forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 21:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Charade 1.6 Turbo full time 4wd (G112)
PostNapisane: 13-11-2010, 11:11 
Offline

Dołączył(a): 16-06-2009, 22:13
Posty: 296
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Samochód: Charada Diesel 3D
Model: G100
Rok: 1989
I o to chodzi :), auto niepozorne z dużą mocą to zajebista sprawa :)

_________________
1.0 D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade 1.6 Turbo full time 4wd (G112)
PostNapisane: 20-11-2010, 14:42 
Offline

Dołączył(a): 07-09-2009, 17:50
Posty: 14
sting13 napisał(a):
Myśle ze G-tech to najlepszy z mozliwych pomiarow.


A ja tak nie myślę, wręcz uwarzam wprost przeciwnie. 8)
Co do G-techa, i jego dokładności, a więc "najlepszego z możliwych pomiarów" to nie do końca się z tym zgodzę, bo jako osoba która sie z nim zetknęła mam do niego kilka uwag - do jego dokładności pomiarów. Na początku cytat od samego producenta urządzenia:
"1. Instalacja urządzenia:
Do montazu w samochodzie sluzy specjalna przyssawka, która przytwierdzamy do
przedniej szyby. Przy mocowaniu nalezy pamietac, ze:
? Urzadzenie musi znajdowac sie na samym srodku pojazdu
? Montaz z bocznych siedzen nie zapewnia odpowiedniej precyzji ustawienia.
Nalezy sprawdzic ustawienie z poza pojazdu.
2. Wazne informacje
Przy mierzeniu osiagów pojazdu nalezy wziac pod uwage wiele czynników takich jak:
temperatura powietrza, lepkosc oleju, wiatr, typ paliwa, wilgotnosc, umiejetnosci
kierowcy.
Samochód w przeciwienstwie do komputera nie wykazuje tych samych parametrów w
kazdych warunkach. Róznice moga siegac 10%.
Biorac pod uwage te informacje dla otrzymania poprawnego wyniku nalezy dokonac
kilku pomiarów danej wartosci w obu kierunkach wiatru, a nastepnie wyliczyc z nich
srednia.
Najlepszym sposobem na uzyskanie wiarygodnego wyniku jest wykonanie 5 prób,
wybranie 3 najlepszych wyników i usrednienie ich. 2 gorsze wyniki odrzucamy.
Najdokladniejsze wyniki osiaga sie na mozliwie plaskim terenie.
Nalezy pamietac aby nie zostawiac urzadzenia przyczepionego do szyby zbyt dlugo na
sloncu. Aby sprawdzic, czy G-Tech Pro jest dobrze skalibrowany nalezy ustawic go
pionowo i sprawdzic, czy wskazuje 1.00 G’s. Jesli nie nalezy zostawic go na okolo 15
minut w temperaturze pokojowej."
Mała konkluzja na koniec:
Mając na uwadze pomiar w którym jest tak wiele czynników wpływających to na "+" to na "-" otrzymanych wskazań ( temperatura powietrza, kierunek wiatru, nachylenie drogi, ustawienie i kalibracja urzadzenia, to że Gtech mierzy przyspieszenie od 0 do 96km/h, i najważniejsze powtarzalność samych pomiarów, można dojść do wniosku, że czas
pomiaru "do setki" może być zafałszowany o nawet 1-2 sekund. Wiec zbytnio nie jarałbym sie tymi wynikami.
Nie mowie tego po to by twierdzic ze samochód jest wolny, lub coś tam. Zwracam uwage na stwiedzenie ze Gtech nie jest dokładny w warunkach drogowych. To co podaje producent - dokładnośc samego urzadzenia, jest uzyskiwana w warunkach laboratoryjnych, gdzie wszystkie czynniki wplywajace na powtarzalnosc pomiarów są wyeliminowanie. To tak jak z danymi fabrycznymi producentów samochodów aporpo osiagów - moza je wsadzić między bajki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade 1.6 Turbo full time 4wd (G112)
PostNapisane: 23-11-2010, 01:19 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Izdebo napisał(a):
sting13 napisał(a):
Myśle ze G-tech to najlepszy z mozliwych pomiarow.


A ja tak nie myślę, wręcz uwarzam wprost przeciwnie. 8)
Co do G-techa, i jego dokładności, a więc "najlepszego z możliwych pomiarów" to nie do końca się z tym zgodzę, bo jako osoba która sie z nim zetknęła mam do niego kilka uwag - do jego dokładności pomiarów. Na początku cytat od samego producenta urządzenia:
"1. Instalacja urządzenia:
Do montazu w samochodzie sluzy specjalna przyssawka, która przytwierdzamy do
przedniej szyby. Przy mocowaniu nalezy pamietac, ze:
? Urzadzenie musi znajdowac sie na samym srodku pojazdu
? Montaz z bocznych siedzen nie zapewnia odpowiedniej precyzji ustawienia.
Nalezy sprawdzic ustawienie z poza pojazdu.
2. Wazne informacje
Przy mierzeniu osiagów pojazdu nalezy wziac pod uwage wiele czynników takich jak:
temperatura powietrza, lepkosc oleju, wiatr, typ paliwa, wilgotnosc, umiejetnosci
kierowcy.
Samochód w przeciwienstwie do komputera nie wykazuje tych samych parametrów w
kazdych warunkach. Róznice moga siegac 10%.
Biorac pod uwage te informacje dla otrzymania poprawnego wyniku nalezy dokonac
kilku pomiarów danej wartosci w obu kierunkach wiatru, a nastepnie wyliczyc z nich
srednia.
Najlepszym sposobem na uzyskanie wiarygodnego wyniku jest wykonanie 5 prób,
wybranie 3 najlepszych wyników i usrednienie ich. 2 gorsze wyniki odrzucamy.
Najdokladniejsze wyniki osiaga sie na mozliwie plaskim terenie.
Nalezy pamietac aby nie zostawiac urzadzenia przyczepionego do szyby zbyt dlugo na
sloncu. Aby sprawdzic, czy G-Tech Pro jest dobrze skalibrowany nalezy ustawic go
pionowo i sprawdzic, czy wskazuje 1.00 G’s. Jesli nie nalezy zostawic go na okolo 15
minut w temperaturze pokojowej."
Mała konkluzja na koniec:
Mając na uwadze pomiar w którym jest tak wiele czynników wpływających to na "+" to na "-" otrzymanych wskazań ( temperatura powietrza, kierunek wiatru, nachylenie drogi, ustawienie i kalibracja urzadzenia, to że Gtech mierzy przyspieszenie od 0 do 96km/h, i najważniejsze powtarzalność samych pomiarów, można dojść do wniosku, że czas
pomiaru "do setki" może być zafałszowany o nawet 1-2 sekund. Wiec zbytnio nie jarałbym sie tymi wynikami.
Nie mowie tego po to by twierdzic ze samochód jest wolny, lub coś tam. Zwracam uwage na stwiedzenie ze Gtech nie jest dokładny w warunkach drogowych. To co podaje producent - dokładnośc samego urzadzenia, jest uzyskiwana w warunkach laboratoryjnych, gdzie wszystkie czynniki wplywajace na powtarzalnosc pomiarów są wyeliminowanie. To tak jak z danymi fabrycznymi producentów samochodów aporpo osiagów - moza je wsadzić między bajki.

Jezeli uwazasz ze wyniki g-tech pro rr sa malo wiarygodne oraz pokonane imprezy P1 oraz STI 300KM, zapraszam na konfrontacje potencjalnie szybszym autem.

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade 1.6 Turbo full time 4wd (G112)
PostNapisane: 02-12-2010, 08:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27-11-2009, 01:12
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe co pokazałby akcelerometr na iphonie :>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL