forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Fuel Cut w GTti...
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=5313
Strona 2 z 2

Autor:  KAMILcom [ 22-11-2010, 22:51 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

w gtti nie da rady przestawić zapłonu na świnkach. podobno od razu komp wpada w tryb awaryjny.
w takim wypadku moim zdaniem bez sensu iść w półśrodki i najlepiej od razu zainstalować SA.
ja do siebie bede wkładał MSII na PCB v3 (najtańsza opcja - i niekoniecznie najgorsza). troche taniej można co prawda kupić MSI, ale trzeba dorabiać koło zębate do wału i jest trochę więcej komplikacji. MSII potrafi za to wykorzystać fabryczny moduł zapłonowy.

@Dexter GTti masz u siebie wskaźnik EGT?

Autor:  krecik [ 22-11-2010, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Tak SA sa najlepszym rozwiązaniem, choć ja osobiście nie uważam MS za porządnego urządzenia, bo miałem z nim sporo kłopotów przy uruchamianiu różnych projektów, do tego brak wsparcia technicznego "fabryki", ( wzorowanie się na wersjach Firmware pisanych przez różnych ludzi, to nie jest najlepsze rozwiązanie).

Co do zapłonu, to mi się wydaje, ze SMT może jeździć zapłonem w tym silniku. Ja mam u siebie SMT i 2 cewki i brak rozdzielaczach. Wiec jak się chce to się da.

Autor:  ssjqbas [ 22-11-2010, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

A może poszukać jakiegoś modyfikowanego kompa ?
Wiem że trudne ale widziałem juz kiedys kompa od gtti z wersji rally(?) jak to pisal wlasciciel na 130km oczywiscie w UK i za 250 funciakow. Tam gtti jest znacznie więcej, no i nawet kiedys widzialem w Bristollu wersje De Tomaso g200.

Autor:  krecik [ 22-11-2010, 23:24 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Cytuj:
A może poszukać jakiegoś modyfikowanego kompa ?
Wiem że trudne ale widziałem juz kiedys kompa od gtti z wersji rally(?) jak to pisal wlasciciel na 130km oczywiscie w UK i za 250 funciakow. Tam gtti jest znacznie więcej, no i nawet kiedys widzialem w Bristollu wersje De Tomaso g200.


Jak weźmiesz te 250 funtów pomnożysz przez kurs to wyjdzie ok 1200PLN, jeszcze nie daj boże koszty przesyłki to wyjdzie z 1300 i będziesz miał kompa zestrojonego do wyżej niekreślonego czegoś, dostosowanego do jakiegoś tam paliwa. I co będziesz wtedy dostosowywać silnik do ECU, bzdura. Lepiej wykonać ECU pod konkretny silnik i modyfikacje, paliwo na jakim będzie jeździć. Wbrew pozorom wyjdzie taniej.

Autor:  Dexter GTti [ 22-11-2010, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

To mowa O DRS-ie Kompie który był stosowany w autach smigajacych w rajdach i stosowany przez firmowy zespół Daihatsu. Komp ustawiony na mega oszczedzanie silnik doładowanie w oklolicach 1.1 bara max 1.2 i totalne przelewanie paliwem. Krecik ma racje i lepiej wystroic konkretny silnik.

Autor:  krecik [ 22-11-2010, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Cytuj:
To mowa O DRS-ie Kompie który był stosowany w autach smigajacych w rajdach i stosowany przez firmowy zespół Daihatsu...

Poza tym modyfikacja tego komputera może być dość kłopotliwa lub nawet niemożliwa.

Autor:  Miki [ 23-11-2010, 00:19 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Dexter GTti napisał(a):
Chwałą ci za wyczyszczenie postu:D:D A co AFR u mnie jest to samo przy 7.5 tyś czyli przed odciana na 4biegu jak Hamowana była wyszło 9.5 na nizszych wychodzi jakies 12 13 do 14 na wolnych czyli cały zakres obrótów jest z nadwyżka paliwa, własnie po to by po delikatnym podniesieniu doładowania rzędu o.8 do 1 bar silnikowi krzywdy nie zrobic.O Ecumasterze sam mysle. tylko szukam kogos kto podejmie sie strojenia małego japońskiego auta, wiekszośc nie chce sie bawic wola "CHIPOWAĆ" TDi.



u mnie od 3tyś jest 11 i spada, w jednym momencie nawet do 9,5


krecik napisał(a):
Jeśli w zakresie 3000-7000 masz zakres 12 AFR to powiedzmy ze jest ok, przy odcięciu po to jest AFR 9,5 żeby zabezpieczyć silnik, po drugie żeby go tak wysoko nie kręcić, bo powyżej pewnych obrotów przestanie jechać.


12 mam chwilowo przy 2,6krpm :)

Dobra wstawię wykres będzie prościej:

Obrazek


auto tutaj było mierzone jeszcze na starym czyt. nie ustawionym poprawnie rozrządzie i starych kablach WN

Autor:  krecik [ 23-11-2010, 08:59 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

O wykres sporo mówi, ale to taka japońska technika podlać dla bezpieczeństwa. W całym zakresie jest trochę za bogaty, ale lepiej żeby był za bogaty niż za ubogi :)

Ale niestety żeby wszystko miało ręce trzeba by zrobić pomiar afr po regulacjach. bo kable to nie koniecznie duży wpływ, ale wałek potrafi sporo namieszać.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/