forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade http://forum.charade.pl/ |
|
Charade 1.6 Turbo full time 4wd (G112) http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=4891 |
Strona 4 z 4 |
Autor: | DOL_michal [ 13-11-2010, 11:11 ] |
Tytuł: | Re: Charade 1.6 Turbo full time 4wd (G112) |
I o to chodzi , auto niepozorne z dużą mocą to zajebista sprawa |
Autor: | Izdebo [ 20-11-2010, 14:42 ] |
Tytuł: | Re: Charade 1.6 Turbo full time 4wd (G112) |
sting13 napisał(a): Myśle ze G-tech to najlepszy z mozliwych pomiarow. A ja tak nie myślę, wręcz uwarzam wprost przeciwnie. Co do G-techa, i jego dokładności, a więc "najlepszego z możliwych pomiarów" to nie do końca się z tym zgodzę, bo jako osoba która sie z nim zetknęła mam do niego kilka uwag - do jego dokładności pomiarów. Na początku cytat od samego producenta urządzenia: "1. Instalacja urządzenia: Do montazu w samochodzie sluzy specjalna przyssawka, która przytwierdzamy do przedniej szyby. Przy mocowaniu nalezy pamietac, ze: ? Urzadzenie musi znajdowac sie na samym srodku pojazdu ? Montaz z bocznych siedzen nie zapewnia odpowiedniej precyzji ustawienia. Nalezy sprawdzic ustawienie z poza pojazdu. 2. Wazne informacje Przy mierzeniu osiagów pojazdu nalezy wziac pod uwage wiele czynników takich jak: temperatura powietrza, lepkosc oleju, wiatr, typ paliwa, wilgotnosc, umiejetnosci kierowcy. Samochód w przeciwienstwie do komputera nie wykazuje tych samych parametrów w kazdych warunkach. Róznice moga siegac 10%. Biorac pod uwage te informacje dla otrzymania poprawnego wyniku nalezy dokonac kilku pomiarów danej wartosci w obu kierunkach wiatru, a nastepnie wyliczyc z nich srednia. Najlepszym sposobem na uzyskanie wiarygodnego wyniku jest wykonanie 5 prób, wybranie 3 najlepszych wyników i usrednienie ich. 2 gorsze wyniki odrzucamy. Najdokladniejsze wyniki osiaga sie na mozliwie plaskim terenie. Nalezy pamietac aby nie zostawiac urzadzenia przyczepionego do szyby zbyt dlugo na sloncu. Aby sprawdzic, czy G-Tech Pro jest dobrze skalibrowany nalezy ustawic go pionowo i sprawdzic, czy wskazuje 1.00 G’s. Jesli nie nalezy zostawic go na okolo 15 minut w temperaturze pokojowej." Mała konkluzja na koniec: Mając na uwadze pomiar w którym jest tak wiele czynników wpływających to na "+" to na "-" otrzymanych wskazań ( temperatura powietrza, kierunek wiatru, nachylenie drogi, ustawienie i kalibracja urzadzenia, to że Gtech mierzy przyspieszenie od 0 do 96km/h, i najważniejsze powtarzalność samych pomiarów, można dojść do wniosku, że czas pomiaru "do setki" może być zafałszowany o nawet 1-2 sekund. Wiec zbytnio nie jarałbym sie tymi wynikami. Nie mowie tego po to by twierdzic ze samochód jest wolny, lub coś tam. Zwracam uwage na stwiedzenie ze Gtech nie jest dokładny w warunkach drogowych. To co podaje producent - dokładnośc samego urzadzenia, jest uzyskiwana w warunkach laboratoryjnych, gdzie wszystkie czynniki wplywajace na powtarzalnosc pomiarów są wyeliminowanie. To tak jak z danymi fabrycznymi producentów samochodów aporpo osiagów - moza je wsadzić między bajki. |
Autor: | sting13 [ 23-11-2010, 01:19 ] |
Tytuł: | Re: Charade 1.6 Turbo full time 4wd (G112) |
Izdebo napisał(a): sting13 napisał(a): Myśle ze G-tech to najlepszy z mozliwych pomiarow. A ja tak nie myślę, wręcz uwarzam wprost przeciwnie. Co do G-techa, i jego dokładności, a więc "najlepszego z możliwych pomiarów" to nie do końca się z tym zgodzę, bo jako osoba która sie z nim zetknęła mam do niego kilka uwag - do jego dokładności pomiarów. Na początku cytat od samego producenta urządzenia: "1. Instalacja urządzenia: Do montazu w samochodzie sluzy specjalna przyssawka, która przytwierdzamy do przedniej szyby. Przy mocowaniu nalezy pamietac, ze: ? Urzadzenie musi znajdowac sie na samym srodku pojazdu ? Montaz z bocznych siedzen nie zapewnia odpowiedniej precyzji ustawienia. Nalezy sprawdzic ustawienie z poza pojazdu. 2. Wazne informacje Przy mierzeniu osiagów pojazdu nalezy wziac pod uwage wiele czynników takich jak: temperatura powietrza, lepkosc oleju, wiatr, typ paliwa, wilgotnosc, umiejetnosci kierowcy. Samochód w przeciwienstwie do komputera nie wykazuje tych samych parametrów w kazdych warunkach. Róznice moga siegac 10%. Biorac pod uwage te informacje dla otrzymania poprawnego wyniku nalezy dokonac kilku pomiarów danej wartosci w obu kierunkach wiatru, a nastepnie wyliczyc z nich srednia. Najlepszym sposobem na uzyskanie wiarygodnego wyniku jest wykonanie 5 prób, wybranie 3 najlepszych wyników i usrednienie ich. 2 gorsze wyniki odrzucamy. Najdokladniejsze wyniki osiaga sie na mozliwie plaskim terenie. Nalezy pamietac aby nie zostawiac urzadzenia przyczepionego do szyby zbyt dlugo na sloncu. Aby sprawdzic, czy G-Tech Pro jest dobrze skalibrowany nalezy ustawic go pionowo i sprawdzic, czy wskazuje 1.00 G’s. Jesli nie nalezy zostawic go na okolo 15 minut w temperaturze pokojowej." Mała konkluzja na koniec: Mając na uwadze pomiar w którym jest tak wiele czynników wpływających to na "+" to na "-" otrzymanych wskazań ( temperatura powietrza, kierunek wiatru, nachylenie drogi, ustawienie i kalibracja urzadzenia, to że Gtech mierzy przyspieszenie od 0 do 96km/h, i najważniejsze powtarzalność samych pomiarów, można dojść do wniosku, że czas pomiaru "do setki" może być zafałszowany o nawet 1-2 sekund. Wiec zbytnio nie jarałbym sie tymi wynikami. Nie mowie tego po to by twierdzic ze samochód jest wolny, lub coś tam. Zwracam uwage na stwiedzenie ze Gtech nie jest dokładny w warunkach drogowych. To co podaje producent - dokładnośc samego urzadzenia, jest uzyskiwana w warunkach laboratoryjnych, gdzie wszystkie czynniki wplywajace na powtarzalnosc pomiarów są wyeliminowanie. To tak jak z danymi fabrycznymi producentów samochodów aporpo osiagów - moza je wsadzić między bajki. Jezeli uwazasz ze wyniki g-tech pro rr sa malo wiarygodne oraz pokonane imprezy P1 oraz STI 300KM, zapraszam na konfrontacje potencjalnie szybszym autem. |
Autor: | hihirurg [ 02-12-2010, 08:22 ] |
Tytuł: | Re: Charade 1.6 Turbo full time 4wd (G112) |
Ciekawe co pokazałby akcelerometr na iphonie :> |
Strona 4 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |