forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 19:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 08-01-2012, 12:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Panowie, panowie ...
Ile te auta mają jednak lat ? Hm ?

Moja ma 20 lat, tak i z większych awarii to nic nie było oprócz ingerencji w nią tj, alarm moje grzebanie przy zapłonie.
A tak to jeździ chociaż nie ma łatwo ze mną ;p

To są porządne auta - przykład z przodu to ja mam tylko w zawieszeniu sprężyny zmienione i nic więcej (zimą pękła 1) seria !

Blachy mi idą, ale w porównaniu z innymi japońcami z tego okresu to jest i tak zaje&*$cie


Krótko : kochaj albo znienawidź


Co do przekładania to tylko czysta zabawa, hobby. Koszty są na pewno dosyć dosyć, ale racja nie ma co się pchać w Gtti bo to rzadkie i już niestety dojechane na rynku.
1,6 z api to jest dobra myśl ale nie ma ich na rynku tyle co np. golf II czy III co nie ?

Jesteśmy takimi troche odludkami co do upodobań markowych ;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 08-01-2012, 21:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
ja swe upodobania do charadek nazywam po prostu hobby :D ;
lubię mieć coś co niestety nie każdy może posiadać a w tym przypadku jezdzić :D ;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 09-01-2012, 22:23 
Offline

Dołączył(a): 30-12-2011, 01:52
Posty: 20
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
No to wymiana silnika albo samej głowicy z wałkiem obowiązkowa. nie wiem jak to się stało ale pękł wałem rozrządu -,-


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 10-01-2012, 17:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
mam od cb-61 może podpasi?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 10-01-2012, 19:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Grubson897 napisał(a):
No to wymiana silnika albo samej głowicy z wałkiem obowiązkowa. nie wiem jak to się stało ale pękł wałem rozrządu -,-

:shock: A pasek się nie zerwał? Bo wałek rozrządu to może pęknąć, albo jak tłoki walną w zawory i je wypchają do góry (ale CB23 jest chyba bezkolizyjny ? ), albo jak wałek jest ekstremalnie odchudzony w procesie tuningu NA. Normalnie, "samo z siebie" to to sie raczej nie zdarza.
bia2c napisał(a):
mam od cb-61 może podpasi?

Kształt komory spalania jest inny w CB60. Tłoków od tego silnika nie da się zastosować do CB23, więc chyba głowica nie podejdzie. Choć z drugiej strony ciekaw jestem jak zachowywała by się taka hybryda. Bloki we wszystkich CB i CL są zasadniczo takie same.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 10-01-2012, 20:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
szkoda ze masz litrowke bo mam silnik 1.3 taki zapasowy, poszukaj dołu silnika tego od ktorego bia2c ma glowę , czyli 1.0 turbo na 2 zaworach i 1 wałku ponoć jeździ to jak 1.3 czyli całkiem przyjemnie juz

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 10-01-2012, 22:00 
Offline

Dołączył(a): 30-12-2011, 01:52
Posty: 20
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
z tego co mówi sąsiad (mechanik) stwierdził że po wlaniu motodoktora zatkał się jakiś kanał od oleju i głowica nie miała smarowania i wałek się ukręcił...
nie wiem co będzie taniej czy kupić głowicę kompletną czy cały silnik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 11-01-2012, 20:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
silnik bedzie prościej i łatwiej wbrew pozorom

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 11-01-2012, 20:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
ssjqbas napisał(a):
szkoda ze masz litrowke bo mam silnik 1.3 taki zapasowy, poszukaj dołu silnika tego od ktorego bia2c ma glowę , czyli 1.0 turbo na 2 zaworach i 1 wałku ponoć jeździ to jak 1.3 czyli całkiem przyjemnie juz

Na ja też bym chętnie taki motorek przygarnął. Dużo żwawszy od wolnossącej litrówki, a mniej wydumany od GTti. Jakiś czas temu mignęła mi chyba na mobile.de G30 z CB60. Bo budzie G100 to na zachodzie jeszcze większy rarytas niż GTti. Odkąd jestem na niemieckim forum Daihatsu, zaobserwowałem tam tylko dwie Charady G100 Turbo, z czego jedna skończyła marnie po bliskim spotkaniu z Audi 80 B4.

A co do naprawy silnika, to rzeczywiście łatwiej będzie kupić całą jednostkę. Przy wymianie samej głowicy do kosztu jej zakupu i tak trzeba doliczyć uszczelkę, planowanie, ewentualne sprawdzenie szczelności. Koszty robocizny powinny być podobne za wymianę całego silnika i za wymianę głowicy.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 15-01-2012, 19:11 
Offline

Dołączył(a): 30-12-2011, 01:52
Posty: 20
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
No to dzięki jednemu z forumowiczów zdobyłem kompletną głowicę. Jutro zostanie wysłana więc może we wtorek/środę przyjdzie. Trudno jest znaleźć cały silnik CB-23. Ale przy rozbieraniu zauważyłem że na mojej głowicy jest napisane CB-90. czy silnik CB-23 a CB-90 niczym szczególnym (prócz wtrysku) się nie różnią ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL