forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Swap plug&play
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=5120
Strona 1 z 1

Autor:  sphinx [ 02-08-2010, 15:52 ]
Tytuł:  Swap plug&play

Witam. Planuje przyszłościowo swap do swojej Daihy...i teraz pytanie najlepiej z czego włożyć tam silnik... Myślę, o swapie z Applause 1.6 (105KM) i nie wiem czy skrzynia z 1.0 podejdzie do tego motoru... a może lepiej wlożyć silnik z g200 gti?? Bardzo bym prosił o info najlepiej od osób, które mają już doświadczenie w tym temacie :) Z góry dziękuje za info.

Autor:  Miki [ 02-08-2010, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

Skoro startujesz z CB23 to czeka Cie wymiana kompl. układu paliwowego + wiercenie dziury w grodzi na wiązkę do komputera. Co do mocowań silnika się nie wypowiem bo nie jestem pewien wszystkiego. Swapowałbym razem ze skrzynią.

Autor:  sphinx [ 02-08-2010, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

Dzięki za info :) ... Dlaczego trzeba wymieniać cały układ paliwowy?

Autor:  Lupus [ 02-08-2010, 19:19 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

sphinx napisał(a):
Dzięki za info :) ... Dlaczego trzeba wymieniać cały układ paliwowy?

Bo silnik CB23 (1.0) to gaźnikowiec a silniki HD-E (1.6i Applause 77kW, Charade G200 GTi - to samo) mają elektronicznie sterowany wielopunktowy wtrysk paliwa. W baku Charady z wyposażonej w silnik zasilany gaźnikiem trzeba obsadzić zanurzeniową pompę paliwową, najlepiej z samochodu-dawcy. Prawdopodobnie będzie też trzeba porzeźbić z przewodami paliwowymi. Po za tym zdobycie wiązki i komputera, no i zgranie tego ze sobą. Najlepiej zdobyć cały samochód-dawcę, np. powypadek, bo wówczas większość elementów układanki jest gotowa - Daihatsu to nie Honda, że można na allegro kupić praktycznie wszystko od ręki.
Z tego co wiem to silników serii H nie da się sprzęgnąć ze skrzyniami od serii C. Ponoć fajne efekty daje połączenie silnika HD-E 1600 ze skrzynią z HC-E 1300.
Swoją drogą temat swapowania silników był już kilkakrotnie poruszany na forum, np. tu: http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=4847

Autor:  sphinx [ 02-08-2010, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

Lupus widzę, że się znasz w temacie... :) ja niestety jeszcze nie kumam oznaczeń silników w Charadzie :) Ale jeżeli będę robił swap to doszedłem do wniosku, że będę szukał kompletnego auta na swap wtedy wiązka mnie nie przerażą :) . Teraz mam pytanie gdzie mogę znaleźć coś takiego jak wykaz silników/skrzyń i ich oznaczenia zarówno w Charadzie jak i Applause ;)

A co można uzyskać z cb23? założyć wtrysk?

Jeżeli temat jest powtórzony to proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego topicu. :)

Autor:  sting13 [ 02-08-2010, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

Ja przerabialem charade g100 na 1.6 i jest z tym bardzo duzo zabawy.przerabianie łap silnika wywiercenie otworu w scianie to najmniejszy problem, trzeba przekladac przewody hamulcowe paliwowe wymiana zbiornika od charady 1.3 wymiana wiazki na inna(nic trudnego tez myslalem ze bedzie ciezko) dopasowanie chlodnicy.
To tylko czesc problemów jakie byly jedne proste drugie nie do konca ale dalo rade oczywisci. Ja na szczescie mialem kilka aut z ktorych moglem zabrac graty.
Skrzynie mam od charady 1.3 na gazniku gdzie 4 i 5 bieg jest któtszy niz normalna i bardzo fajnie sie nia jezdzi.
jesli chcesz robic swapa to troche musisz kasy wydac jesli chcialbys wszystko oddzielnie kupic.
Jesli chcesz to sprzedam tobie moja g100z silnikiem 1.6 zaoszczedzisz sporo czasu i napewno kasy

Autor:  sphinx [ 02-08-2010, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

sting13 rozumiem, że masz 1.6 z apliego? jak wrażenia po takim zabiegu :twisted: ? swoją nie dawno nabyłem i narazie buda jest do ogarnięcia... ale z motorem chce coś modzić później, dlatego na kupno następnej furki nie bardzo jest kasa... a poza tym nie ma tej satysfakcji jak coś tworzyć a kupić gotowca ;) napewno wiesz o czym piszę ;)) dzięki za informację każda jest cenna :D

Autor:  marcin gtti [ 03-08-2010, 01:03 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

Nie ma aż tak dużej przepaści w mocy 1,3 a 1,6 nie czuję się tego aż tak bardzo ja wydałem jakieś 2k na kupno i remont 1,6 teraz po tym fakcie stwierdzam że wolałbym się już pobawić w zamontowanie turbo do 1,3 i wydać te 2k oczywiście wiążę się z tym już większa kasa bo napewno trzeba było by jeszcze dołożyć ale zato masz kilka KM które już możesz poczuć.. A po poza tym mina kierowców którzy słyszą tylko wkręcającą się wiertarkę i szlachetne pssss w takim małym pizdziku BEZCENNE

Autor:  Miki [ 03-08-2010, 11:16 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

marcin gtti napisał(a):
A po poza tym mina kierowców którzy słyszą tylko wkręcającą się wiertarkę i szlachetne pssss w takim małym pizdziku BEZCENNE



Oj tak - ludzie nie wiedzą o co chodzi :)

Autor:  sphinx [ 04-08-2010, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

A co Panowie można "zdłubać" ze znanym CB23 jeszcze w dodatku na gaźniku... :) ?

Autor:  Lupus [ 04-08-2010, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

sphinx napisał(a):
A co Panowie można "zdłubać" ze znanym CB23 jeszcze w dodatku na gaźniku... :) ?

Wg. mnie to nie jest silnik do dłubania, tylko do normalnego jeżdżenia. Ekonomicznie i przepisowo ( :D ). Taki któremu można ufać, i na którym można polegać. Szczególnie wtedy gdy w Applausowym silniku 1,6 wydmucha uszczelkę :D. Albo pęknie blok :D
Poważnie, to zawsze da się wydusić z silnika coś więcej, ale w tym wypadku chyba raczej nie warto. Poprawa osiągów będzie nieadekwatna do zainwestowanych $$. Lepsze efekty dadzą (IMO): porządne opony, usprawnienia w zwieszeniu (sportowe sprężyny, twardsze amory, nowe tuleje/gumy), hamulce-żylety, no i ew. redukcja masy (na co komu tylna kanapa; albo koło zapasowe :mrgreen: )

Autor:  KiLLerXX [ 04-08-2010, 21:54 ]
Tytuł:  Re: Swap plug&play

Przedewszystkim doprowadź silnik do stanu jakby wyjechal prosto z fabryki, poprawa osiągów pewna :) Mój cb20 po remoncie generalnym jest tak szybki ze moge spalic laka przy przejsciu z 1 biegu na 2 bieg :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/