To pojecie bardzo obszerne, chociaż jeszcze mało spopularyzowane w technice motoryzacyjnej, mimo że ich elementy składowe występują w układzie dolotowym, zasilania i wylotowym. Urządzenia te, przypominające wyglądem coś pomiędzy pociskiem artyleryjskim, a sporych rozmiarów klepsydrą, najlepiej spełniają swoje zadanie gdy stosujemy jednocześnie strumienice dolotu i wylotu oraz odpowiednio zestrojony układ wydechowy. Zadaniem strumienic wylotu jest przyspieszenie przepływu spalin. Najbardziej wydajne potrafią zwiększyć ich prędkość nawet dwukrotnie. Strumienice te maja wyjątkowo dobry wpływ na przebieg momentu obrotowego. W niektórych autach udało sią przesunąć maksymalną wartość momentu nawet o 1500 obr/min w dół. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w jeździe miejskiej, gdzie rzadko korzystamy z górnego zakresu obrotów silnika. Strumienice dolotu dzięki zwiększeniu prędkości przepływu powietrza (zwiększenie prędkości nie jest już tak znaczne jak w przypadku spalin) zwiększają ilość powietrza dostającego się do cylindrów. Jak powszechnie wiadomo czym więcej powietrza tym lepsze osiągi. Pisząc o strumienicach dolotu nie sposób także pominąć sprawy sportowych filtrów powietrza. Właśnie takie filtry o oporach przepływu mniejszych o ok. 50 % od filtrów standardowych powinny współpracować ze strumienicami, dając wtedy niepowtarzalny efekt swojego działania.
Strumienica dolotu powietrza firmy Michael.
Cena: 99zł + Koszty Przesylki