forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tuning Charadki
PostNapisane: 28-07-2008, 08:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Ostatnio zmodyfikowałem sobie silnik w swoim bolidzie. Jest jeden sposób na to a mianowicie Silnik 1.6 HD-E kompletny i tłoki od 1.3 HC-E.
Po zamianie tłoków silnik zachowuje się jak rakieta (niestety tłoki od 1.3 trzeba troche zmodyfikować bo uderzały by o przeciw wagę wału ale idzie to zrobić )
Jedyny problem to uszczelka i sprzęgło.
Uszczelka TAKOMA nie nadaje się wydmucha odrazu trzeba troche mocniejszą. Mam z tym problem ale pracuje nad tym Mam w tej chwili ARCO zobacze iak ta się będzie sprawować ?
Sprzęgło zaś nie wytrzymuje takiej mocy i ślizga się na karzdym biegu potrzeba jakiegoś mocniejszego docisku .
Przyrost mocy po takiej modyfikacji na moje oko to 120 km jak nie więcej
( ISTNY SZATAN )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-07-2008, 10:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Co jeszcze wymieniałeś w silniku? Ja sie przymierzam do takiej przeróbki i zbieram wszelkie info.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: tuning
PostNapisane: 28-07-2008, 11:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Najpierw trzeba zaopatrzyć się w silnik od applausa kompletny łącznie z kompem ,pompką paliwa .
W HIPOLU nabywasz tłoki od 1.3 nominał plus pierścienie nominał.
W komplecie masz sforznie jednak żeby przełożyć tłoki musisz oddać do mechanika bo sforzeń w korbowód trzeba wprasować ( sam tego nie zrobisz ) ja płaciłem 100zł
Po tej operacji trzeba tłoki załorzone troche podszlifować postaram się zrobić zdjęcia.
Jesli masz troche kasy i chcesz się ścigać takim sztanem to kup sobie dobrą uszczelkę śruby do głowicy no i to sprzęgło
Podobno jest w Warszawie firma która przerabia tarcze i dociski jak się coś dowiem to dam znać .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-07-2008, 15:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cała sprawa - większe sprężanie :)
Tłoki z 1.3 mają na górze garb, a 1.6 są płaskie.
Że TAKOMA nie wytrzymała to się nie dziwię bo sam zamęczyłem 2 szt.
ARCO powinna się sprawdzić - budowę ma identyczną jak TOKEI a na dodatek jest posmarowana czymś kleistym i nie kosztuje 130 a 50 zł.
Jeździsz na kompie z 1.3 czy 1.6 ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-07-2008, 16:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Co do sprzęgła to proponuje wykonać je ze spieków, bez większego problemu przeniesie większy moment i moc. Wada takiego rozwiązania jest to ze kiepsko sie jeździ w korkach no i może drogie to rozwiązanie.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: tuning
PostNapisane: 29-07-2008, 08:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Jeżdze na kompie 1.6 ale zobacze jak będzie chodził na 1.3
Dzisiaj zakładam uszczelke ARKO zobaczymy czy się sprawdzi
Jeszcze czekam na odpowieć w sprawie szpilek do głowicy Prawdo podobnie będą jak orginalne mają sprawdzić czy mają w swojej ofercie jak nie to zrobią na zamówienie Przy takim spręrzanu wole nie zakładać urzywek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-07-2008, 08:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zgadza się - używki z taką komprechą nie przejdą :(
Za śrubami zobacz tutaj - http://www.unitechsand.pl
Dzoniłem kiedyś i wiem, że mają M10x110 i M10x150 z gwintem metrycznym 1.5 i w twardości 10.9 i nawet 12.9 !!! Łby sobie dobierzesz jakie ci będą pasować, ale by dokręcić M10 z łbem sześciokątnym na klucz 17mm będziesz potrzebował takiego patentu : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be7 ... a84d9.html - z drugiej strony jest nasadka 17 podtoczona tak, że ma cienkie ścianki. Tylko takie coś mieści się między sprężynami :(
Czekam na wieści...

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-07-2008, 09:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Ja bym bardzo prosił o potwierdzenie odczuć na hamowni i sprawdzenie realnego przyrostu mocy, jeśli jest tak jak mówisz to być może uwolniłeś ukryte konie przez Japończykow :)

XXX SPRAWDŹ JAK CHODZI NA KOMPIE Z 1,3 XXX

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: tuning
PostNapisane: 29-07-2008, 11:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Widze że sporo ludzi się tym tematem interesuje ?
W warszawie nabyłem śruby o których drookash pisałeś CBC jednak ta 17 kluczyk mnie denerwoje. Postarm się zrobić pare fotek.
W miarę postępu prac będe pisał co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-07-2008, 12:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Jeśli można prosić to zrób to w rodzaju foto sesji i z opisami, oczywiście jeśli znajdziesz czas.

Temat bardzo interesujący, czekam na dalsze informacje oraz zdjęcia i wyliczenia (cena itp)

Pozdrawiam....

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-07-2008, 13:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeżeli chcesz - wyślę Ci ten patent do przykręcania śrub z łbem 17mm w głowicy charade. Musisz mnieć 5-6mm podkładki !!!! Koniecznie, bo śruby CBC mają trzpień grubszy niż gwint (są naprawdę mocne) i o ile pamiętam miałeś je w silniku ode mnie ;) Grubszy trzpień powoduje, że nie wkręcisz ich do końca - będzie ścinać gwint w bloku. Zobacz sobie jak to było w moim engine :) Mnie przed wydmuchaniem nie uchroniły CBC :( Wszystko chyba przez tą TAKOMĘ, która ma za dużo blaszek :/

Czekamy na fotki masta !!!

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: tuning
PostNapisane: 29-07-2008, 15:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Drookash ty i tak wisisz mi przesyłke. Pamiętasz ?
Jak dobrze pójdzie to jutro będo fotki z rozbiurki motora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-07-2008, 16:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Czytałem już gdzieś w necie o takich przeróbkach 1,6. Świetna sprawa.
A tak przy okazji ciekawi mnie jedna rzecz, większa pojemność 1,6 w stosunku do 1,3 jest uzyskiwana tylko przez wyższy blok silnika? Czy tłoki różnią się tylko kształtem denka, a może mają też różną wysokość i jak się ma sprawa z korbowodami i wałem korbowym?

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-07-2008, 17:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pamiętam :) Osłonka leży u MarcinaGTTI.

mpanik > było setki razy na forum - szukajka i będziesz wiedział o co w tym chodzi.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-07-2008, 21:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Powodzenia!
I czekam na wyniki z Hamowni !!!
Pozdrawiam

P.S z jakiego modelu Applause potrzebujemy silnik? pewnie z HD-E EFI, 105 PS (77 kW), 134 N·m (99 ft·lbf) - 1992-1997
Zgadza się?

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL