forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-04-2024, 20:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tuning Charadki
PostNapisane: 04-08-2008, 17:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Widze spore zainteresowanie tym tematem i nietylko.
Evo tak na marginesie to silnik jest po generalnym remoncie Głowica była robiona
Frezowane gniazda zaworowe 15 zł od gniazda
Zawory wydechowe są nowe 160 zł JAPAUTO
Ssące po szlifowaniu( 5 zł od sztuki )
Planowana głowica 50 zł i blok 80 zł
Kanały wydechowe i ssące piaskowane drobniutkim piaskiem ( to robiłem sam )
Honowanie zrobiłem sam
Tłoki są nowe ARCO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-08-2008, 09:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
drookash,

Jeśli przesuniesz sondę o 20-30 centymetrów ( w stosunku do kolektora o którym rozmawiamy), to nie będzie tragedii, poza tym jaki to problem zamienić sondę na sondę z grzaniem. Bo sondę musisz tak zamontować żeby czytała, ze wszystkich cylindrów ( tak było by najlepiej).

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-08-2008, 20:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
porter_22 a nie myślałeś o głowicy od 1,3 ?

krecik jak idzie rysowanie flanszy pod kolektor ?

temat zanika a ja juz zanabyłem silnik 1,6 i musze wybrać najlepszą droge jego modyfikacji :mrgreen:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-08-2008, 21:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
marcin gtti głowice od 1,3 i 1,6 są takie same, ponoć tylko wałek jest inny. Temat już kilka razy był na forum poruszany :wink:

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-08-2008, 21:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
marcin gtti,

zamówiłem uszczelkę żeby na jej podstawie wyrysować, bo wygodniej niż zabierać głowice do domu. Ale niestety niema w sklepie wiec czekam. Jak tylko przyjdzie to wyrysuje i od razu wysyłam wam do wiadomości. Jeśli uszczelki nie będzie jej jutro to wymierzę może w sobotę lub niedziele z głowicy.

Głowice 1,3 1,6 są takie same :)

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tuning Charadki
PostNapisane: 07-08-2008, 21:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
porter_22 napisał(a):
Evo tak na marginesie to silnik jest po generalnym remoncie Głowica była robiona


Mi codzi o fotki - głowica po planowaniu a tam nadal nagar w komorze spalania.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-08-2008, 21:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
krecik napisał(a):
marcin gtti,

Głowice 1,3 1,6 są takie same :)


Porównywałeś? Gdzieś słyszałem ze od 1,3 ma większe ssące 36mm a 33mm a wydechowe to samo. Ktoś może to zweryfikować namacalnie mierząc jedne i drugie?

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Tuning Charadki
PostNapisane: 08-08-2008, 11:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Są identyczne tylko wałek jest troche inny (Sprawdzałem namacalnie )
Motor poskładany i nadal bąbluje
Głowica dokręcona na 68 kN gówno to dało.
Zaczyna mnie to wpieniać nie wiem co z tym motorem nie tak ?
Jeszcze musze naprawić chłodnice bo jest dziurawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-08-2008, 14:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprawdzałeś głowicę na szczelność ? Sprawdzałeś blok ?
W sumie przy tak dużej kompresji może nie wyrabiać uszczelka i przepuszczać. 68kN to dokręcenie "w serii" ja na śrubach CBC dociągałem 75kN i trzymało jak diabeł ! Śruby wytrzymują dużo więcej. Przypomnę tylko, że najpierw zakładasz głowicę na blok dociągasz w III etapach a potem dokręcasz wałki krzywek i wałek rozrządu. Jak poskręcasz głowicę na gotowo jeszcze przez położeniem na blok to jest ona przekrzywiona na skos około 4-5mm ! Kładąc taką na uszczelkę i dociągając można ją zniszczyć. Odtłuściłeś czymś ? Może się jeszcze nie odpowietrzył ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Tuning Charadki
PostNapisane: 11-08-2008, 08:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Przestało bąlować najwyraźniej nie odpowietrzył sie jeszcze wtedy !
Jak tylko ostygnie to dokręcam na 72kN bo już zrobiłem 500 km
Czeka mnie jeszcze wymiana serwa by wzmocnić hamowanie mam od applausa
Co do kompa od 1.3 to podpinałem jednak na wtryskach od 1.6 słabo się wkręca w obroty nie wiem czemu Później będe kombinował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-08-2008, 23:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Witam!
Kogoś to interesuje:
Daihatsu charade extractors
wyciągnięte z G102 i tylko AU $120.00 na początek
Obrazek
Obrazek

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-02-2009, 21:33 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Hej,
Zlozyłem sobie silniczek do swojej charadki 4wd 1,6 z tłokami od 1,3 i to wogóle nie jeździ.
Silnik jest z wałkeim jod 1,6 kom i wtryskami, wogóle to nie ma momentu obrotowego ani mocy próbowałem różnych ustawiec aparatu zapłonowego i nic.
Jesli chodzi o zlozenie silnka to nie musialem przerabiac tlokow ktore mialy by rzekomo udezac o przeciw wage walu korbowego.
Nie wiem na jakich silnikach 1,6 inni jezdzili ale z tlokami od 1,3 jest do bani
:evil:

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-02-2009, 15:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Witam,

nawiązując do tematu kolektora wydechowego do 1,3 oraz 1,6 informuje ze narysowałem w Autocadzie flanszę do zrobienia kolektora. Jeśli ktoś potrzebuje to proszę informacje. Będę wysyłał e-mailem.
Obrazek

W tygodniu flansza będzie wycięta, wtedy podam orientacyjny koszt.

O postępie prac będę informował. Na koniec podam tez ile wyszedł cały kompletny wydech.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-02-2009, 15:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Do sting13:

A wałek rozrządu jak masz ustawiony? ECU został od 1,6 czy wstawiłeś od 1,3?
Po złożeniu jaką masz kompresje? Na takiej konfiguracji powinno być ok. Powinno to miarę śmigać. Mi się wydaje ze to wszystko jest wina ustawień ( jeśli kompresja jest ok).

Zawsze możesz się przejechać moją Charadka i wtedy będziesz wiedział w którą stronę iść.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: tuning
PostNapisane: 14-02-2009, 20:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Kolego sympatyczny '' sting13''
Niestety ale nie mogę się z tobą zgodzić co do przerubki tłoków i mocy motora 1.6
Jesteś pewny czy to jest silnik od 1.6 Tego typu siników są trzy modele
90 km , 105 km i najmocniejszy 115 km żadko spotykany.
Chętnie się dam przejechać moją Błyskawicą.
Pół roku temu ścigałem się z audiówką A6 2.5 TDI no i kolega kierowca mało co kierownicy nie pogryzł ze wściekłości .
Z silnikiem 1.3 bym tego nie zrobił
Co najlepsze odbywało się to na gazolinie.
W chwili obecnej auto stoi w garażu i zrzera go rudy z rodziną boleje strasznie nad tym bo nie mogę znaleść karoserji w dobrym stanie.
W chwili obecnej śmigam Mazdą 626 DITD no i strasznie żałuje że kupiłem ropniaka nie ma poruwnania do mojej CZERWONEJ SMUGI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL