forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: duzo ciezszy silnik ?
PostNapisane: 04-05-2008, 23:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Czy ktos z forumowiczow posiada charade z silnikiem z Aplause (1,6/1,5 16v) ??? Przymierzam sie do powaznego projektu uturbienia takiego wynalazku i wlozenia do G100 ale chcialbym nie porwac sie z "motyka na slonce" :wink:
Wiem ze poruszalem juz ten temat wiec tutaj konkretyzuje pytanie.

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: duzo ciezszy silnik ?
PostNapisane: 05-05-2008, 07:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
ops2 napisał(a):
Czy ktos z forumowiczow posiada charade z silnikiem z Aplause (1,6/1,5 16v) ??? Przymierzam sie do powaznego projektu uturbienia takiego wynalazku i wlozenia do G100 ale chcialbym nie porwac sie z "motyka na slonce" :wink:
Wiem ze poruszalem juz ten temat wiec tutaj konkretyzuje pytanie.


Ale od czego ma być cieższy ? Jeśli chodzi tobie o 1.3 - niema prawie różnicy. Porównując 1.0 - to całość jest cieższa o około 100kg.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: applause
PostNapisane: 05-05-2008, 09:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Kolego jeśli chodzi o motor applausa 1.6 to jest cięższy od 1.3 o parę kilo.
Ja ten temat przerabiałem. Miałem w swoim wsadzony ale przegrzałem uszczelkę.
Jest już poskładany i czeka na wymiane.Wszystko robiłem sam wedłóg manuala.
Różnica w kologramach polega na tym że wał jest cięższy Blok jest wyższy o ok centymetr. No i jeszcze albo tłoki lub korbowód jest wyższy tego nie pamiętam.
Jeśli chodzi o wsadzenie motora 1.6 do budy G100 to oprócz motora musisz mieć :
1.Wtryski
2.Przepustnice
3.Komputer
4.Na skrzyni terz masz inne przełożenia
5.Pompke paliwa
Pompke dlatego że w 1.3 daje 2.5 bara na listwie wtryskowej zaś w 1.6 daje 1.55 bara
Ja mam motor 1.6 Xi dosyc popularny i najprościej go dostać.Wedłóg katalogów ma on 105 kucyków. Jak na moje oko to różnica w kologramach jest praktycznie nie zauważalna. Zaś kopnięcie to ma i to niezłe.
Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-05-2008, 10:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Jak sie troszke ogarne napewno napisze na Priv .A chce to wsadzic do budy z turbo Gtti i do takiego silnika chcialem porownac, 100 kg wiecej od 1,3 to juz sporo ......

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-05-2008, 11:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
ops2 napisał(a):
Jak sie troszke ogarne napewno napisze na Priv .A chce to wsadzic do budy z turbo Gtti i do takiego silnika chcialem porownac, 100 kg wiecej od 1,3 to juz sporo ......


ops2
zgłoś się do maziego, on miał dość dużo przeróbek w 1.6, i to nie było 105km a kilkadziesiąt więcej. Wymiana kompa nie jest konieczna a raczej nie wskazana, głowica zostaje z 1.3 itp wiele rzeczy można zmienić. Mnie ciekawi tak rzecz - mając GTti sprawną chcesz się bawić w 1.6 turbo ? Nie lepiej zainwestować w GTti ? Wydasz dość sporo kasy na 1.6T, a jeśli wydasz tyle samo na GTti to napewno silnikiem 1.6 T nie wyprzedzisz jej. No i kwestia prowadzenia - te kilkadziesiąt kilo różnicy na przodzie między 1.0 a 1.3 jest odczuwalne na zakrętach. Ale to tylko kwestia do czego ma być auto :)
I tak wszystko w twoich rękach, kwestia zamiłowań itd...
No może przesadziłem z tym 100kg ale napewno przedział jest od 50 do 100kg.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-05-2008, 17:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
od strony technicznej patrząc, czytając sporo dywagacji na daihard blok aluminiowy z 1.3 czy też 1.6 jest za słaby żeby sporo w niego dmuchnąć, w gtti żeliwny jest pancerny, prędzej tłoki rozwalisz niż tam się coś ruszy :) W grecji dmuchają prawie 2 bary na T25 w silnik Gtti, ale to już kwestia standalone, zmiany śrub oringowania bloku i takich tam pierdół :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-05-2008, 19:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-02-2006, 23:10
Posty: 97
Lokalizacja: Mojęcice k.Wołowa
Do maziego to raczej nie on dostal ja na gotowo zrobiona od osy -to czyli do osy sie zgos, hehe ciekawe stwierdzenie szociu blok slabszy bo alu w 1.3 niz w 1.0 ale to bez roznicy bo tuleje w 1.3 nie sa aluminiowe zeby sie porozchodzily czy rozdmuchaly :shock:

_________________
Live to ride - Ride to live
Honda Jc20 Gold Alcast ver. Open
Kawasaki Zx6r...rozbita:< ale na wiosne Zx9r... bedzie sie dzialo...
Co ty wiesz o zapierdalaniu...??? Ty stara dupa jestes:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-05-2008, 20:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
niewiem czy spotkales sie z czyms takim jak tzw "pływanie tuleji". O ile w wolnym ssaku nie występuje to przy turbo już tak. I np silniki evo są pancerne ze sztywnym żeliwnym blokiem to już silniki subaru maja z tym duuzy problem ze względu na aluminiowy blok.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-05-2008, 21:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja się spotkałem nawet z tym że w takim siliku z tulejami jak ma silnik 1.3, 1.6 są robione dodatkowe trzymania tych tulei, jest to dość ryzykowne bo nikt tak do końca nie wie jak z rozszerzalnościa cieplną tulei, są dwa patenty - wykonać całkowitą nasadke w wolne przestrzenie gdzie mamy ciecz chłodząca albo zrobić otwory w bloku po 3 na dwa środkowe tłoki, wykonuje się to z regułu tak aby z jednej strony tulei była śruba w połowie wysokości a po przeciwnej dwie, u góry i na dole, odbiera to znacznie swobodę ale jest bardzo ryzykowne, w niektórych hondach takie rozwiązania były i niektórzy cieszą się z jazdy a inni szukaja nowych silników.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-05-2008, 19:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Mam pytanko.
Czy głowica z applause 1,6 - 1,5 jest identyczna jak ta w charadowym 1,3??

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-05-2008, 20:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
mpanik napisał(a):
Mam pytanko.
Czy głowica z applause 1,6 - 1,5 jest identyczna jak ta w charadowym 1,3??

Z ciekawości też dołacze do pytania.... Czy moja w GTi jest taka sama jak w 1.3 :?:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-05-2008, 05:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
z racji zę zaczynam szukać do siebie 1.6 o pomoc poprosiłem ose - z tego co pisze głowice są identyczne tylko mają inne wałki - poniżej jego wypowiedź (dzięki osa)

jak masz charadke 1.3 to wsadzenie silnika 1.6 jest plug&play
potrzebujesz silnik 1.6 z kolektorem dolotowym, listwą paliwową z
wtryskami,
przepustnicą i komputer
sama głowica jest taka sama, inny jest wałek rozrządu, regulator
ciśnienia
paliwa, wtryskiwacze, przepustnica i komputer oraz blok silnika oczywiście
wszystkie mocowania bloku są identyczne, na oko niczym się nie różni,
jest
tylko trochę wyższy, wiązka jest taka sama
ja założyłęm całą głowicę od 1.3 bo tam miałem powiększone kanały
i była w
lepszym stanie
fajnie jest założyć wałek rozrządu do 1.6 od 1.3, pasuje a silnik
kręci się
wyżej i ma trochę więcej mocy
założysz 1.6 to samochód dostanie skrzydeł, palić powinien trochę
mniej a
jeśli silnik masz w dobrym stanie to będzie miał konkretnego kopa,
jak najbardziej polecam bo wydatek nie jest duży a będziesz masakrował
większość na ulicach
pozdrawiam
Osa

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-05-2008, 16:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Evo napisał(a):
ops2 napisał(a):
. Mnie ciekawi tak rzecz - mając GTti sprawną chcesz się bawić w 1.6 turbo ? Nie lepiej zainwestować w GTti ? Wydasz dość sporo kasy na 1.6T, a jeśli wydasz tyle samo na GTti to napewno silnikiem 1.6 T nie wyprzedzisz jej. No i kwestia prowadzenia - te kilkadziesiąt kilo różnicy na przodzie między 1.0 a 1.3 jest odczuwalne na zakrętach. Ale to tylko kwestia do czego ma być auto :)
I tak wszystko w twoich rękach, kwestia zamiłowań itd...
No może przesadziłem z tym 100kg ale napewno przedział jest od 50 do 100kg.


......z wagą chyba nie przesadziłeś a .....Gtti owszem mam sprawną ale jeszcze brakuje mi nieco funduszy i odwagi aby ją nieco konkretniej podrasować.Jako ze mam jeszcze drugą wlaśnie uzbrajaną karoserie z Gtti pomyslalem zeby zrobic sobie bardziej cywilizowane (aczkolwiek rowniez z wilczym sercem :)) autko gdyby Gtti akurat mialo jakis
" kaprys".Dopiero zaczalem skladanie drugiego silnika w Gtti i po ogromie pracy przy pierwszym (plus czas oczekiwania na czesci) na juz zlozylbym sobie 1,6 ......na razie bez modyfikacji :)

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-05-2008, 00:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
silnik GTti jest cięższy od 1.6 i 1.3 o ponad 20kg bo ma żeliwny blok
łatwiej i taniej zrobić 200KM z 1.6 niż z GTti
seryjny 1.6 przy 15psi doładowania daje koło 220KM na kołach - silnik 100% seria nawet nie zdejmowana głowica, turbo gt28
GTti musiałby mieć boost ponad 30psi + kręcenie do 8500obr czyli idealny stan techniczny, ostre wałki, wyważanie + komputer standalone i wiele innych
a największa różnica jest w tym, że przy 200KM 1.6T mało pali i nadaje się do codziennej jazdy czego już nie można powiedzieć o CB80 :)
pozdrawiam
Osa

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: zlozymy sprawdzimy
PostNapisane: 08-05-2008, 11:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Decyzja podjeta - druga Charadka bedzie 1,6 ........
:lol: O postepach bede informowac. :wink:

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL