forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 20:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap plug&play
PostNapisane: 02-08-2010, 15:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-08-2010, 12:31
Posty: 17
Lokalizacja: Ikeda
Witam. Planuje przyszłościowo swap do swojej Daihy...i teraz pytanie najlepiej z czego włożyć tam silnik... Myślę, o swapie z Applause 1.6 (105KM) i nie wiem czy skrzynia z 1.0 podejdzie do tego motoru... a może lepiej wlożyć silnik z g200 gti?? Bardzo bym prosił o info najlepiej od osób, które mają już doświadczenie w tym temacie :) Z góry dziękuje za info.

_________________
G100 1.0 CB23 91r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 02-08-2010, 17:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Skoro startujesz z CB23 to czeka Cie wymiana kompl. układu paliwowego + wiercenie dziury w grodzi na wiązkę do komputera. Co do mocowań silnika się nie wypowiem bo nie jestem pewien wszystkiego. Swapowałbym razem ze skrzynią.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 02-08-2010, 18:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-08-2010, 12:31
Posty: 17
Lokalizacja: Ikeda
Dzięki za info :) ... Dlaczego trzeba wymieniać cały układ paliwowy?

_________________
G100 1.0 CB23 91r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 02-08-2010, 19:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
sphinx napisał(a):
Dzięki za info :) ... Dlaczego trzeba wymieniać cały układ paliwowy?

Bo silnik CB23 (1.0) to gaźnikowiec a silniki HD-E (1.6i Applause 77kW, Charade G200 GTi - to samo) mają elektronicznie sterowany wielopunktowy wtrysk paliwa. W baku Charady z wyposażonej w silnik zasilany gaźnikiem trzeba obsadzić zanurzeniową pompę paliwową, najlepiej z samochodu-dawcy. Prawdopodobnie będzie też trzeba porzeźbić z przewodami paliwowymi. Po za tym zdobycie wiązki i komputera, no i zgranie tego ze sobą. Najlepiej zdobyć cały samochód-dawcę, np. powypadek, bo wówczas większość elementów układanki jest gotowa - Daihatsu to nie Honda, że można na allegro kupić praktycznie wszystko od ręki.
Z tego co wiem to silników serii H nie da się sprzęgnąć ze skrzyniami od serii C. Ponoć fajne efekty daje połączenie silnika HD-E 1600 ze skrzynią z HC-E 1300.
Swoją drogą temat swapowania silników był już kilkakrotnie poruszany na forum, np. tu: http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=4847

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 02-08-2010, 19:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-08-2010, 12:31
Posty: 17
Lokalizacja: Ikeda
Lupus widzę, że się znasz w temacie... :) ja niestety jeszcze nie kumam oznaczeń silników w Charadzie :) Ale jeżeli będę robił swap to doszedłem do wniosku, że będę szukał kompletnego auta na swap wtedy wiązka mnie nie przerażą :) . Teraz mam pytanie gdzie mogę znaleźć coś takiego jak wykaz silników/skrzyń i ich oznaczenia zarówno w Charadzie jak i Applause ;)

A co można uzyskać z cb23? założyć wtrysk?

Jeżeli temat jest powtórzony to proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego topicu. :)

_________________
G100 1.0 CB23 91r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 02-08-2010, 21:39 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Ja przerabialem charade g100 na 1.6 i jest z tym bardzo duzo zabawy.przerabianie łap silnika wywiercenie otworu w scianie to najmniejszy problem, trzeba przekladac przewody hamulcowe paliwowe wymiana zbiornika od charady 1.3 wymiana wiazki na inna(nic trudnego tez myslalem ze bedzie ciezko) dopasowanie chlodnicy.
To tylko czesc problemów jakie byly jedne proste drugie nie do konca ale dalo rade oczywisci. Ja na szczescie mialem kilka aut z ktorych moglem zabrac graty.
Skrzynie mam od charady 1.3 na gazniku gdzie 4 i 5 bieg jest któtszy niz normalna i bardzo fajnie sie nia jezdzi.
jesli chcesz robic swapa to troche musisz kasy wydac jesli chcialbys wszystko oddzielnie kupic.
Jesli chcesz to sprzedam tobie moja g100z silnikiem 1.6 zaoszczedzisz sporo czasu i napewno kasy

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 02-08-2010, 22:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-08-2010, 12:31
Posty: 17
Lokalizacja: Ikeda
sting13 rozumiem, że masz 1.6 z apliego? jak wrażenia po takim zabiegu :twisted: ? swoją nie dawno nabyłem i narazie buda jest do ogarnięcia... ale z motorem chce coś modzić później, dlatego na kupno następnej furki nie bardzo jest kasa... a poza tym nie ma tej satysfakcji jak coś tworzyć a kupić gotowca ;) napewno wiesz o czym piszę ;)) dzięki za informację każda jest cenna :D

_________________
G100 1.0 CB23 91r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 03-08-2010, 01:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Nie ma aż tak dużej przepaści w mocy 1,3 a 1,6 nie czuję się tego aż tak bardzo ja wydałem jakieś 2k na kupno i remont 1,6 teraz po tym fakcie stwierdzam że wolałbym się już pobawić w zamontowanie turbo do 1,3 i wydać te 2k oczywiście wiążę się z tym już większa kasa bo napewno trzeba było by jeszcze dołożyć ale zato masz kilka KM które już możesz poczuć.. A po poza tym mina kierowców którzy słyszą tylko wkręcającą się wiertarkę i szlachetne pssss w takim małym pizdziku BEZCENNE

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 03-08-2010, 11:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
marcin gtti napisał(a):
A po poza tym mina kierowców którzy słyszą tylko wkręcającą się wiertarkę i szlachetne pssss w takim małym pizdziku BEZCENNE



Oj tak - ludzie nie wiedzą o co chodzi :)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 04-08-2010, 19:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-08-2010, 12:31
Posty: 17
Lokalizacja: Ikeda
A co Panowie można "zdłubać" ze znanym CB23 jeszcze w dodatku na gaźniku... :) ?

_________________
G100 1.0 CB23 91r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 04-08-2010, 20:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
sphinx napisał(a):
A co Panowie można "zdłubać" ze znanym CB23 jeszcze w dodatku na gaźniku... :) ?

Wg. mnie to nie jest silnik do dłubania, tylko do normalnego jeżdżenia. Ekonomicznie i przepisowo ( :D ). Taki któremu można ufać, i na którym można polegać. Szczególnie wtedy gdy w Applausowym silniku 1,6 wydmucha uszczelkę :D. Albo pęknie blok :D
Poważnie, to zawsze da się wydusić z silnika coś więcej, ale w tym wypadku chyba raczej nie warto. Poprawa osiągów będzie nieadekwatna do zainwestowanych $$. Lepsze efekty dadzą (IMO): porządne opony, usprawnienia w zwieszeniu (sportowe sprężyny, twardsze amory, nowe tuleje/gumy), hamulce-żylety, no i ew. redukcja masy (na co komu tylna kanapa; albo koło zapasowe :mrgreen: )

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap plug&play
PostNapisane: 04-08-2010, 21:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2008, 15:24
Posty: 470
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Charade
Model: g10, g100
Rok: 1983
Przedewszystkim doprowadź silnik do stanu jakby wyjechal prosto z fabryki, poprawa osiągów pewna :) Mój cb20 po remoncie generalnym jest tak szybki ze moge spalic laka przy przejsciu z 1 biegu na 2 bieg :)

_________________
_________________
Daihatsu Charade G10
Daihatsu Charade G100
BMW e36 318 touring

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL