forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 15:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gwint w charade G100
PostNapisane: 11-11-2009, 23:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Postanowiłem założyć osobny wątek żeby nie zaśmiecać działów do tego nieprzeznaczonych.
A więc...
Skonsultowałem sprawę z Syncro, który jako jedyny posiadał gwint w swoim Gtti. Podzielił się ze mną swoim KNOW/HOW w tej dziedzinie.
W jego aucie z przodu była kombinacja elementów z gwintu przeznaczonego do Golfa 2 i Corsy.
Konkretnie:
"kolumna Mcpersona z golf2 sprężyna od corsy a wkład czyli amortyzator z golfa 1
sprężyna od golfa tez podejdzie w zależności ile jest gwintu na kolumnie
no i fasolki trzeba zrobić po ok 1mm w górę i w dół każdą reszta pasuje idealnie"

Moim zdaniem największym minusem tego rozwiązania jest budowa - czyli zebranie wszystkich elementów do kupy. Syncro wspominał o małym skoku zawieszenia.

Prostszym rozwiązaniem, o którym wspomniał jest gwint dedykowany Corsie A/B pasuje p&p

Zapytałem go o amortyzatory przednie CC/SC zaadaptowane do tyłu w Charadzie
"hmmm podobno ale według mnie i na moje oko przedni gwint od golfa 2/3 idealnie by pasował na tył do Charady jest na tyle długi i ma podobne mocowanie a na przód dałbym od corsy"

Już wysłałem zapytanie do firmy handlującej gwintami o możliwość nabycia tylko przednich kolumn będę informował jak się sprawy mają.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 12-11-2009, 17:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-08-2007, 10:59
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Charade
Model: Full Time 4wd
Rok: 89
Świetny wątek, trzymam kciuki.
ps:
Miałem okazję, przejechać się GTti syncro niedługo przed sprzedażą.
Jeśli chodzi o zawieszenie, to był B.B.twarde! - bardzo mi się podobało, ale nie każdemu się to spodoba i nie do każdego auta taki gwint się nadaje, już na niewielkich poprzecznych nierównościach przy prędkości około 100km/h autko potrafiło podbijać tył jak piłeczka pingpongowa ( oczywiście było całkowicie odciążone i to na pewno miało wpływ ), skręcało za to jak po szynach :D. Gdy jeździłem, autko siedziało też b.nisko - zastanawia mnie to czy był maxymalnie skręcony czy podwyższony - to też ważne.
syncro - napisz może jakie prześwity miał gdy był na max na dół i do góry.

_________________
Wojtek W CHARADE 4X4
http://www.automobilklub.org
http://www.wwz15.orangespace.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 12-11-2009, 18:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Rozwiązanie ciekawe, jeśli koszty są niewielkie. Ale jeśli chcemy kupić nowy zawias do corsy czy golfa, to pomysł wydaje mi się dość mało opłacalny.
Gwinty można tanio kupić allegro np. do hondy, i założyć je na istniejące kolumny. Amortyzatory dorobić w bilsteinie, a sprężyna z przodu od eskorta kombi tył seria.
Taki zestaw dobrze się prowadzi ma regulacje wys zawieszenie. Jest na tyle uniwersalny ze dobrze się prowadzi na równych jak i na nierównych nawierzchniach.
Ja na takim zawieszeni jeździłem sporo i to był super kompromis do ceny.

Uwaga ważne:
Amortyzator nie może być twardszy na dobiciu od sprężyny, bo jeśli będzie za twardy będą się krzywiły sztyce.
Jeśli amortyzator jest gazowo olejowy z pływającym tłoczkiem musi być odbój żeby gaz nie mieszał się z olejem.
Za twardy zawias na wejściu auto źle będzie się prowadziło na śliskim, i nierównym.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 12-11-2009, 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Odpisał mi jeden za sklepów na allegro zestaw do corsy na przód kosztuje 700PLn czyli za cenę gazowo olejowych amorów mamy regulowane zawieszenie. Poszukam jeszcze może będzie coś taniej.


Co do kombinowania z gwintami hondy itp. możliwe ze będzie śmigało ale strasznie dużo zachodu z tym. Problem podobny ja w przypadku zestawu od syncro.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 25-11-2009, 11:34 
Offline

Dołączył(a): 10-02-2008, 18:11
Posty: 26
Samochód: GTti
Model: Turbo
Rok: 0
http://www.filipekauto.pl/nowe/Amortyza ... id=1309745


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 25-11-2009, 11:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Tomi GTti napisał(a):
http://www.filipekauto.pl/nowe/Amortyzatory-gr06/?id_marka=DAIHATSU&id_model=&id_asortyment=&uid=1309745


Zwykły amorek w kosmicznej cenie..

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 13-12-2009, 17:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
i jak tam temat umarł?
Co z tymi gwintami ktore pasują bez przerobek a ktore z i jakimi?

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 15-12-2009, 22:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Panowie

Dziś miałem w rękach gwint FK dedykowany do Corsy A/B.
Konkretnie ten http://www.allegro.pl/item1018804667_zawieszenie_gwintowane_fk_do_corsa_b_tigra_golf_1.html

I niestety nie ma to prawa pasować jak wcześniej zapewniał kolega Syncro. Mocowanie do zwrotnicy w gwincie jest znacznie krótsze niż w amortyzatorze od Charade. Rożnica jest na tyle duża że nie pomogą "fasolki". Oto foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Człowiek, który sprzedawał to zawieszenie był jednak na tyle "obeznany" z tematem że popatrzył na seryjny amortyzator od Charade i przyniósł mi wkład od Golfa 3/Arosy/Polo6N
który pasował prawie idealnie na zwrotnice - kwestia powiększenia jednego z otworów o 1mm w górę.
Dlatego rozpoczynam swe poszukiwania w tym kierunku.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 03-05-2010, 22:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
bump...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 03-08-2010, 01:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
I co temat umarł? Żaden z kolegów nie odważył się na taki krok zamontowania gwintu?

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 03-08-2010, 11:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Pisałem w tej sprawie do użytkownika, który kupił auto od syncro. (wątek w dziale ogłoszenia był) - chciałem kupić sam gwint od niego ale zapadł się pod ziemię :/

Ja będę próbował z przodem od Golfa 3 znalazłem wątek na niemieckim forum Charade i tam kilku użytkowników potwierdziło ze ten zestaw będzie pasował. Nie wiem tylko czy nie trzeba będzie przerabiać poduszek amortyzatorów...

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 03-10-2010, 11:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Gwint od Golfa 3 pasuje!

W celu adaptacji do G100 należy:
1: Rozwiercić otwór w poduszce na M12 (to zależy od tego jaką średnice ma sztyca w nowym zawieszeniu)
2. Rozwiercić dolny otwór w mocowaniu zwrotnicy (na gwincie) ok 1-2mm do góry. Sprawę ułatwia szablon z kartonu (rozstaw otworów bierzemy sobie z seryjnego amora) można sobie zrobić wtedy "fasolki" do negatywa.


na aucie
Obrazek

Obrazek


EDIT:
Wyregulowałem wysokość w kolumnach - wczoraj siedziało na poduszkach :D Dziś już zawieszenie pracuje.
Zapomniałem założyć łożysk ślizgowych na poduszki - strasznie się tłukło. wiec jak będziecie zdejmować stare amorki to wyjmijcie sobie te łożyska. Trzeba z nich tylko ściąć ten wystający kołnierz.
Obrazek

Musze jechać koniecznie na geometrie bo auto strasznie nerwowe się zrobiło:)


Teraz szukam tyłu:)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 03-10-2010, 19:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Aż ci chłopie zazdroszczę :mrgreen:
Ciekawe czy te kolumny pasowałyby też do Applausa? Chyba powinny, zawieszenie A101 bazuje w końcu na rozwiązaniach z G100. Różnią się chyba tylko długością amortyzatora i średnicą sprężyny. Ktoś się orientuje? Na lokalnym szrocie mają kupę Golfów II/III, może któryś ma gwint. Musze też po porównywać :D
Czy amortyzatory w tym zestawie mają regulacje twardości czy są to utwardzone wkłady?
Czekam na opis wrażeń z jazdy - w końcu to zawieszenie jest przeznaczone do auta sporo cięższego od Charady.
Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu tyłu ;)

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 03-10-2010, 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Lupus napisał(a):
Czy amortyzatory w tym zestawie mają regulacje twardości czy są to utwardzone wkłady?


Nie rozbierałem tych kolumn, wydaje mi się ze wkłady są seryjne. Jak "wykończę" je to rozejrzę się za regulowanymi wkładami Koni.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gwint w charade G100
PostNapisane: 03-10-2010, 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
no nareszcie jakieś konkrety...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL