forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Fuel Cut w GTti...
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=5313
Strona 1 z 2

Autor:  Miki [ 20-11-2010, 12:22 ]
Tytuł:  Fuel Cut w GTti...

Wczoraj dmuchnąłem 1 bar przy sprincie i sięgnąłem zenitu fabryki - fuel cut.
Dość szokujące przeżycie, bo poleciałem mocno do przodu :) check mi mrugnął itp. :) Ogólnie strachu się najadłem bo myślałem, że coś gorszego się stało (to był mój pierwszy raz :D )
Jak obejść to seryjne zabezpieczenie?

Dzięki.

Autor:  Lupus [ 20-11-2010, 17:26 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Opcja #1: HKS FCD (FuelCut Defencer) za ileśtam $$. Niedawno mignął mi na Alle za kilkaset zł.
Opcja #2: DIY FCD wg. przepisu z DaihatsuForum.de Bym to przetłumaczył, ale nie mam turbo, więc nie mam w tym specjalnego interesu. Poza tym schemat jest (wg. autora przynajmniej) na tyle klarowny, że ktoś obyty z podstawami elektroniki powinien sobie poradzić.
Jakby coś językowo nie było jasne to pytaj germanisty (czyli mnie :D )

Autor:  Dexter GTti [ 20-11-2010, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Nie szukaj obejcia Fule cuta, najpier zadbaj o odpowiednia ilosc paliwa a nie ładuj ile wlezie;D inaczej tłoki znajdziesz w misce olejowej. sprawdzałes jaki masz AFR?? jak byłem na hamowni??

Autor:  Dexter GTti [ 21-11-2010, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

O jakiej odcience ty mówisz wiesz w ogóle?? Nie chodzi o odciecie przy max obrotach a TZW. przeładowanie, seria w GTti dba o to byś do cylindra nie napakował za duzo powietrza w stosunku do paliwa.

Autor:  KiLLerXX [ 21-11-2010, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Fuel cut to jest odcięcie paliwa. W takim bądz razie temat jest nie dokładnie sformułowany.
A Mikiemu konkretnie chodzi odcinke paliwa przy wysokim doładowaniu...

Autor:  bia2c [ 21-11-2010, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Dexter GTti napisał(a):
O jakiej odcience ty mówisz wiesz w ogóle?? Nie chodzi o odciecie przy max obrotach a TZW. przeładowanie, seria w GTti dba o to byś do cylindra nie napakował za duzo powietrza w stosunku do paliwa.

coś mi tu bajki opowiadasz chłopie :idea: a profil uzupełniłeś???!!!

Autor:  Miki [ 21-11-2010, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Dexter prawdę mówi.

Przy 1.0bar ECU odcina paliwo.

Autor:  Izdebo [ 22-11-2010, 11:05 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Kurde chłopaki, ale Wy tu pierdoły wypisujecie :lol:

Dobrze ze sie nikt na forum nie zapytał "jak doturbić silnik", bo wtedy sądze ze by padły odpowiedzi w sensie: Dołóż turbo, IC, rurki, wydech, i calość postaw na LPG :twisted:

Co do pytania jak ominąć odcinke paliwa na seryjnym ECU, to w zadzne fuelCut'y sie nie baw, tylko podepnij ECU Mastera i pojedz do kogos oganietego zeby Ci to podstroil. ( nie wiem tylko czy ten nowy ECUMaster ogarnia Triggery w tym silniku) jezeli nie, to tylko Megasquirt - "najtansza" opcja.

A przy małym pojęciu o doładowaniu, nie radziłbym Ci, mikki, pakowac tyle powietrza, bez odpowiedniej ilosci paliwa, bo silnik CI szybko pojdzie w piz(&^. A jeszcze jak lapie odcinke na pliwie, to juz w ogole bajka.

Autor:  Miki [ 22-11-2010, 19:45 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Temat poszedł w zupełnie innym kierunku. Dajcie już spokój z tym LPG bo temat jest o aucie sportowym -kultowym, w którym nie mam zamiaru zakładać żadnego gazu.
Mogę wam założyć wątek osobny na "odcinki" itp.

W moim przypadku/sytuacji nawet nie doszedłem do obrotów kiedy jest odcinka (7,5krpm.) boost zebrał się szybciej i ECU odciął paliwo przy fabrycznie zadanej wartości. Co do Paliwa - auto mam mega przelane - pali 9,5L wiec nie bałbym się też o jakieś negatywne skutki tego jednostkowego zdarzenia. Poczynię kroki mające na celu zniwelowanie tego zjawiska - zacznę od korekty wielkości kanału WG w turbinie - jest na to przepis na angielskiej stronie. Jeśli fuel cut będzie się powtarzał pomyślę nad jakimś zmyślnym FCD. Przynajmniej mam zajęcie na zimę :D

Autor:  krecik [ 22-11-2010, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Odcinkę można obejść diodą zenera.
Tyle ze silnik nie będzie miał żadnego zabezpieczenia od przeładowania.
Zenera dioda parę złotych, warto dołożyć regulator paliwa ok. 200PLN. Tyle, ze lepiej jest wstawić "swinkę" bo:
- ciśnienie doładowania możemy sterować z większą dokładnością (wyjście PWM)
- możemy robić zabiegi pompowania turbiny poniżej 3000obr/min.

Jednostkę sterującą typu standalone warto stosować przy dość znacznym modyfikacją.

Autor:  Miki [ 22-11-2010, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

OOo w końcu coś ciekawego!

Nie ja nie chce całkowicie pozbywać się FC - tylko może go przesunąć delikatnie.

Co do świnek to nie mam doświadczeń jeszcze żadnych.
Możesz opisać to "pompowanie turbo"? To jest taka procedura startu czy jak?

Autor:  ssjqbas [ 22-11-2010, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Miki to że pali 9,5 l to nie znaczy że jest
Cytuj:
mega przelane
, spory apetyt na paliwo to raczej standard, tym bardziej ze zwiększyłeś doładowanie.

Autor:  Miki [ 22-11-2010, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

ssjqbas napisał(a):
Miki to że pali 9,5 l to nie znaczy że jest
Cytuj:
mega przelane
, spory apetyt na paliwo to raczej standard, tym bardziej ze zwiększyłeś doładowanie.



W takim razie AFR na poziomie 10 a momentami 9,5 o czym świadczy?
Doładowania nie zwiększałem - nic się nie dotykałem do elektroniki - to przez wydech.



PS:

Poczyściłem wątek trochę.

Autor:  Dexter GTti [ 22-11-2010, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Chwałą ci za wyczyszczenie postu:D:D A co AFR u mnie jest to samo przy 7.5 tyś czyli przed odciana na 4biegu jak Hamowana była wyszło 9.5 na nizszych wychodzi jakies 12 13 do 14 na wolnych czyli cały zakres obrótów jest z nadwyżka paliwa, własnie po to by po delikatnym podniesieniu doładowania rzędu o.8 do 1 bar silnikowi krzywdy nie zrobic.O Ecumasterze sam mysle. tylko szukam kogos kto podejmie sie strojenia małego japońskiego auta, wiekszośc nie chce sie bawic wola "CHIPOWAĆ" TDi.

Autor:  krecik [ 22-11-2010, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Fuel Cut w GTti...

Cytuj:
W takim razie AFR na poziomie 10 a momentami 9,5 o czym świadczy?
Doładowania nie zwiększałem - nic się nie dotykałem do elektroniki - to przez wydech.

Czy ten afr był na niskich obrotach? bo 10 to strasznie przelany. I auto nawet turbo przestaje jechać przy tak bogatej mieszance.

Jeśli chcesz przesunąć to można zrobić drobny układ elektroniczny.

Pompowanie Turbiny ma na celu szybsze podnoszenie się z dołu. To nie to co procedura startu czy potrzymanie turbo. Procedura ogranicza obroty przy starcie i pompuje ciśnienie ( opóźniając zapłon i podlewając paliwo). Potrzymanie turbo pompuje sprężarkę po zamknięciu przepustnicy, żeby mieć ciśnienie od razu po dodaniu gazu (zazwyczaj opóźnia sie zapłon leje paliwo oi dodaje powietrza przez dodatkowy zawór)

Cytuj:
A co AFR u mnie jest to samo przy 7.5 tyś czyli przed odciana na 4biegu jak Hamowana była wyszło 9.5 na nizszych wychodzi jakies 12 13 do 14 na wolnych czyli cały zakres obrótów jest z nadwyżka paliwa, własnie po to by po delikatnym podniesieniu doładowania rzędu o.8 do 1 bar silnikowi krzywdy nie zrobic.

Jeśli w zakresie 3000-7000 masz zakres 12 AFR to powiedzmy ze jest ok, przy odcięciu po to jest AFR 9,5 żeby zabezpieczyć silnik, po drugie żeby go tak wysoko nie kręcić, bo powyżej pewnych obrotów przestanie jechać.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/