo jakby każdy tak samo myślał to naszej dyskusji by nie było!! :?

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 19:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
zgadza sie ja tez nie neguje niczyjej wiedzy
po za tym im wiecej pytan tym wieksza ciekawos co daje nam w rezultacie ozywienie forum
pozdrawiam :lol:

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-02-2006, 22:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Ja pomiary robiłem na 165/65 na 14 wieć dosyć duże - na zimówkach 13 155 na 70 bryka prawie 2 sek żwawsza :) tzn mniejsze kółeczka i teoretycznie 100 szybciej na liczniku :)

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL