forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 17:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2009, 16:09 
Offline

Dołączył(a): 27-10-2008, 16:47
Posty: 20
Lokalizacja: Tarnów
no ja mam panowie swap silnika z aplpause od maraca tamtego roku i mam komp z 1.3 i odcinke przy 7.5 tys g tech mierozne do setki 7.8 na wydechu o bardzo malym fi ale juz za tydzien prawdopodbnie bedzie koelktro 4 2 1 co do walka 1.3 moim zdaniem lepei j silnik pracuje. a i mam skrzynie od 1.3 i na 2 mam 90 km/h ale juz w srdoe bede mial skrzynie od applasue bo tydfzien temu drugi raz ukrecilem dyferencial w skrzynie 1.3 :)

_________________
Moc Jest Bogiem Predkosc Nalogiem Nitro Zabawą A TURBO podstawa xD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2009, 19:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
MiSieQ1989 napisał(a):
odcinke przy 7.5 tys g tech mierozne do setki 7.8 i mam skrzynie od 1.3 i na 2 mam 90 km/h ale juz w srdoe bede mial skrzynie od applasue

90 na drugim biegu przy 7500obrotów....to ja mam tyle przy 6500....to dziwne...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2009, 20:27 
Offline

Dołączył(a): 27-10-2008, 16:47
Posty: 20
Lokalizacja: Tarnów
ja mam skrzynie z 1.3 g100 i przy 1.3 silniku tez tak bylo, zobaczymy coi bedzie na oryginalnej skrzynie applkausa:)

_________________
Moc Jest Bogiem Predkosc Nalogiem Nitro Zabawą A TURBO podstawa xD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-01-2009, 16:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
komp od 1.3 ma odcięcie przy 7000obr, komp od 1.6 przy 6500, 7500 to przekłamanie obrotomierza
skrzynia od 1.6 jest tak sammo mocna jak od 1.3
1.3 fwd i 4wd mają dokładnie te same przełożenia
1.3 i 1.6 mają inny regulator ciśnienia paliwa stąd inne ciśnienie na listwie, pompa paliwa tylko je pompuje a ciśnienie ustala regulator
wałek od 1.3 w 1.6 daje naprawdę sporo, może minimalnie jest słabszy na niskich obrotach ale powyżej 4tys jest rewelacja, fajnie jest do tego trochę doprężyć silnik
1.6 na kompie od 1.3 to jest pomyłka bo 1.3 ma dłuższe czasy wtrysków i jest bardzo zalany przez co ma mniejszą moc niż na kompie od 1.6, sprawdźcie sobie ze wskaźnikiem afr
1.6 na podwójnych cewkach to padaczka bo na pokrywie zaworów mają zbyt gorąco i często padają
wyjęcie katalizatora podnosi moment powyżej 6tysobr
1.6 98KM ma inną głowicę niż 1.6 105KM, dużo mniejsze są kanały ssące, inny wałek rozrządu, inne tłoki, mniejszy CR, inne wtryski
troszkę więcej momentu na niskich odrotach ale mocy żadnej się z tego nie da wykrzesać bez zmiany głowicy
ma obniżoną moc, żeby niemcy płacili mniej za ubezpieczenie

takie moje 3gr
pozdrawiam
Osa

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 25-04-2009, 00:14 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Byłoby świetnie, gdyby ktoś w tym wątku opisał dokładnie co trzeba zrobić z silnikiem od Aplausse, aby miał więcej koni i odpowiedni moment.
Czytając forum, widać że są tu fachowcy i niejeden silnik przerabiali.
Przydał by się konkretny opis modyfikacji, a na pewno ktoś ma taki zmodyfikowany silnik i wie co i jak.
Na razie nie wiadomo, jaką opcję wybrać, a było ich kilka.
Gdyby komuś się chciało opisać efekt końcowy konkretnej modyfikacji byłoby super.
Pozdrawiam

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 25-04-2009, 01:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
-Blok i bebechy od 1,6
-Głowica od 1,3
-Aparat od 1,6
-Komp od 1,6
-Dolot od 1,6

u mnie takie coś sie właśnie dociera i zapowiada sie nieżle :wink:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 25-04-2009, 07:54 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
A głowica seryjna czy jakoś modyfikowana, np kanały dolotu i wylotu, czy tylko z powodu wałka z 1,3? i czy planowałeś głowicę żeby doprężyć silnik, czy normalnie.
Wiem, że trochę męczę, ale zabieram się za swap i chciałbym zrobić dobrze za pierwszym razem.
Nie znam historii mojego silnika 1,6 i nie wiem w jakim jest stanie, sądząc po cenie, raczej kiepsko. Jak go rozdłubię to po co mam robić na serię skoro za jednym rozbieraniem można coś usprawnić.
Dzięki za opis.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 25-04-2009, 08:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Mam nadzieje że uda sie w końcu na jakimś zlocie porównać zwykłe 1.6 u mnie i takie modyfikowane.... :wink:
Ale ja wiem że nie będę modyfikował silnika 1.6 bo faktycznie za słabe są...dało mi do myślenia wsadzenie silnika od Mitsubishi 1.8DOHC...lub czegoś innego...
No chyba że ktoś w Polsce ma Daihatsu Charade GTi 1.6 Detomaso... i w serii 126 KM i będzie możliwość znalezienia tych brakujących kucy w normalnej wer.1.6,bez przekładek głowic i kompów....

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 25-04-2009, 09:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Z głowicą prawie nic nie robiłem tylko szlifowanie dolotu i wylotu poler całej komory spalania i poler zaworów, jak wszystko sie ładnie dotrze i będe pewny że można go już troszke wkręcić to pojade na hamownie.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 27-04-2009, 20:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Kupiłem dość okazyjnie kolektor ssący od Applausa, w związku z tym mam pytanie. Czy przepustnica i wtryskiwacze w 1,6 są takie same jak w 1,3? Jeżeli są inne, to czy ktoś kiedyś próbował zakładać taki kolektor w 1,3?

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 27-04-2009, 21:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Przepustnica w 1,6 jest wieksza od 1,3 widać to gołym okiem
Zakładaj do sprzęta większą, dużo roboty niema a jest duże prawdopodobieństwo że silnik sie troche ożywi :mrgreen:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 27-04-2009, 22:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
No, na taką odpowiedź liczyłem :lol: Jeszcze nie miałem okazji porównać, ale liczyłem na to, że przepustnica jest większa. Zakładać na razie nie będę, teraz priorytetem jest blacharka.

A jak jest z wtryskiwaczami, jeżeli założę te od 1,6 (bo logicznie rzecz biorąc, pewnie też są większe) nie będzie problemów z kompem, silnik nie będzie zalewany itd. ?

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 07-06-2009, 04:19 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Zloz z wtryskami od 1,6 nic zlego nie bedzie sie dzialo, a autko bedzie śmigało

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 11-06-2009, 22:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Chciałbym sie podzielić spostrzeżeniami z zmiany skrzyni w chradzie 1.3 na skrzynie z aplausa :
1- skrzynia fizycznie pasuje do wszytskich mocowań ale jest jedno ale .. od aplausa ma większę przeguby wewnętrzne i większe są kielichy w których siedzą - myślałem że da się przełożyć z 1.3 ale niestety mają węższy wieloklin i fizycznie nie da się zamontować - tak samo przeguby wew od aplausa nie podejdą na półoś z charady gdyż mają o jakieś 2mm wiekszy otwór z wieloklinem

2- mimo to zamontowałem skrzynie z konfiguracją oryginalną czyli kielichy od aplausa -przeguby 1.3 , ale jest niewielki luz który w zasadzie w czasie jazdy jest niewyczuwalny jednie słychać pyknięcie przy ruszaniu - noi wielka zagadka czy po paru tyś taka konfiguracja się nie rozpadnie ? narazie testuje więc zobaczymy

3- a jak się jeździ ? całkiem fajnie przłożenia są dłuższe , autko na 2 dociąga do 100 , na 3 ponad 140 - narazie więcej nie wytestowałem - co cieczy to fakt że przy 100 na 5 jest jakies 2,600 obr +- czyli napewno poprawi się ekonomika , są też niewielkie minusy - sprint do 100 zajmuje około 0,3-0,4 sek więcej czyli tak jak się można było spodziewać - sprinty ciut gorsze ale szybciej pojedzie a że nie mamy autostrad chyba lepiej mieć lepsze sprinty :)
jako ciekawostke podam fakt że rzy 190 czyli licznik wychodzi ponad skale jest 5700 obr , na skrzyni 1.3 było okolo 6,500 i fura już nie ciągneła

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Ostatnio edytowano 19-07-2009, 22:37 przez Amba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o 1.6
PostNapisane: 14-06-2009, 12:05 
Offline

Dołączył(a): 14-05-2009, 19:13
Posty: 37
Ja ma już skrzynie od applausa w mojej 1,3.
Półosie nie pasują.
Wewnętrzne przeguby w applausie są takie jak w GTTI ale i tak półosie inne. Zewnętrzne przeguby są takie same jedynie trzeba dodać podkładki.

Ja będę przerabiał oryginalne półosie od applausa, skracał i zamontuje przeguby applausa.

Podsumowując:
półoś od 1,3 jest cieńsza ośka, wewnętrzny przegub jest mniejszy (wedle katalogu inny lewy i prawy), zewnętrzny przegub od strony piasty taki sam (trzeba dołożyć podkładkę- jest ona stosowana w niektórych zamiennikach półosi od 1,3, albo jest dodatkowy kołnierz albo dokładana podkładka) od strony ośki mniejszy. Półosie w całości krótsze. (występuje długa prawa i krótka lewa półoś)

półoś od 1,6 jest grubsza (taka jak w GTTI- dwie półosie równe), przegub wewnętrzny grubszy (taki jak w GTTI), przegub zewnętrzny od strony piasty taki sam (bez dodatkowego kołnierza - dodać podkładkę) od strony ośki większy.

Wedle mnie najprościej skrócić półoś od applausa, dodać podkładkę. Przeguby i półoś są grubsze przez co wytrzymalsze.

Amba - ja bym tak nie jeździł, półoś (przegub) uznaje się za uszkodzony jak ma luzy, prawidłowo chodzi jak jest ciasno spasowany, inaczej się grzeje i obija, a siły są tam bardzo duże, szybko się rozpadnie łożyskowanie i może uszkodzić się od wewnątrz przegób.
Cieszą mnie Twoje wyniki z jazdy, bo właśnie takich oczekiwałem, a moc będę miał z podtlenku więc jej nie zabraknie.

Pozdrawiam

P.S. Dziękuje bardzo Sting13 za pomoc i udostępnienie półosi do porównania i pogrzebaniu się w smarach dla zdobycia wiedzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL