forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade http://forum.charade.pl/ |
|
Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=5847 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | KubitMotorsport [ 05-03-2012, 02:14 ] |
Tytuł: | Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
witam wszystkich jestem tutaj nowy i chciałem zaprezentowac swoje auto które w tym roku bedzie jezdziło w kjs a w nastepnych latach prawdopodobnie w GSMP |
Autor: | KubitMotorsport [ 05-03-2012, 02:39 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
Ogólnie plan przeróbek jest taki: 1.KAROSERIA - Klatka wg. załącznika J - auto bedzie maksymalnie odchudzone ( drzwi, klapa, maska, szyby z poliweglanu wszystkie wzmocnienia wyciete, lekka deska rozdzielcza ) - zawieszenie gwintowane na wkładach koni z reg. twardosci - wieksze hamulce - modyfikacja zawieszenia przód - fotele kubełkowe + pasy 5-cio punktowe 3 cale - cała karoseria została dokładnie wyczyszczona do gołej blachy i obspawana na każdym zgrzewie - pomalowanie całości podkładem epoksydowym i na to lakier w pół macie grafitowy ( komora silnika i środek ) 2.SILNIK - polerowanie wału i wywazenie z kołem pasowym i sprzegłem - odchudzenie korb, polerowanie i wywazenie - odchudzenie tłoków - szlif bloku - nowe panewki i pierscienie - modyfikacje głowicy ( powiekszenie kanałów i polerowanie, wstawienie wiekszych zaworów i odchudzenie ich ) - sportowy wałek rozrządu - sprzegło spiekowe by. radzikowski - skrócone przełożęnie głowne skrzyni biegów - sportowy kolektor wydechowy - 4 gaźniki od motoru Jak coś sobie wiecej przypomne bede dopisywał, zapraszam do komentowania |
Autor: | KubitMotorsport [ 05-03-2012, 02:50 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
mam jeszcze takie pytanie czy orientuje sie ktoś gdzie moze byc krótsze przełożenie w której ze skrzyn z daihatsu i bedzie pasowało do 1.3 4wd |
Autor: | Qller [ 05-03-2012, 11:14 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
No no no cóż za pikny projekt Więcej zdjęć ! |
Autor: | ssjqbas [ 05-03-2012, 20:25 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
wg mnie skrzyni nie trzeba skracać |
Autor: | Miki [ 05-03-2012, 21:02 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
A to powiew świeżości na forum 1. Czym kierowałeś się przy wyborze auta? Tzn. czemu wybrałeś charade? 2. Miniatury zdjęć na przyszłość |
Autor: | Lupus [ 05-03-2012, 22:32 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
KubitMotorsport napisał(a): ... - auto bedzie maksymalnie odchudzone ( drzwi, klapa, maska, szyby z poliweglanu wszystkie wzmocnienia wyciete, lekka deska rozdzielcza ) ... - modyfikacja zawieszenia przód ... - 4 gaźniki od motoru Wycinanie wzmocnień. Dobre. Ale dużych oszczędności z tego nie budziet. Lekka deska, tzn. jej brak ? Możesz rozwinąć myśl "modyfikacja zawieszenia przód" ? Bo to jest wg. mnie pięta achillesowa Charad (i niejako z automatu Applausów też). To jest takie ... kruche. W porównaniu choćby do G200 czy Nissana N14. A co do gaźników to się nie mogę doczekać Jak to wystrugasz to będziesz dla mnie największym zakapiorem na dzielni A tak w ogóle to witka na forum. |
Autor: | mpanik [ 05-03-2012, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
No świetny prodżekt się szykuje, wreszcie jakieś świeże HC-E na forum. Rozumiem, że to Charade G112 (4x4)? W ogóle buda wygląda na dość zdrową, oczywiście jak na Charade. Co do skrzyni, to kiedyś na forum ktoś poruszał ten temat. I coś mi świta, że była wtedy mowa o skrzyni od Charade 1,3 16V, ale na gaźniku. Bo ponoć miała inne, krótsze przełożenia. |
Autor: | KubitMotorsport [ 06-03-2012, 01:08 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
ssjqbas napisał(a): wg mnie skrzyni nie trzeba skracać Trzeba skrócić, dlatego ze w serii na 2 jedzie 80 jak zrobie silnik wg. mojego planu bedzie sie krecił bardzo wysoko cos 8500-9000 obr/min takze automatyczne bedzie jechac około 100 km/h na 2 a gdzie ja wykorzystam 3 - 4 bieg nie mówiąc o 5 Miki napisał(a): A to powiew świeżości na forum 1. Czym kierowałeś się przy wyborze auta? Tzn. czemu wybrałeś charade? 