forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Wszystko o 1.6
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=3723
Strona 2 z 4

Autor:  drookash [ 15-12-2008, 19:50 ]
Tytuł: 

>StiQ - tak jak piszesz - była wersja z dwoma cewkami i zamiast aparatu zapłonowego miała tylko malutki czujnik położenia wałka rozrządu. Na dole dodatkowo był czujnik położenia wału. Podobne rozwiązanie stosował Mitsubishi - zawsze iskra szła na 2 gary jednocześnie.
Widziałem taki silnik tylko w jednym Aplausie 1999 na allegro. Na żywo nigdy a o czujnikach doczytałem na forum daihard.

Autor:  sting13 [ 15-12-2008, 23:21 ]
Tytuł: 

Te silniki miały chyba 4 cewki widziałem to u Osu(ale nie pamiętam dokładnie) bo on to miał i teraz u mnie sa te graty ale on pod ten silnik zapioł zwykły aparat i kolektory. Wiem ze tłoki w tym silniku są inne, super to zapierdalało ale zatarłem ten silnik na torze rallycrossowym w słomczynie :(

Autor:  StiQ [ 16-12-2008, 08:30 ]
Tytuł: 

Na 100% jest jedna cewka na dwie świece i tak jak mówisz Drookash...nie było aparatu zapłonowego...Ten silnik jest naprawdę rzadki a jakie są jego zalety, oprócz tego że mieszanka dostaje iskrę w odpowiednim czasie, gdyż wysterowywana jest przez informacje z czujnika....

Posiada on dalsze modyfikacje...?

Autor:  sting13 [ 16-12-2008, 09:33 ]
Tytuł: 

Ok jeśli jesteście pewni ze 2cewki to spoko:) mam te graty jak chcecie to moge zrobic kilka zdjęć jeśli kogos to interesauje, inna jest przez to pokrywa głowicy.
Kolektor dolotowy inny niż w G100 i w applaucie "normalnym" (chyba jest taki jak w G200).
O innych modofikacjach ja nic nie wiem ale chętnie bym się czegoś dowiedział jeśli jest coś :)

Autor:  porter_22 [ 16-12-2008, 10:06 ]
Tytuł:  Applause

Amba ja w swojej Charadce mam to samo dławi się na bezynie jak jest zimna i ciepła ale po rozgrzaniu przełączam na gaz i idzie jak przecinak (tylko ja mam BLOSA )
Co do wałka to zmiana raczej nic nie da. Jak miałem obok siebie dwie głowice 1.3 i 1.6 to sprawdziłem wałki są prawie identyczne Może jest tam delikatny kąt 5 stopni
Zawsze możesz sprawdzić ?
Co do pompki paliwa to już pisałem ale powturze w 1.3 daje 2,5 bar zaś 1.6 daje 1.6 bara na wtryski. Musi to miec jakiś wpływ. Ja mam zamontowaną pompke od 1.6 ale miałem problemy żeby ją zamontować ale można troche pokombinować.
Skrzynia ma inne przełożenia od 1.6 ale w moim przypadku rwie na 1,2 i 3 a najleprze jest to że auto jest na oponach 175/55R15 :D
Rwie dlatego że zrobiłem mała modyfikacje w silniku o tym juz pisałem.
Teraz autko stoi i czeka na nową karoserje W planach jest jednak buda od G200 tylko nie wiem czy sie uda.

Autor:  seba601s [ 16-12-2008, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Applause

porter_22 napisał(a):
Skrzynia ma inne przełożenia od 1.6 ale w moim przypadku rwie na 1,2 i 3 a najleprze jest to że auto jest na oponach 175/55R15 :D
Rwie dlatego że zrobiłem mała modyfikacje w silniku o tym juz pisałem.
Teraz autko stoi i czeka na nową karoserje W planach jest jednak buda od G200 tylko nie wiem czy sie uda.

To która skrzynia ma krótsze przełożenie??? z 1.3 czy 1.6???

Autor:  sting13 [ 16-12-2008, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Applause

porter_22 napisał(a):
Co do pompki paliwa to już pisałem ale powturze w 1.3 daje 2,5 bar zaś 1.6 daje 1.6 bara na wtryski. Musi to miec jakiś wpływ. Ja mam zamontowaną pompke od 1.6 ale miałem problemy żeby ją zamontować ale można troche pokombinować.
.

A mam pytanie sprawdzałeś te ciśnienia??
czy gdzieś wyczytałeś??

Autor:  porter_22 [ 17-12-2008, 11:34 ]
Tytuł:  Applause

Wyczytałem w tajnych pismach

Autor:  Amba [ 17-12-2008, 15:06 ]
Tytuł: 

porter - napisz jak z tymi skrzyniami ? która ma krótsze?

wyjeździłem 4 baki gazu i spokojnie stywierdzam że pali tyle co 1.3 8-10 l z tymże 10 to miasto - dodam że do normalnej żwawej jazdy wystrczy "muskać" pedał gazu :) aha też śmigam na blosie

Autor:  sting13 [ 17-12-2008, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Applause

porter_22 napisał(a):
Wyczytałem w tajnych pismach

A ja właśnie wyczytałem ze są identyczne i ukaład paliwowy działa przy ciśnieniu( 2,3-2,8)Bar.
Wiec chyba trzeba to sprawdzic

Autor:  Amba [ 03-01-2009, 18:38 ]
Tytuł: 

przyczyną dławienia u mnie była.... nie podłączona masa ( z wiązki wchodzi oczko pod śrube od skrzyni).

A co do osiągów charad G100 z silniikiem 1.6 mierzone g-techem do 3 d wychodzi 8,3 , mojej najlepszy czas 8,7 ale jak pisałem 150 kg różnicy - jest to pomiar od 0-60mph ale przekłada się to na licznikową 100 a nawet ciut wyżej - dodam że na zimówkach które trakcją nie grzeszą

Autor:  Amba [ 11-01-2009, 15:43 ]
Tytuł: 

wczoraj zmieniliśmy wałek od 1.3 , dopiero dziś dokładnie pomierzyłem co i jak i moje odczucia z trasy potwierdziły się , autko jeździ gorzej na wałku od 1.3 wprawdzie kręci się troche wyżej ale to faktycznie nic niedało - napomiarach wyszło 90 km i najlepszy czas 9,3 , dodam że odczuwalnie gorszy jest moment ....ehh , zakładam z powrotem od 1.6

Autor:  marcin gtti [ 11-01-2009, 18:01 ]
Tytuł: 

Amba to mnie załamałeś mam całą głowice od 1,3 którą chce założyć z wałkiem oczywiście, stara 1,6 głowica z wałkiem jest w kiepskim stanie... :(

Autor:  Amba [ 11-01-2009, 18:39 ]
Tytuł: 

spokojnie , troche pochopnie to napisałem -( już mi troche nerwy puszczały bo wczoraj pól dnia i cała noc przy bryce siedzieliśmy ) - znalazłem przyczyne , dokładnie to założyłem całą głowice od 1.3 , kolektory , przepustnnica itp od 1.6 , i ogólnie jeździło to gorzej jak napisałem wyżej , ale zapomniałem ( tzn myślałem że to to samo ,a może mój jest uszkodzony ) o aparcie zapłonowym tzn zostawiłem od 1.3 , zmieniłem go od 1.6 i moc wróciła :) jednak osiagi są takie jakie były- czyli moc i sprinty wychodzą podonie czyli nie jest gorzej ale szybsza też nie jest - jedyny minus jaki odczułem ( może to odczucie ) to że ciut gorszy jest moment zwłaszcza na wyższych biegach

Autor:  StiQ [ 11-01-2009, 19:59 ]
Tytuł: 

TROCHĘ OFFTOPIC ALE JEŚLI KTOŚ SZUKA GŁOWICY OD 1.6 TO MAM TAKOWĄ,

POZDRAWIAM...

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/