forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Gwint w charade G100
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=4639
Strona 1 z 2

Autor:  Miki [ 11-11-2009, 23:50 ]
Tytuł:  Gwint w charade G100

Postanowiłem założyć osobny wątek żeby nie zaśmiecać działów do tego nieprzeznaczonych.
A więc...
Skonsultowałem sprawę z Syncro, który jako jedyny posiadał gwint w swoim Gtti. Podzielił się ze mną swoim KNOW/HOW w tej dziedzinie.
W jego aucie z przodu była kombinacja elementów z gwintu przeznaczonego do Golfa 2 i Corsy.
Konkretnie:
"kolumna Mcpersona z golf2 sprężyna od corsy a wkład czyli amortyzator z golfa 1
sprężyna od golfa tez podejdzie w zależności ile jest gwintu na kolumnie
no i fasolki trzeba zrobić po ok 1mm w górę i w dół każdą reszta pasuje idealnie"

Moim zdaniem największym minusem tego rozwiązania jest budowa - czyli zebranie wszystkich elementów do kupy. Syncro wspominał o małym skoku zawieszenia.

Prostszym rozwiązaniem, o którym wspomniał jest gwint dedykowany Corsie A/B pasuje p&p

Zapytałem go o amortyzatory przednie CC/SC zaadaptowane do tyłu w Charadzie
"hmmm podobno ale według mnie i na moje oko przedni gwint od golfa 2/3 idealnie by pasował na tył do Charady jest na tyle długi i ma podobne mocowanie a na przód dałbym od corsy"

Już wysłałem zapytanie do firmy handlującej gwintami o możliwość nabycia tylko przednich kolumn będę informował jak się sprawy mają.

Autor:  wysot86 WRC [ 12-11-2009, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

Świetny wątek, trzymam kciuki.
ps:
Miałem okazję, przejechać się GTti syncro niedługo przed sprzedażą.
Jeśli chodzi o zawieszenie, to był B.B.twarde! - bardzo mi się podobało, ale nie każdemu się to spodoba i nie do każdego auta taki gwint się nadaje, już na niewielkich poprzecznych nierównościach przy prędkości około 100km/h autko potrafiło podbijać tył jak piłeczka pingpongowa ( oczywiście było całkowicie odciążone i to na pewno miało wpływ ), skręcało za to jak po szynach :D. Gdy jeździłem, autko siedziało też b.nisko - zastanawia mnie to czy był maxymalnie skręcony czy podwyższony - to też ważne.
syncro - napisz może jakie prześwity miał gdy był na max na dół i do góry.

Autor:  krecik [ 12-11-2009, 18:56 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

Rozwiązanie ciekawe, jeśli koszty są niewielkie. Ale jeśli chcemy kupić nowy zawias do corsy czy golfa, to pomysł wydaje mi się dość mało opłacalny.
Gwinty można tanio kupić allegro np. do hondy, i założyć je na istniejące kolumny. Amortyzatory dorobić w bilsteinie, a sprężyna z przodu od eskorta kombi tył seria.
Taki zestaw dobrze się prowadzi ma regulacje wys zawieszenie. Jest na tyle uniwersalny ze dobrze się prowadzi na równych jak i na nierównych nawierzchniach.
Ja na takim zawieszeni jeździłem sporo i to był super kompromis do ceny.

Uwaga ważne:
Amortyzator nie może być twardszy na dobiciu od sprężyny, bo jeśli będzie za twardy będą się krzywiły sztyce.
Jeśli amortyzator jest gazowo olejowy z pływającym tłoczkiem musi być odbój żeby gaz nie mieszał się z olejem.
Za twardy zawias na wejściu auto źle będzie się prowadziło na śliskim, i nierównym.

Autor:  Miki [ 12-11-2009, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

Odpisał mi jeden za sklepów na allegro zestaw do corsy na przód kosztuje 700PLn czyli za cenę gazowo olejowych amorów mamy regulowane zawieszenie. Poszukam jeszcze może będzie coś taniej.


Co do kombinowania z gwintami hondy itp. możliwe ze będzie śmigało ale strasznie dużo zachodu z tym. Problem podobny ja w przypadku zestawu od syncro.

Autor:  Tomi GTti [ 25-11-2009, 11:34 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

http://www.filipekauto.pl/nowe/Amortyza ... id=1309745

Autor:  marcin gtti [ 25-11-2009, 11:39 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

Tomi GTti napisał(a):
http://www.filipekauto.pl/nowe/Amortyzatory-gr06/?id_marka=DAIHATSU&id_model=&id_asortyment=&uid=1309745


Zwykły amorek w kosmicznej cenie..

Autor:  ssjqbas [ 13-12-2009, 17:08 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

i jak tam temat umarł?
Co z tymi gwintami ktore pasują bez przerobek a ktore z i jakimi?

Autor:  Miki [ 15-12-2009, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

Panowie

Dziś miałem w rękach gwint FK dedykowany do Corsy A/B.
Konkretnie ten http://www.allegro.pl/item1018804667_zawieszenie_gwintowane_fk_do_corsa_b_tigra_golf_1.html

I niestety nie ma to prawa pasować jak wcześniej zapewniał kolega Syncro. Mocowanie do zwrotnicy w gwincie jest znacznie krótsze niż w amortyzatorze od Charade. Rożnica jest na tyle duża że nie pomogą "fasolki". Oto foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Człowiek, który sprzedawał to zawieszenie był jednak na tyle "obeznany" z tematem że popatrzył na seryjny amortyzator od Charade i przyniósł mi wkład od Golfa 3/Arosy/Polo6N
który pasował prawie idealnie na zwrotnice - kwestia powiększenia jednego z otworów o 1mm w górę.
Dlatego rozpoczynam swe poszukiwania w tym kierunku.

Autor:  KAMILcom [ 03-05-2010, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

bump...

Autor:  marcin gtti [ 03-08-2010, 01:14 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

I co temat umarł? Żaden z kolegów nie odważył się na taki krok zamontowania gwintu?

Autor:  Miki [ 03-08-2010, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

Pisałem w tej sprawie do użytkownika, który kupił auto od syncro. (wątek w dziale ogłoszenia był) - chciałem kupić sam gwint od niego ale zapadł się pod ziemię :/

Ja będę próbował z przodem od Golfa 3 znalazłem wątek na niemieckim forum Charade i tam kilku użytkowników potwierdziło ze ten zestaw będzie pasował. Nie wiem tylko czy nie trzeba będzie przerabiać poduszek amortyzatorów...

Autor:  Miki [ 03-10-2010, 11:01 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

Gwint od Golfa 3 pasuje!

W celu adaptacji do G100 należy:
1: Rozwiercić otwór w poduszce na M12 (to zależy od tego jaką średnice ma sztyca w nowym zawieszeniu)
2. Rozwiercić dolny otwór w mocowaniu zwrotnicy (na gwincie) ok 1-2mm do góry. Sprawę ułatwia szablon z kartonu (rozstaw otworów bierzemy sobie z seryjnego amora) można sobie zrobić wtedy "fasolki" do negatywa.


na aucie
Obrazek

Obrazek


EDIT:
Wyregulowałem wysokość w kolumnach - wczoraj siedziało na poduszkach :D Dziś już zawieszenie pracuje.
Zapomniałem założyć łożysk ślizgowych na poduszki - strasznie się tłukło. wiec jak będziecie zdejmować stare amorki to wyjmijcie sobie te łożyska. Trzeba z nich tylko ściąć ten wystający kołnierz.
Obrazek

Musze jechać koniecznie na geometrie bo auto strasznie nerwowe się zrobiło:)


Teraz szukam tyłu:)

Autor:  Lupus [ 03-10-2010, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

Aż ci chłopie zazdroszczę :mrgreen:
Ciekawe czy te kolumny pasowałyby też do Applausa? Chyba powinny, zawieszenie A101 bazuje w końcu na rozwiązaniach z G100. Różnią się chyba tylko długością amortyzatora i średnicą sprężyny. Ktoś się orientuje? Na lokalnym szrocie mają kupę Golfów II/III, może któryś ma gwint. Musze też po porównywać :D
Czy amortyzatory w tym zestawie mają regulacje twardości czy są to utwardzone wkłady?
Czekam na opis wrażeń z jazdy - w końcu to zawieszenie jest przeznaczone do auta sporo cięższego od Charady.
Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu tyłu ;)

Autor:  Miki [ 03-10-2010, 20:27 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

Lupus napisał(a):
Czy amortyzatory w tym zestawie mają regulacje twardości czy są to utwardzone wkłady?


Nie rozbierałem tych kolumn, wydaje mi się ze wkłady są seryjne. Jak "wykończę" je to rozejrzę się za regulowanymi wkładami Koni.

Autor:  seba601s [ 03-10-2010, 22:01 ]
Tytuł:  Re: Gwint w charade G100

no nareszcie jakieś konkrety...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/