forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Zmiana silnika G100
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=5796
Strona 2 z 2

Autor:  Qller [ 08-01-2012, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

Panowie, panowie ...
Ile te auta mają jednak lat ? Hm ?

Moja ma 20 lat, tak i z większych awarii to nic nie było oprócz ingerencji w nią tj, alarm moje grzebanie przy zapłonie.
A tak to jeździ chociaż nie ma łatwo ze mną ;p

To są porządne auta - przykład z przodu to ja mam tylko w zawieszeniu sprężyny zmienione i nic więcej (zimą pękła 1) seria !

Blachy mi idą, ale w porównaniu z innymi japońcami z tego okresu to jest i tak zaje&*$cie


Krótko : kochaj albo znienawidź


Co do przekładania to tylko czysta zabawa, hobby. Koszty są na pewno dosyć dosyć, ale racja nie ma co się pchać w Gtti bo to rzadkie i już niestety dojechane na rynku.
1,6 z api to jest dobra myśl ale nie ma ich na rynku tyle co np. golf II czy III co nie ?

Jesteśmy takimi troche odludkami co do upodobań markowych ;p

Autor:  bia2c [ 08-01-2012, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

ja swe upodobania do charadek nazywam po prostu hobby :D ;
lubię mieć coś co niestety nie każdy może posiadać a w tym przypadku jezdzić :D ;

Autor:  Grubson897 [ 09-01-2012, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

No to wymiana silnika albo samej głowicy z wałkiem obowiązkowa. nie wiem jak to się stało ale pękł wałem rozrządu -,-

Autor:  bia2c [ 10-01-2012, 17:22 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

mam od cb-61 może podpasi?

Autor:  Lupus [ 10-01-2012, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

Grubson897 napisał(a):
No to wymiana silnika albo samej głowicy z wałkiem obowiązkowa. nie wiem jak to się stało ale pękł wałem rozrządu -,-

:shock: A pasek się nie zerwał? Bo wałek rozrządu to może pęknąć, albo jak tłoki walną w zawory i je wypchają do góry (ale CB23 jest chyba bezkolizyjny ? ), albo jak wałek jest ekstremalnie odchudzony w procesie tuningu NA. Normalnie, "samo z siebie" to to sie raczej nie zdarza.
bia2c napisał(a):
mam od cb-61 może podpasi?

Kształt komory spalania jest inny w CB60. Tłoków od tego silnika nie da się zastosować do CB23, więc chyba głowica nie podejdzie. Choć z drugiej strony ciekaw jestem jak zachowywała by się taka hybryda. Bloki we wszystkich CB i CL są zasadniczo takie same.

Autor:  ssjqbas [ 10-01-2012, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

szkoda ze masz litrowke bo mam silnik 1.3 taki zapasowy, poszukaj dołu silnika tego od ktorego bia2c ma glowę , czyli 1.0 turbo na 2 zaworach i 1 wałku ponoć jeździ to jak 1.3 czyli całkiem przyjemnie juz

Autor:  Grubson897 [ 10-01-2012, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

z tego co mówi sąsiad (mechanik) stwierdził że po wlaniu motodoktora zatkał się jakiś kanał od oleju i głowica nie miała smarowania i wałek się ukręcił...
nie wiem co będzie taniej czy kupić głowicę kompletną czy cały silnik ?

Autor:  ssjqbas [ 11-01-2012, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

silnik bedzie prościej i łatwiej wbrew pozorom

Autor:  Lupus [ 11-01-2012, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

ssjqbas napisał(a):
szkoda ze masz litrowke bo mam silnik 1.3 taki zapasowy, poszukaj dołu silnika tego od ktorego bia2c ma glowę , czyli 1.0 turbo na 2 zaworach i 1 wałku ponoć jeździ to jak 1.3 czyli całkiem przyjemnie juz

Na ja też bym chętnie taki motorek przygarnął. Dużo żwawszy od wolnossącej litrówki, a mniej wydumany od GTti. Jakiś czas temu mignęła mi chyba na mobile.de G30 z CB60. Bo budzie G100 to na zachodzie jeszcze większy rarytas niż GTti. Odkąd jestem na niemieckim forum Daihatsu, zaobserwowałem tam tylko dwie Charady G100 Turbo, z czego jedna skończyła marnie po bliskim spotkaniu z Audi 80 B4.

A co do naprawy silnika, to rzeczywiście łatwiej będzie kupić całą jednostkę. Przy wymianie samej głowicy do kosztu jej zakupu i tak trzeba doliczyć uszczelkę, planowanie, ewentualne sprawdzenie szczelności. Koszty robocizny powinny być podobne za wymianę całego silnika i za wymianę głowicy.

Autor:  Grubson897 [ 15-01-2012, 19:11 ]
Tytuł:  Re: Zmiana silnika G100

No to dzięki jednemu z forumowiczów zdobyłem kompletną głowicę. Jutro zostanie wysłana więc może we wtorek/środę przyjdzie. Trudno jest znaleźć cały silnik CB-23. Ale przy rozbieraniu zauważyłem że na mojej głowicy jest napisane CB-90. czy silnik CB-23 a CB-90 niczym szczególnym (prócz wtrysku) się nie różnią ??

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/