2. Miniatury zdjęć na przyszłość 1. Pytasz czym sie kierowałem... hmmm.. powiem tak charada ma bardzo dobry silniczek w połączeniu z 4x4 i dobrym zgraniem wszystkiego myśle ze o generalke na kjs można walczyc 2. Ja nigdy nie działałem na forach wiec moze mnie jakoś naprowadzicie jak te miniatury ogarnąć Lupus napisał(a): KubitMotorsport napisał(a): ... - auto bedzie maksymalnie odchudzone ( drzwi, klapa, maska, szyby z poliweglanu wszystkie wzmocnienia wyciete, lekka deska rozdzielcza ) ... - modyfikacja zawieszenia przód ... - 4 gaźniki od motoru Wycinanie wzmocnień. Dobre. Ale dużych oszczędności z tego nie budziet. Lekka deska, tzn. jej brak ? Możesz rozwinąć myśl "modyfikacja zawieszenia przód" ? Bo to jest wg. mnie pięta achillesowa Charad (i niejako z automatu Applausów też). To jest takie ... kruche. W porównaniu choćby do G200 czy Nissana N14. A co do gaźników to się nie mogę doczekać Jak to wystrugasz to będziesz dla mnie największym zakapiorem na dzielni A tak w ogóle to witka na forum. Co do wzmocnień to tylko ci sie wydaje ze to nie wiele wagi, jedno wzmocnienie moze nie ale jak wytniesz wszystkie zbędne i otwornicą powiercisz całe auto to robi wielką robote buduje drugie auto do sportu i wiem co i jak, mojego malucha odchudziłem na 450 kg, a silnik zmodyfikowałem na 53 km i 72 Nm jak na malucha to kosmos w porównaniu z serią 23 km i 30 kilka Nm... Co do zawieszeniai gaźników to wszystko z czasem zobaczycie na fotkach jak dodam bo za dużo pisania mpanik napisał(a): No świetny prodżekt się szykuje, wreszcie jakieś świeże HC-E na forum. Rozumiem, że to Charade G112 (4x4)? W ogóle buda wygląda na dość zdrową, oczywiście jak na Charade. Co do skrzyni, to kiedyś na forum ktoś poruszał ten temat. I coś mi świta, że była wtedy mowa o skrzyni od Charade 1,3 16V, ale na gaźniku. Bo ponoć miała inne, krótsze przełożenia. Tak jest to charade G112 4x4, jeśli chodzi o blacharke to progi i nadkola a reszta to wycinanie w celu zmniejszenia wagi i powiem ze karoseria z klatką tyle waży ze 2 osoby dzwigają i potrafią przenieść Co do skrzyni to przerabiałem od 1.0 benzyny i jest identyczna jak 1.3 16v na wtrysku takze szukamy dalej co włożyc zeby pasowało i wolniej jechało |
Autor: | KubitMotorsport [ 06-03-2012, 01:18 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
w sezonie 2011 startowałem fiatem 126p i wyjeździłem mistrza okręgu rzeszowskiego i vice mistrza strefy polski wschodniej w klasie 1 i mistrza powiatu ropczycko-sedziszowskiego w wyscigach kilka linków do oglądniecia: http://www.youtube.com/watch?v=HWJz7tZ3ucg -> taki najnowszy na 60 załóg 5 w generalce i 1 w klasie http://www.youtube.com/watch?v=sRTAbgUw8w0 http://www.youtube.com/watch?v=UGWN8LGJVz0 http://www.youtube.com/watch?v=5xzJOX0Glfc Budując teraz charade licze na waszą pomoc macie wiecej dośwadczenia niż ja z tym autem a ja dopiero mam je 3 miesiące a prace rozpoczete 2 miesiące temu. Plan po dzisiejszym dniu jest taki ze musze wystartowac w zawodach 18 marca takze niecałe 2 tygodnie, bede musiał wyciągnąc silnik z drugiej mojej charade pojechac na prawie seryjnym silniku ale 4x4 nadrobi wazne zeby klase objechac |
Autor: | Miki [ 06-03-2012, 12:48 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
Pytałem Cie o wybór auta..bo trochę kiepsko jest z częściami już do tego - mowie nowymi częściami. Na pierwszy rzut oka faktycznie jest fajnie bo 1.3 i 4x4 ale podaż części ...jeszcze do tej wersji napędowej jest praktycznie zerowy. Trzymam kciuki ale IMO trzeba było brać suzuki swift 4x4 lub bliźniacze subaru justy. http://otomoto.pl/subaru-justy-4x4-C22780640.html pakujesz w to silnik od swifta GTi i jest juz bardzo ok Tak czy siak jeżeli będziesz miał jakieś pytania to chętnie pomożemy. PS: W opcjach imageshack miniaturka = thumbnail |
Autor: | KubitMotorsport [ 06-03-2012, 13:43 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
Miki napisał(a): Pytałem Cie o wybór auta..bo trochę kiepsko jest z częściami już do tego - mowie nowymi częściami. Na pierwszy rzut oka faktycznie jest fajnie bo 1.3 i 4x4 ale podaż części ...jeszcze do tej wersji napędowej jest praktycznie zerowy. Trzymam kciuki ale IMO trzeba było brać suzuki swift 4x4 lub bliźniacze subaru justy. http://otomoto.pl/subaru-justy-4x4-C22780640.html pakujesz w to silnik od swifta GTi i jest juz bardzo ok Tak czy siak jeżeli będziesz miał jakieś pytania to chętnie pomożemy. PS: W opcjach imageshack miniaturka = thumbnail No zgadza sie z cześciami cieżko ale ja kupiłem moje za 2 tys i do tego druga w częsciach to sie bardzo opłacało pozatym jak ktos ma reduktor do 4x4 i tylni dyfer chetnie kupie |
Autor: | ssjqbas [ 06-03-2012, 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
było na alledrogo niedawno silnik skrzynia i napędy za 300 zł popatrz w tematach sprzedam/ciekawe ogloszenia http://allegro.pl/daihatsu-charade-1-3- ... 98404.html gość troche nie wie o czym pisze ale jak sprawne za te pieniądze to tylko kupować tym bardziej ze napędów i półosi znaleźć już raczej jest bardzo trudno |
Autor: | KubitMotorsport [ 15-03-2012, 01:46 ] |
Tytuł: | Re: Daihatsu Charade 1.3 16v Grupa B |
Praca wre na 18.03 2012 musi byc gotowy do jazdy, zawieszenie poskładane, hamulce gotowe tylko odpowietrzyc, silnik wsadzony... jeszcze kilka elementów i gotowe http://imageshack.us/g/189/dsc00433vn.jpg/ |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |