forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 12:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: GTti by Bart_GTti (Fotostory)
PostNapisane: 22-10-2006, 23:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Tutaj bede opisywał swoje prace nad GTti.


Witam.
Dzisiaj zakatowałem na amen najprawdopodobniej uszczelke pod głowicą. Szarada nie wytrzymała presji -cały czas streetowanie z Ibizą tdi 1.9tdi po chipie na 141ps ,i mazdą mx3 1.8 v6,
temperatura na full i nagle zasłona dymna z wydechu...
odrazu zgasiłem silnik i holowanie do domu...

przed chwilą poszedłem sprawdzic czy odpala -pewnie że odpala ,bez problemu;]

Stawiam na uszczelke pod głowicą ,napiszcie mi jaką najlepiej kupić uszczelke ,jakiej firmy, żeby wytrzymała zwiększony BOost i bardzo częste STREetracing'owanie.

Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Ostatnio edytowano 16-05-2007, 18:48 przez Bart_GTti, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-10-2006, 06:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
miedzianą dorabianą 8) a z normalnych to tokei :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-10-2006, 07:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Jeżeli miedzianą to jakiej grubości?

poprzednio szarada miała założoną najtańszą uszczelke (zamiennik AP) wiec nie ma sie co dziwić że dała dupy...

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-10-2006, 17:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem i nie polecał uszczelek ajusa bo ostanimi czasy sa gorszej jakości. Można wymienić na dwa rodzaje uszczelke pod głowica:
1. założenie samej uszczelki i nic wiecej,
2. przed założeniem uszczelki planowanie głowicy, wymiana elelentów zużytych w silniku(nie wiadomo co wyskoczy do wymiany),, ja to nazywam takim półremontem silnika, ale jak sie chce autem jezdzic to trzeba takie cos zrobic.
No i jescze do tego dochodzi wymiana uszczelki pod klawiatura!!
Pozdro!!

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-10-2006, 17:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
nie chce nic mówić ale powinno sie planowac głowice i blok .... bo inaczej nam znów dmuchnie i szkoda kasy wydawać ....

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-10-2006, 19:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Mazi jednak zawsze czuwa. Ja zapomnialem o bloku napisać!! Przypomniało mi sie jak kompa wyłączyłem!! 8)

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-10-2006, 19:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
szociu napisał(a):
miedzianą dorabianą 8) a z normalnych to tokei :wink:


a Ty masz u siebie taką miedzianą uszczelkę???
jeśli tak to z jakiego stopu miedzi zrobioną?? i jak długo na niej jeździsz?? jakich śrub użyłeś do dokręcenia głowicy i z jaką siłą dokręcałeś bo bardzo mnie ciekawi ten temat

Bart zastanów się i dokładnie, zbadaj osprzęt silnika zamiast go rozbierać bo uszczelki spod głowicy nigdy nie wywala bez powodu.
Poza niewłaściwym zamontowaniem poprzedniej uszczelki główną przyczyną jej wywalenia zazwyczaj jest przegrzanie silnika.
A przyczyną przegrzania silnika może być np: zbyt wysoka temperatura spalin spowodowana zbyt ubogim składem mieszanki lub źle ustawionym zapłonem, lub niesprawny układ chłodzenia, czyli niewygolna chłodnica lub termostat, który zapomniał się otworzyć...
Jeśli podnosiłeś ciśnienie doładowania to obowiązkowo zamontuj sobie wskaźnik afr i egt bo możesz sobie większą krzywdę zrobić.
Ten samochodzik jest stworzony do wyścigów ulicznych i moce rzędu 200KM znosi on bez żadnego problemu pod warunkiem, że kierownik dba o niego w odpowiedni sposób i nie może być tak, że po trzech, pięciu czy dziesięsiu wyścigach spod świateł cokolwiek się stanie.
A przed zamontowaniem nowej uszczelki obowiązkowe planowanie/zrównanie głowicy, sprawdź blok i jeśli nie ma większych różnic w poziomie niż 0.1mm to nie ma potrzeby go planować. Głowicę dokręć dokładnie tak jak w fabryce przykazali z przerwami na fajka/browarek pomiędzy etapami dokręcania.
pzodrawiam
Osa

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-10-2006, 22:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki za odpowiedzi.

temperatura skakała mi od dawna ,często prawie dochodziła do H ,pozatym wywalanie płynu chłodniczego na zewnatrz ,oraz zapach spalin w płynie chłodniczym -wiedziałem że mam uszczelke do roboty ,ale ta sytuacja co mnie spotkała ,przyśpieszy tą wymiane...

zapewne mam do czyszczenia chłodnice ,sprawdze termostat ,wszystkie czujniki itd. Głowica napewno pojdzie do sprawdzenia szczelności ,oraz do sprawdzenia przylgni z blokiem...

niestety nie mam jak sprawdzic czy mieszanka jest zbyt uboga ,ale przeciez GTti "chyba" ma czujnik spalania stukowego ,który w momencie zbyt ubogiej mieszanki (spalanie stukowe) odcina zapłon... -miałem tak gdy miałem uszkodzony siłownik WestGate'a i boost maxymalnie pompował do silnika -odrazu komp odcinał zapłon...

Ps. zapłon napewno też sprawdzę ,na ile stopni powinien być ustawiony?

szarada zalega w garazu ,rozłoze silnik ,i zaczynam mody na wiekszy power.
ps. da sie zwiekszyc dawke paliwa bez ingerencji w ECU?
Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-10-2006, 09:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Osa uszczelkę miedzianą pod głowicę zrobili mi tu http://free.polbox.pl/r/rgszwarc/ materiał miedź o stop nie pytałem , firma zajmuje się robieniem tylko uszczelek więc wydaje mi się że mają to chyba dopracowane :wink: Uszczelka narazie leży na półce - przez zimę składam sobie drugi silniczek, co do grubości uszczelki standardowo są 1,2mm tą mam zrobioną na 1 mm

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-10-2006, 11:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
fajnie dzięki za kontakt, mógłbyś zrobić zdjęcie i zamieścić na forum albo podesłać mi na maila a_osa@poczta.onet.pl
jakimi śrubami przykręcasz głowicę??
o-ring'ujesz blok??

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-10-2006, 11:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Szociu dlaczego nie dorobiłeś sobie uszczelki 2mm tylko 1mm. Przecież myślisz o dodatkowym doładowaniu a ty zamiast zmniejszyć stopień kompresji to go zwiększasz.
Osa do takich uszczelek powinno sie oringować blok cytat:
It is NOT recommended to fit this UNLESS you are O ringing the block.
Śruby powinny mieć ceche 10.9 czyli 1000MPa Rm (odporność mechaniczna na zrywanie) i 900MPa Re (90%Rm, odkształcenie plastyczne). Słabszych nie polecam.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-10-2006, 11:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
standardowa przed dokręceniem ma 1,2 mm, co do zwiększania boostu w tym silniku będzie standard albo max 0,7 - ma być prawie seryjny do codziennej jazdy na taki jak chciałem żeby to nie drutować tylko zrobić w miare profesjonalnie niemam na tyle $$ :( dlatego śruby raczej tez zostawię seryjne, co do oringowania i zabawy z silnikami proponuje posczytać http://www.guy-croft.com/ dużo cennych informacji

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-10-2006, 15:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
jeśli nie chcesz dmuchać dużo więcej niż 2bary to proponuję założyć seryjną uszczelkę pod głowicę, a zwłąszcza przykręcenie seryjnymi śrubami, bez oringów z uszczelką miedzaną tylko pogorszy sprawę.
W przypadku tak niewielkiego doładowania miedziana uszczelka nie jest motodą na powstrzymanie wywalania uszczelki, jeśli silnik i osprzęt będzie 100% sprawny i nie będzie się przegrzewał będziesz śmigał bez żadnego problemu.
Kup sobie 'zimniejszy' termostat, żeby wcześniej się otwierał i wskażnik afr, a nawet wystarczy jak podłączysz sobie miernik elektroniczny za 50pln do sondy lambda i będziesz wiedział czy nie masz zbyt ubogiej mieszanki.
Nie zrozum mnie źle, ale do miedzianej uszczelki obowiązkiem jest o-ring bloku i mocniejsze śruby.
To tak jakbyś chciał założyć kute korbowody i mieć 110KM mocy mimo tego, że seryjne wytrzymują 250KM.
pozdro
Osa

p.s.
ten silnik ma tak mały stopień sprężania, że przy doładowaniu 1bar spokojnie można splanować głowicę 1mm

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-10-2006, 20:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
dzięki za podpowiedzi :) co do czzujnika afr to robie i to taki lepszy niz za 50 pln z allegro (którego zrobienie to defacto 10 pln :lol: ) z dokładnym wsakazaniem narazie na jednożyłowej sondzie

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-10-2006, 21:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Przedstawie wam małe Fotostory które opublikowałem już na innym forum:

"Jak wiecie ,zakatowałem troszke swoją GTti. 8-[
Dzisiaj rozebrałem conieco ,by w najblizszym czasie wymienic wszystko co potrzeba... 8)
Popstrykałem troszke fotek ,może ktoś będzie miał ochote pooglądać...
(z nudów wżucam pare sztuk fotosów)

(poczekajcie chwile na załadowanie zdjęć)
(kliknij an fotke by powiekszyć do realnego rozmiaru)

Tak sie to zaczeło \:D/ :
Obrazek


5 minut później :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek


Brak przodu +troszke rudej ,widać skromne turbo IHI ,oraz wlot powietrza do intercoolera (tak tak ,intercooler oryginalnie schowany jest za chłodnicą :? naszczęście zmieni sie to :twisted: )
Obrazek


COOLEREK wraz z obudową i wlotem powietrza
Obrazek


W tym miejscu będzie zamontowany cooler po modach...
Obrazek


Łopatky turbinky ,a kuku!!!
Obrazek


Lecimy dalej...
Czegoś tu brakuje... Turbina wykręcona...
Obrazek


Zestaw tjuningoffca (Turbosprężarka wraz z katalizatorem :shock: -ostre dławienie...)
Obrazek


Kanały wydechowe ,oraz nasza nieszczęsna uszczelka pod głowicą...
Obrazek


Kolanko z którego będzie wyrzeźbiony downpipe pod turbo. Początek przelotowego układu wydechowego.
Obrazek


//Na dzisiaj to wszystko ,w czwartek jak znajde chwile ,to wykręce dolot z wtryskami i zżucam głowice. Strzele pare zdjęć.

Jak sie podoba robota ;p
POOZDROO."

"Dzisiaj znalazłem wolną chwilke.
Oto Ciąg dalszy Fotostory:


Wykręcony dolot.
Obrazek


Wtryski Nippon Denso 365 cc/min outside
Obrazek


Rozrząd na wierzchu...
Obrazek


Krzywki wałka rozrządu -seryjnie azotowane...
Obrazek


Zżucona głowica...
Obrazek


Komory spalania - odrazu żuca sie w oczy usterka... -uszczelka ;]
Obrazek


Wydmuchana uszczelka ,nie wytrzymała temperatury i ciśnienia ;]
(oryginalne zawody DAIHATSU dają rade...)
Obrazek


Tłoki zalane płynem chłodniczym...
(tłoki zakute oryginalnie... :D =Daihatsu rulz...) Próg na cylindrach nie istnieje;] mimo 170.000km katu;]

Obrazek

Pozdro."

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL