forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Tuning pod KJS 190EEVOII
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=5422
Strona 1 z 3

Autor:  190EEVOII [ 17-02-2011, 11:58 ]
Tytuł:  Tuning pod KJS 190EEVOII

Dopiero co mam charadke,a już sądzę że jej przeznaczenie to rajdy :D będę po kolei wklejał zdjęcia z powolnego tuningu głównie pod rajdy.Każda pomoc spostrzeżenie lub krytyka któregoś z użytkowników Forum mile widziana.Może znajdzie się także ktoś o podobnych zainteresowaniach,będzie łatwiej na pewno.
Pozdrawiam i zachęcam do pisania.

Autor:  ssjqbas [ 17-02-2011, 19:27 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

jeśli chcesz cokolwiek robić w tym kierunku to na pewno nie swapuj na 1.6

Autor:  190EEVOII [ 18-02-2011, 09:25 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

Nie nie to na pewno nie wchodzi w grę,w klasie w której teraz jestem to tylko 3 modele samochodów mogą mi zaszkodzić,ale nabiorę umiejętności i będzie zabawa ;) myślę go doprowadzić do Fes porządku (silnik) później może wałek itd jak będzie brakować mocy do zwycięztw,ale przy takiej mocy to już jest zabawa ;) wcześniej startowałem 60 konną astrą w klasie wyżej i teraz czuję możliwości tego samochodu.Wiadomo że w miarę jedzenia rośnie apetyt więc z czasem będę sądził że charadka jest słaba ale to normalny odruch :wink: Właśnie wyrzuciłem siedzenia tylne,ale teraz echo w samochodzie. :)

Autor:  ssjqbas [ 18-02-2011, 12:03 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

to napisze ci może co ja bym zrobił od razu bo już myślałem też o jakichś KJS ach

1. blacha pod silnik
2. rozpórka przód
3. sprężyny od gtti conajmniej albo jakieś porządne zawieszenie jak kasa pozwoli
4. hamulce od applausa
5. przepustnica od applausa
6. no i poprawienie głowicy dolotu i wydechu
7. zaopatrz się w porządne opony

Autor:  Miki [ 19-02-2011, 12:11 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

A w 1.3 jest ten sam stab. co w GTti?
Jeśli jest cieńszy to myślę ze warto się zainteresować - z tyłu to samo.


Oczywiście dolna rozporka z Gtti lub samoróbka.
Przednie zawieszenie w tym aucie jest dość słabej konstrukcji niestety.

IMO nie ma sensu ekstremalnie schodzić z wagi (wycinać wzmocnień drzwi tylnych itp) bo będziesz miał większość masy z przodu i słabo to się będzie prowadzić.

Planujesz choćby rollbar?

Autor:  190EEVOII [ 11-03-2011, 16:42 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

ssjqbas napisał(a):

5. przepustnica od applausa

? możesz na privata posłać więcej info?

kubełek już wsadzony,prawdopodobnie 13.o3. Kraków WRT ;)

Autor:  Miki [ 13-03-2011, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

foto or it didn't happen ;)

Autor:  seba601s [ 15-03-2011, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

190EEVOII napisał(a):
Dopiero co mam charadke,a już sądzę że jej przeznaczenie to rajdy :D będę po kolei wklejał zdjęcia z powolnego tuningu głównie pod rajdy.Każda pomoc spostrzeżenie lub krytyka któregoś z użytkowników Forum mile widziana.Może znajdzie się także ktoś o podobnych zainteresowaniach,będzie łatwiej na pewno.
Pozdrawiam i zachęcam do pisania.

Ja radze do kjs inny samochód...przerabiałem to...kup coś popularnego gdzie czesci sa dostepne i tansze..w klasie z silnikem daihatsu nie masz szans w żadnej ani w 1300 ani 1600,w 1300 suzuki gti kładzie cie na glebe ,a w 1600 nie masz szans z honda i citroenem...niestety trza sie z tym pogodzić...nie wspomnę o zawieszeniu którego nie dostaniesz do daihatsu ,opony to wiadomo...a z hamulcami wiele wiecej nie zdziałasz jak lepsze tarcze i klocki...ale i z tym bedzie problem...

Autor:  ssjqbas [ 15-03-2011, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

nie zgodzę się tu z tobą Seba bo większość swiftów gti to trupy, co nie znaczy ze nie ma zadbanych aut, do klasy 1.6 jak juz pisalem nie ma sie co pchać bo hondy go zjedzą.
ale hamulce- od applausa najlepiej bo duza rożnica jest na wentylowanych, nie mówiąc juz o przeróbce ktorą miał sting13 bodajze z tarczami od bmw i zaciskami od hondy vti.
a zawieszenie też można zaadoptować patrz gtti Mikiego , ja mam zawias niski i twardy przód zwykły jamex tył kombinacja cc(lub sc) i charady i naprawdę dobrze się jeździ. nie dam sobie powiedzieć że charada nie dałaby sobie rady przynajmniej z 70% aut w klasie

Autor:  sting13 [ 15-03-2011, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

seba601s napisał(a):
Ja radze do kjs inny samochód...przerabiałem to...kup coś popularnego ...


Ja rowniez sie nie zgodze, swoja charada 4wd z silnikiem 1.6 i przerobionym zawiasem seryjnym wygrywałem w zimowych KJS'ach w tomaszowie mazowickim nie tylko w swojej klasie ale rowniez w klasyfikacji generalnej, przeciwnikami moimi byly takie samochody jak EVO VIII Szafranca , niezliczone imprezy, Audi S2 jak i audi 100 4.2. Mialem najlepsze czasy na odcinkach nawet o 7s od zawodnika ktory byl na 2 miejscu.
Mysle ze charada 1.3 to bardzo dobry pomysl, a moze w twoim przypadku winą nie był mało popularny samochod

Autor:  mpanik [ 16-03-2011, 08:41 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

Seba, w klasie do 1600 w której ty startowałeś faktycznie nie ma zbyt dużych szans. Ale w klasie do 1300, gdzie się łapie G102, jak najbardziej. Poza tym G200 waży chyba troszkę więcej od budy G102 :wink: .
Nie zawsze i nie wszędzie startują Swifty Gti, a reszta aut w tej klasie, przynajmniej na papierze, jest raczej do "łyknięcia". Poza wspomnianym Swiftem, konkurencji zbyt dużej nie ma. Bo z pomodzonymi Seicento/Cinquecento Sportingami z silnikiem 1,2 od Bravo, Charade powinna sobie dać radę.
A poza tym nie zawsze chodzi o wyniki :mrgreen:

Autor:  190EEVOII [ 16-03-2011, 10:02 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

Dokładnie,nie chodzi o wyniki ...byłem teraz w Krakowie i powiem że się nakręciłem,pomimo że wynik nie był zadowalający ;) 12/17 w klasie i 45/68 w generalce,ale co sądzę,gdyby mi nie zgasł i nie musiałbym kombinować ze wstecznym to byłbym wyżej po drugie to mój pierwszy start tego samochodu pierwszy raz nauka lewą,i co najważniejsze różnica pierwszego i drugiego przejazdu była ok 13 sec.zatankowałem do pełna bo jak ma mniej to mu szarpie i pilotka też nie waży 60kg :) wyniki przyjdą z czasem,jak wejdzie w niego troszkę modyfikacji.
Daradę 8)
Patrzyłem ze tą przepustnicą,mam pytanie czy są jakieś komplikacje w zamontowaniu jej,bo widzę że jej ujście do filtra jest z lewej strony a u mnie wychodzi w prawą stronę.I czy charadka po takiej operacji będzie do regulowania,aktualnie mam niskie obroty na BJałowym,czy to nie ma problemu-znalazłem coś takiego http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0
Proszę o porady.

Autor:  ssjqbas [ 16-03-2011, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

mpanik napisał(a):
Bo z pomodzonymi Seicento/Cinquecento Sportingami z silnikiem 1,2 od Bravo, Charade powinna sobie dać radę.
A poza tym nie zawsze chodzi o wyniki :mrgreen:


hmm nie wiem szczerze jaki koleś miał silnik, ale jednego takiego jeszcze na silniku 1.3 pogoniłem na bułgarskiej, bo chciał mi się wpieprzyć przede mnie ze świateł.

a z przepustnicą problemu raczej nie będzie tylko wtyczka nie pasuje do wiązki, najlepiej chyba z kolektorem kupić i odrazu troche poprawić go, albo zdjąć swój i poprawić

Autor:  seba601s [ 16-03-2011, 16:21 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

Powiem tak:
1 .Ilu z tych którzy tak ingerowali w hamulce z jakiegoś BMW czy Aplausa startowało w zawodach?? Ile imprez to przejechało?? Ja bym takich rzeczy nie robił z hamulcami...może gdy jeździ sie jakieś krótkie odcinki gdzie nie wrzuca sie 3 biegu,ale jak przyjdzie zahamować ze 150km/h na
strzał to wątpię w żywotność i nie zawodność takich przeróbek z zawiasami i hamulcami...macie gwarancje że to wytrzyma??!!!

2. Naped na cztery owszem spoko ale tak jak pisaliście ...w zimie...w lato zapomnij o takich wynikach,ten silnik tego nie uciągnie...w lato nawet z CC lub SC nie masz szans..

3. Nie wiem jak u was jest z oblężeniem klas ale tu na śląsku nie ma za wiele "padlin" w klasie 3 i 4 (czy jak tam to teraz jest ,czyli 1300 i 1600),a sugerowanie sie kto czym jedzie to też nie ma sensu,ja też miałem nie raz lepsze czasu niż samochody z mocą wiekszą o nawet 50KM,i z takimi które było ładnie przygotowane np.ople astra,SC,Ford czy inne marki...ale ogólnie i tak w dużym obleżeniu klasy Charada polegnie..
Takie moje zdanie...i szczerze wolałbym kupić coś gotowego i na tym zaczynać i sie uczyć...a nie walczyć ze zdobywaniem umiejetności i zdobywaniem czesci do Daihatsu(bo nie daj Boże gdzieś uderzysz lub bedzie dzwon konkretny,to wtedy zapomnij o reanimacji samochodu...)

Autor:  sting13 [ 16-03-2011, 19:55 ]
Tytuł:  Re: Tuning pod KJS 190EEVOII

Tak kup cos zrobionego przez kogos bo jak ktos ma 2 lewe rece to faktycznie nie tykac sie układu hamulcowego bo moze nie zadziałać.
Hamulce na tarczach od BMW i zaciskach civic jezdza w 3 samochodach i jakos charada 1.6turbo gdzie 150KM/h osiaga sie w kilka sekund nie ma problemow z wyhamowaniem samochodu a seria po pierwszym przycisnieciu pedału w applausie juz nie dawała rady.
A jesli chodzi o przerobke układu z applausa ktorej rowniez sie boisz to tego juz wogule nie kupam nic sie wtedy nie przerabia tylko zmieniasz tarcze na wentylowane i zaciski wieksze i tyle nie rozumiem twojego podejscia, moze jak ktos nie ma pojecia to takie rzeczy przerazaja.

Co do silnika 1.3 w charadzie 4wd i tym napedem to wystrczy hydrauliczy reczny luz 2 reczne z oddzielnym hamowaniem na kazde tylne kolo i spokojnie daje rade.
W Niemczech jezdza 2 charady 1.3 4wd moc około 117KM i sobie daja rade wiec nie uwazam ze 100KM seicento 1.1 jest duzo lepsze od takiej charady 4wd nie mowiac o charadzie 1.3 FWD.

Jesli ktos ma padniety silnik w charadzie i jest to 1.6 czy tez 1.3 to faktycznie moze miec problemy z SC ale wystarczy miec dobry motor i seicento zostaje z tyłu.
Takie jest moje zdanie.

Mam nadzieje ze uda mi sie wyskoczyc charada turbo 4wd na jakis KJS i zobaczyc jak sobie radzi na suchym w porownaniu do innych samochodow

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/