forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 12:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 16-03-2011, 20:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2008, 15:24
Posty: 470
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Charade
Model: g10, g100
Rok: 1983
sting13 napisał(a):

Jesli ktos ma padniety silnik w charadzie i jest to 1.6 czy tez 1.3 to faktycznie moze miec problemy z SC ale wystarczy miec dobry motor i seicento zostaje z tyłu.
Takie jest moje zdanie.


Dokładnie święte słowa. Moja g10 tylko 1L (po remoncie troszke ponad 1L), bez problemu zostawiam w tyle lekko modzone seicento. Sekret?? Silnik igiełka po remoncie generalnym.

_________________
_________________
Daihatsu Charade G10
Daihatsu Charade G100
BMW e36 318 touring

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 17-03-2011, 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Moim zdaniem projekt i temat umrze po ok.6 miechach i włożeniu ok.6tyś lub wiecej w samochód. Nie chce mi sie wdawać w dyskusje na temat silnika 1.3,zawieszenia i hamulców,bo to nie ma sensu ja sie już z tego wyleczyłem. W ostatnią orkiestre świątecznej pomocy pojechałem Fordem MK4 1.3 w małej imprezie sprawnościowej i osiągałem czasy podobne do samochodów typu toyota 1.6 130KM,seitki,cc,swift i inne...i co mam bzdury pisac że ford jest super i nadaje sie do kjs??!! To tylko dzieki temu że na całym odcinku był lód i śnieg...!!! A Ford miałem wrażenie że sie rozpadnie pod każdym wzgledem...Chciałem jechać Gran move ale szkoda było mi go na dziurach...
Ps. Na początek jak dla mnie polecam coś popularnego i taniego...nie trza od razu mieć 100 kucy. Trza ćwiczyć ,a mowa że nie jedzie sie dla wyniku to owszem ale na początku,ale potem głód wyniku sam przyjdzie...
Szerokości.....

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 18-03-2011, 12:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2011, 16:11
Posty: 31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Darade 16v
Rok: 1993
http://www.youtube.com/watch?v=dxItYTwyFN4 Wrażenia nie do opisania,tyle tylko dodam ;)

_________________
Daihatsu?...KJS?.....Darade... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 18-03-2011, 22:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
ładne wertepy...zawias niezle dostał po dupie...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 05-05-2011, 20:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Powiem to tak: samochód pod kjs jest fajny bo ma parę fajnych rozwiazań, których trudno szukać w innych autach.
Świetnie się prowadzi idzie za kierownicą itp.
Niestety brak części to poważny problem przy "sportowej jeździe"
Np. Klocek hamulcowy ja używam wyczynowego od nisana ( niestety każdy klocek musze przycinać i nawiercać pod szplkę w zacisku), efekt hamulce ja brzytwa, przy seryjnych najtańszych tarczach. Ale klocek wychodzi 3x4 razy zwykłe klocki i dość szybko się kończą.

Amotryzatory można rozebrać wlać gęstszy olej, zatkać parę otworów w tłoczyskach i będą twardsze, no ale nie będzie to nigdy bilstein czy inny dobry amortyzator.

Wadą jest mocowanie wahacza w modelu G100, ja mam prouletany i dość często wymieniam je, aby "kolo nie pracowało".

Wszystko co mam w swojej charadzie musiałem dorabiać, bo niema niczego na rynku wtórnym. Jak podchodzić zdrowo rozsądkowo to budować CC lub SC można sporo gratów wyrwać używanych w dobrych $$$$

ale charada to charada :)

PS. nie rozwijam tu tematu silnika czy skrzyni, niestety to co napisałem wyżej to takie minimum, a kjs to dziś wyścig zbrojeń ( szpery, wałki, kłówki, max kasy utopionej w autach), ale często też jest tak ze tam gdzie jest mocna kasa niema wyniku.

Jeździć trenować bo rozjeżdżenia nie da żadne 100koni z litra :)

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 05-10-2011, 12:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2011, 16:11
Posty: 31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Darade 16v
Rok: 1993
Wydech się sypnie,więc w planach jest zrobienie przelotu.Rury zakupione teraz kwestia zamocowania.Mam nadzieję że wszystko siądzie
Obrazek
Obrazek
a teraz co mam : troszkę większą średnicę
Obrazek

_________________
Daihatsu?...KJS?.....Darade... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 07-10-2011, 23:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Większa średnica jest guut :)
Mam zamiar w swoim aucie zamontować atrapę katalizatora z wbudowaną strumienicą i przelot na tłumiku.
Zawsze to od dławienia silnika. A za zużyty katalizator jeszcze zapłacą!

W Charadzie raczej strumienica nic nie da. Chyba, ze się mylę?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 08-10-2011, 14:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
struminica nic nie daje - to taki urban legend jak magnetyzery...

Dlaczego?

Strumienica działa tylko przy określonym ciśnieniu gazów które przez nia przelatują. Jak wiemy w zależności od prędkości obrotowej silnik generuje mniej lub więcej gazow wylotowych -nigdy tyle samo. Owszem ZAMIAST katalizatora będzie lepiej ale ten sam efekt uzyska sie wstawiając w jego miejsce zwykłą rurę...

Strumienice stosuje sie np w silnikach lotniczych gdzie prędkość obrotowa jest stała a "ciąg" reguluje sie wychyleniem łopatek śmigła

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 11-10-2011, 11:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2011, 16:11
Posty: 31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Darade 16v
Rok: 1993
Też jestem z takiego założenia,ale muszę zamontować pseudo kata bo mam wbitego w dowód.Póki co aby mieć rzeczywiste wymiary skróciłem wydech o ...właśnie kata ,aktualnie kończy mi się zaraz przy kolektorzy wydechowym.Powiem tak:na obroty wkręca się jak bestia,strzela mu jak z "fes" przerobionej rajdówki,czuć zwiększenie mocy ale...głośny jak samolot ;) nie chcę stracić dowodu więc muszę z tym szybko podziałać ;p swoją drogą fajnie się tak jeździ,ludzie aż odskakują idąc po chodnikach.

_________________
Daihatsu?...KJS?.....Darade... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 11-10-2011, 18:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
To jak tak mam jak mi czasem końcowy tłumik w G100 odpadnie :wink: Miny przechodniów - bezcenne 8)

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 22-10-2011, 17:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2011, 16:11
Posty: 31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: Daihatsu
Model: Darade 16v
Rok: 1993
http://www.youtube.com/user/190Elover?feature=mhee
teraz można jeździć ;)

_________________
Daihatsu?...KJS?.....Darade... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 22-10-2011, 20:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
ale tego niebieskiego dymu trochę dużo masz z tyłu...
ale całość pozytywnie

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 28-01-2012, 20:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Aś zasłonę dymną puścił :lol:
A dolot robiłeś ?
Byłeś na hamowni sprawdzić ile koników przybyło/ubyło ?

Dla mnie też to auto nie nadaje się pod KJS chociażby ze względu na słabiutkie blachy.

Pozdrawiam
JerzyG.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 29-01-2012, 12:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
co ma słaba blacha wspólnego

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning pod KJS 190EEVOII
PostNapisane: 29-01-2012, 16:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Pewnie chodzi o to, że Charadę łatwo "połamać" :wink:
Cienka blacha = mała masa = dobre osiągi / mała sztywność nadwozia
Gruba blacha = duża masa = gorsze osiągi / duża sztywność nadwozia

JerzyG, musiałbyś się przejechać Applausem po krętym torze gokartowym to zmieniłbys zdanie o Charadzie. Appi to się w kabłąk wygina na zakrętach jakby chciał axela z tulupem wykręcić :lol:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL