forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 21:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15-02-2009, 22:20 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
No ja swoje tłoki wkładałem do silnika 1,6 105KM jest to mocniejszy silnik niz 1,3 lecz słabiej chodzi od silnika 1,6 bez jakichkolwiek przeróbek.
Silnk zrobił u mnie dopiero nieco ponad 400Km, lecz chyba juz do nie wloze gdyz i tam musze go wyjąc bo wymieniam skrzynie biegów. jeszcze zmierze kompresje i zobacze czy wszystko ok a głowica była też swierzo robina wiec powinna być dobra.
We wtorek zobacze co i jak i bede podejmował decycje.....
Na poprzednim silniku 1,6 (seria) miałem cos koło 7s.do 100 na liczniki na tym silniku jest słabiej

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-02-2009, 20:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Skoro złożyłeś dopiero silnik to może się okazać żeby zaczął mieć moc to musi przejechać trochę kilometrów aby się ułożył ( głównie żeby się pierścienie dotarły do cylindrów, bo zakładam ze pierścienie założyłeś nowe).

Sting13 może mniej prób, a więcej planowania.
Załóż najpierw jaka chcesz mieć konfiguracje.
Jeśli planujesz silnik z mocnym dołem, to nie będzie Ci się on wysoko kręcił. Jeśli silnik ma pracować dołem to wydech nie powinien być przelotowy. Kanał dolotowy też powinien być w miarę długi ( im większa długość tym silnik będzie lepiej pracował z dołu). Średnica układu dolotowego dla silnika 1,6 powinna się wahać w okolicy 60mm i długość przewodów dolotowych 350mm.

Jeśli ma się kręcić wysoko to i max moment tez będzie wysoko. To wydech może być przelotowy, a kanał dolotowy może być w miarę krótki.
Silnik wysoko obrotowy będzie szybki wymaga niestety niego stylu prowadzenia samochodu.
Tu masz wykres wyjściowy mojej Charady po samych regulacjach.
Obrazek

Jeśli silnik masz w dobrej kondycji to ustawieniami, moc i moment można na pewno znaleźć. Ja myślę ze gdzieś jest jakaś mała skucha.

Czy do pomiarów porównawczych używasz g-techa?

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-02-2009, 21:00 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
No ja bym chciał mieć w miare nisko moment obrotowe i wiadome na mocy też mi zalezy:)
Zastanawiam się nad włozeniem skrzyni od przednio napędowej i nie jechać na hamowanie i próbować ustawienia wała rozrządu, zmiana wałka, komputera itp. Myśle ze był by to najlepszy pomysł :)
Jak rozmawiałem z Osą mówił ze to nie bedzie jeździc i takie tam... i cały czas się zastanawiam.
Układ wydechowy mam przelotowy i na niedoprezonym silniki to lepiej działa bo juz odczułem to...
Myślisz ze warto na hamowni pomierzyc wszystko??

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-02-2009, 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Do optymalnego ustawienia i taniego wystarczy g-tech.

Zaczynasz od ustawienia rozrządu na 0. Potem zapłon tak jak mówi fabryka. I patrzysz na wyniki. Zmieniając jeden parametr patrzysz na wynik. Potem jak już masz zapłon możesz przyspieszyć opóźnić wałek i zabawa z zapłonem od nowa. Ale po takich testach, wiesz jak ustawiać silnik przy danym ustawieniu rozrządu

Uwaga słuchaj silnika żeby nie miał spalania stukowego.
Czasem warto sprawdzać dynamikę silnika 4000-7000. Tak żeby się nie dusiło.
Idealnie jest jak w wydechu jest sonda szeroko pasmowa żeby nie przesadzić.

Nie ma złotego środka jeśli masz mocny dół ( nisko moment)to kosztem góry ( czyli mocy). I odwrotnie.
Jeśli będziesz miał nisko duży moment to będą częste awarie skrzyni biegów, bezpieczniej ( dla skrzyni biegów), jest mieć mocny silnik, ale który nie będzie mocno kopał z dołu.

Osa jest mądrym człowiekiem, i w wielu kwestiach ma racje. Więc warto brać jego zdanie pod uwagę.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2009, 13:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Koszt wykonania flanszy do kolektora w Warszawie, wyszedł 130PLN.
Koszt kolektoa wydechowego 400PLN

Pozdrawiam Michał

PS. Bede informował o dalszych kosztach.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2009, 15:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Jak możesz wklej fotke no i napisz jak sie na nim śmiga

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-03-2009, 13:46 
Offline

Dołączył(a): 27-10-2008, 16:47
Posty: 20
Lokalizacja: Tarnów
flansze tez mozna zrobic samemu za cene zlo,mu ja poszedlem kupilem na zlomie na wage kawlaek blachy 10mm wzialem stara uszeclke odrysoiwalem i wypalilem spawaraka a potem obrobilem pilnikiem i smiga :) tu moge pokaza foto jak wyszlo wsytzsko pod maska :) bnoi wydech z rury aluminiowanej fi 55mm tlumik przelotowy jak najbizlej kolektora i koncowy przleowtoy ala mugen :) http://nasza-klasa.pl/profile/9180901/gallery/26

_________________
Moc Jest Bogiem Predkosc Nalogiem Nitro Zabawą A TURBO podstawa xD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning Charadki
PostNapisane: 04-11-2009, 20:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Takie czysto techniczne pytanie - jakie CR wyjdzie po założeniu garbatych tłoków do HD? O ile się orientuje to w HD-E 77kW jest CR 9,5:1. Wiem że można to wyliczyć, ale moje wykształcenie jest raczej humaistyczne i po prostu nie umiem, dlatego pytam.
I jeszcze jedno : czy do takiej hybrydy warto zastosować całkowicie metalową uszczelke głowicy? Ostatnio wypłynęło kilka firm dorabiających metalowe uszczelki i zastanawiam się nad tym. Taką "customową" uszczelkę można też zamówić cieńszą co jeszcze bardziej powinno zwiekszyć CR (lub grubszą do odprężenia pod turbo). Jak daleko można się w tej kwesti posunąć, no i jak wtedy wygląda sprawa z momentami dokrecania śrub głowicy i z samymi śrubami - czy twardsze repliki oryginałów zdadzą egzamin czy trzeba by je minimalnie skracać?

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning Charadki
PostNapisane: 09-11-2009, 20:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Kombinowanie z grubością uszczelki ma wtedy sens kiedy nie, możesz już liznąć głowicy. Zorientuj się ile będzie kosztowała uszczelka, bo może się okazać ze taniej jest po prostu do prężyć głowice. Szpilkami bym się nie martwił, z tego co pamiętam 2,5 w dół dają spokojnie rade. Co do hybrydy z tłokami, to na to pytanie nie odpowiem. Co chcesz osiągnąć tworząc taką hybrydę?

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning Charadki
PostNapisane: 10-11-2009, 22:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
krecik napisał(a):
Co do hybrydy z tłokami, to na to pytanie nie odpowiem. Co chcesz osiągnąć tworząc taką hybrydę?

Ogólnie chodzi mi o to by silnik miał wiece werwy w wyższych zakresach obrotów. Nie chce iść w stronę turbo - choć to przynosi najlepsze rezultaty w stosunku do zainwestowanych $$.
Z tą grubością uszczelki to tylko taka dywagacja. Ogólnie metalowe rękodzieło to koszt ok 150 zł, a (wg. mnie) jest dużo mniejsze prawdopodobieństwo wydmuchania jej przy zwiększonym CR.
Czy jeśli CR po montażu garbatych tłoków do HD wzrośnie trzeba chyba też przestawić zapłon, tylko wyprzedzić czy opóźnić (chyba to drugie)?
No a jak z momentami dokręcania śrub głowicy - dociągać mocniej (np. w 4. etapie) czy nie, a jeśli tak o ile (mniej więcej)? Jakieś hartowane śruby nie pozrywają gwintów w bloku?

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuning Charadki
PostNapisane: 12-11-2009, 18:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Odnośnie, CR w zależności od tłoków to napisz do Osy, on powinien coś więcej wiedzieć. W koncu robił takie hybrydy. Korekcja zapłonu na pewno będzie potrzebna, raczej będzie trzeba opóźnić, bo jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia spalania stukowego. Żeby silnik miał werwę w górnym zakresie obrotów to bardzo pomaga przestawienie wałka rozrządu ( pamiętaj wtedy o zapłonie zmiana ustawienia wałka zmienia ustawienie kopułki a co zatym idzie wyprzedzenie zapłonu). Ja osobiście polecam odprężyć, przestawić zapłon i wtedy zaczyna to całkiem fajnie jechać w górnym zakresie obrotów.
Skręcał bym raczej tak jak mówi fabryka,

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL