forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 29-03-2024, 09:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15-12-2008, 19:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
>StiQ - tak jak piszesz - była wersja z dwoma cewkami i zamiast aparatu zapłonowego miała tylko malutki czujnik położenia wałka rozrządu. Na dole dodatkowo był czujnik położenia wału. Podobne rozwiązanie stosował Mitsubishi - zawsze iskra szła na 2 gary jednocześnie.
Widziałem taki silnik tylko w jednym Aplausie 1999 na allegro. Na żywo nigdy a o czujnikach doczytałem na forum daihard.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-12-2008, 23:21 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Te silniki miały chyba 4 cewki widziałem to u Osu(ale nie pamiętam dokładnie) bo on to miał i teraz u mnie sa te graty ale on pod ten silnik zapioł zwykły aparat i kolektory. Wiem ze tłoki w tym silniku są inne, super to zapierdalało ale zatarłem ten silnik na torze rallycrossowym w słomczynie :(

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-12-2008, 08:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Na 100% jest jedna cewka na dwie świece i tak jak mówisz Drookash...nie było aparatu zapłonowego...Ten silnik jest naprawdę rzadki a jakie są jego zalety, oprócz tego że mieszanka dostaje iskrę w odpowiednim czasie, gdyż wysterowywana jest przez informacje z czujnika....

Posiada on dalsze modyfikacje...?

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-12-2008, 09:33 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Ok jeśli jesteście pewni ze 2cewki to spoko:) mam te graty jak chcecie to moge zrobic kilka zdjęć jeśli kogos to interesauje, inna jest przez to pokrywa głowicy.
Kolektor dolotowy inny niż w G100 i w applaucie "normalnym" (chyba jest taki jak w G200).
O innych modofikacjach ja nic nie wiem ale chętnie bym się czegoś dowiedział jeśli jest coś :)

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Applause
PostNapisane: 16-12-2008, 10:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Amba ja w swojej Charadce mam to samo dławi się na bezynie jak jest zimna i ciepła ale po rozgrzaniu przełączam na gaz i idzie jak przecinak (tylko ja mam BLOSA )
Co do wałka to zmiana raczej nic nie da. Jak miałem obok siebie dwie głowice 1.3 i 1.6 to sprawdziłem wałki są prawie identyczne Może jest tam delikatny kąt 5 stopni
Zawsze możesz sprawdzić ?
Co do pompki paliwa to już pisałem ale powturze w 1.3 daje 2,5 bar zaś 1.6 daje 1.6 bara na wtryski. Musi to miec jakiś wpływ. Ja mam zamontowaną pompke od 1.6 ale miałem problemy żeby ją zamontować ale można troche pokombinować.
Skrzynia ma inne przełożenia od 1.6 ale w moim przypadku rwie na 1,2 i 3 a najleprze jest to że auto jest na oponach 175/55R15 :D
Rwie dlatego że zrobiłem mała modyfikacje w silniku o tym juz pisałem.
Teraz autko stoi i czeka na nową karoserje W planach jest jednak buda od G200 tylko nie wiem czy sie uda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Applause
PostNapisane: 16-12-2008, 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
porter_22 napisał(a):
Skrzynia ma inne przełożenia od 1.6 ale w moim przypadku rwie na 1,2 i 3 a najleprze jest to że auto jest na oponach 175/55R15 :D
Rwie dlatego że zrobiłem mała modyfikacje w silniku o tym juz pisałem.
Teraz autko stoi i czeka na nową karoserje W planach jest jednak buda od G200 tylko nie wiem czy sie uda.

To która skrzynia ma krótsze przełożenie??? z 1.3 czy 1.6???

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Applause
PostNapisane: 16-12-2008, 22:18 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
porter_22 napisał(a):
Co do pompki paliwa to już pisałem ale powturze w 1.3 daje 2,5 bar zaś 1.6 daje 1.6 bara na wtryski. Musi to miec jakiś wpływ. Ja mam zamontowaną pompke od 1.6 ale miałem problemy żeby ją zamontować ale można troche pokombinować.
.

A mam pytanie sprawdzałeś te ciśnienia??
czy gdzieś wyczytałeś??

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Applause
PostNapisane: 17-12-2008, 11:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Wyczytałem w tajnych pismach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-12-2008, 15:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
porter - napisz jak z tymi skrzyniami ? która ma krótsze?

wyjeździłem 4 baki gazu i spokojnie stywierdzam że pali tyle co 1.3 8-10 l z tymże 10 to miasto - dodam że do normalnej żwawej jazdy wystrczy "muskać" pedał gazu :) aha też śmigam na blosie

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Applause
PostNapisane: 17-12-2008, 19:09 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
porter_22 napisał(a):
Wyczytałem w tajnych pismach

A ja właśnie wyczytałem ze są identyczne i ukaład paliwowy działa przy ciśnieniu( 2,3-2,8)Bar.
Wiec chyba trzeba to sprawdzic

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-01-2009, 18:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
przyczyną dławienia u mnie była.... nie podłączona masa ( z wiązki wchodzi oczko pod śrube od skrzyni).

A co do osiągów charad G100 z silniikiem 1.6 mierzone g-techem do 3 d wychodzi 8,3 , mojej najlepszy czas 8,7 ale jak pisałem 150 kg różnicy - jest to pomiar od 0-60mph ale przekłada się to na licznikową 100 a nawet ciut wyżej - dodam że na zimówkach które trakcją nie grzeszą

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2009, 15:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
wczoraj zmieniliśmy wałek od 1.3 , dopiero dziś dokładnie pomierzyłem co i jak i moje odczucia z trasy potwierdziły się , autko jeździ gorzej na wałku od 1.3 wprawdzie kręci się troche wyżej ale to faktycznie nic niedało - napomiarach wyszło 90 km i najlepszy czas 9,3 , dodam że odczuwalnie gorszy jest moment ....ehh , zakładam z powrotem od 1.6

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2009, 18:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Amba to mnie załamałeś mam całą głowice od 1,3 którą chce założyć z wałkiem oczywiście, stara 1,6 głowica z wałkiem jest w kiepskim stanie... :(

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2009, 18:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
spokojnie , troche pochopnie to napisałem -( już mi troche nerwy puszczały bo wczoraj pól dnia i cała noc przy bryce siedzieliśmy ) - znalazłem przyczyne , dokładnie to założyłem całą głowice od 1.3 , kolektory , przepustnnica itp od 1.6 , i ogólnie jeździło to gorzej jak napisałem wyżej , ale zapomniałem ( tzn myślałem że to to samo ,a może mój jest uszkodzony ) o aparcie zapłonowym tzn zostawiłem od 1.3 , zmieniłem go od 1.6 i moc wróciła :) jednak osiagi są takie jakie były- czyli moc i sprinty wychodzą podonie czyli nie jest gorzej ale szybsza też nie jest - jedyny minus jaki odczułem ( może to odczucie ) to że ciut gorszy jest moment zwłaszcza na wyższych biegach

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Ostatnio edytowano 11-01-2009, 20:15 przez Amba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2009, 19:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
TROCHĘ OFFTOPIC ALE JEŚLI KTOŚ SZUKA GŁOWICY OD 1.6 TO MAM TAKOWĄ,

POZDRAWIAM...

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL