forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 10:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbo a CB-23
PostNapisane: 05-09-2011, 21:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Panowie, tak sobie myślałem.

Czy do mojego silnika dało by dobrać turbine ( i tylko o to pytam bez rozmyślań czy wytrzyma) która:
Nie miała by nic z elektryki
Proste podłączenie tj:
- IC, przerobienie dolotu i kolektora wydechowego
- doprowadzenie oleju do turbiny

I chyba wszystko co trzeba


Macie jakieś pomysły ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 05-09-2011, 22:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Qller napisał(a):
Macie jakieś pomysły ?

Ja mam, nazywa się CB-60.

A na serio, nie zrobisz tego o co pytasz.
Chcesz pchać sprężone powietrze przez seryjny gaźnik? Zakładając że sam gaźnik by to przetrzymał, to jak zasilisz taki silnik w większą ilość paliwa? Gaźnik choćby ze wspomnianego CB-60 to tzw. "blow-thru". Podobne były też np. w pierwszych Lancerach Turbo.
Przerabianie kol. wydechowego? Nie ma opcji, musiałbyś wystrugać jakiegoś baranka, no chyba że turbo zamontowałbyś gdzieś pod podłogą.
Intercooler? Też nie pasi do tego układu. Każdy IC powoduje spadek ciśnienia doładowania, dlatego starsze silniki turbo jak np. (znowu) CB-60 go nie miały, aby nie rozprężać powietrza przed komorą spalania.
A doprowadzenia oleju do turbiny to akurat błahostka na tle w/w spraw.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 05-09-2011, 22:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
to byłby chyba najmniejszy koszt takiej przeróbki czyli swap z tego oto: http://moto.allegro.pl/charada-1-0-turb ... 53129.html

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 05-09-2011, 23:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Dokładnie to miałem na myśli. Innego wariantu na 1.0 6V SOHC Carb. Turbo nie widzę.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 06-09-2011, 08:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
A takie luźne myślenie ale już to że przez gaźnik może nie przejść tyle powietrza daje do myślenia.

A tak byłem ciekawy.


A co wy na to ?
Kumpel mi mówił że sposobem na zwiększenie (wprawdzie minimalne) jest dołożenie jakiejś podkładki pod gaźnik aby on stał wyżej i przez to miejsce na mieszanie się paliwa z powietrzem więcej i że niby przez to mieszanka bardziej jednorodna no i lepsza

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 06-09-2011, 12:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Twój kumpel kreatywne rozwiązania czerpie wprost z radosnego okresu PRL - wpisz sobie w googlach "turbinka kowalskiego"...

W sumie mógłbyś mówić, że masz zaturbione auto... :P

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 06-09-2011, 16:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
O tym nie słyszałem

Ale wstępnie widze że to tyle warte co filtry z takim śmiegiełkiem przy dolocie ;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 06-09-2011, 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
to co pomysł umarł czy zrobisz swap z turbo?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 07-09-2011, 12:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
pieniędzy mi trzeba :/

Jak się pojawią to będę coś kombinować bo nawet CB23 jest za słaby już dla mnie nawet do normalnego poruszania

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 07-09-2011, 12:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
http://www.cardomain.com/ride/2265802/1 ... su-charade

A co wy na to powiecie ?

Ja widze jakby kompresor a i gaźnik

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 07-09-2011, 18:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
No fajne to. Ori gaźnik poszedł w odstawkę na rzecz prostszego i bardziej pancernego gaźnika typu SU. Podobne montowane były (w liczbie 2 szt.) w silnikach L24/L26/L28 Nissan/Datsun. Ostatecznie twórcy tego cudeńka i tak wsadzili na CB23 mono-wtrysk z prawie 4l silnika Forda. To powinno uzmysłowić o ile więcej paliwa potrzebuje silnik doładowany (nieważne czy SC, czy Turbo) od zbliżonej konstrukcyjnie jednostki NA. No i taki wtrysk trzeba czymś wysterować - tu użyto Megasquirt'a.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 07-09-2011, 21:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
kilkanaście lat temu u gazecie "Motor"czytałem o fiacie 125p z dołożonym mechanicznym kompresorem z jakiejś amerykańskiej koparki na standardowy gażnik fiata i ponoć to latało(była też fotorelacja);
ale czy zwróciliście uwagę na listwy progowe prawie jak moje progi ze stali; :D ;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 15-09-2011, 10:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
A z innej beczki troche


Z jakich aut i jakie silniki można by wstawić w bude G100 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 15-09-2011, 14:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
w sumie każdy zależy od grubości portfela

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo a CB-23
PostNapisane: 15-09-2011, 14:21 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
ale i tak portfel chudszy może być, niż w przypadku montowania turbo. ja jak się spytałem o ewentualność zrobienia z mojego "t" to mi chłopaki szybko wybili ten pomysł z głowy. stwierdzili, że dać to sie wszystko da, tyle że koszty mnie zjedzą. wtryski, pompa, dolot, ic, wylot, ecu, odprężenie silnika, sprzęgło, koło z. itd...
także powiedzieli, ze już lepiej wwalić tu większy motor, a najlepiej i najtaniej - kupić inne auto.

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL