forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-04-2024, 08:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03-08-2008, 21:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Hmm... może dlatego montowali w DeTomaso kolektory 4-2-1. W GTI też są 4-2-1 jak dobrze pamiętam. Ktoś kto ma GTI mógłby potwierdzić ?
Rozumiem, że takie części były by dla Ciebie zbawieniem :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wiem, gdzie można kupić taki kolektor - cena około 1200 PLN :) Prościej by chyba było na jakiejś obrabiarce zrobić płytę dokręcaną do głowicy i do niej spawać rurki z odpowiedniej kwasówki. Wzór już masz :)
Składając 1.3 dziwiłem się, że kształty kanałów wydechowych w głowicy są jakieś nierównomierne i nie trafiały idealnie w kolektory a na dodatek nieoryginalna uszczelka przysłaniała miejscami 2-4mm prześwitu - przecież to typowy hamulec dla spalin !
Mimo wszystko - spaliny uchodzą przez mniejsze kanały w głowicy - ssące zawory są większe od wydechowych. Tak jest w większości aut - wydechowe muszą mieć grubsze grzybki i szersze przylgnie, bo przez nie wylatują po uchyleniu gorące spaliny, ssące w tym czasie są zamknięte a na dodatek schładza je zawsze świeże powietrze i zimna wtryskiwana benzynka. Wałek z większym skokiem na wydechu powinien pomóc. Może na próbę zniweluj luz na wydechowych do zera i zrób z 2-3 hamowania, więcej nie bo poupalasz zaworki i gniazda.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-08-2008, 23:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Hmm... może dlatego montowali w DeTomaso kolektory 4-2-1. W GTI też są 4-2-1 jak dobrze pamiętam. Ktoś kto ma GTI mógłby potwierdzić ?
Rozumiem, że takie części były by dla Ciebie zbawieniem :)
Obrazek

czy to silnik z de tomaso,bo wdze na nim takie oznaczenie???gdzie taki dostać można??/ :wink:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 01:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Silniczek pochodzi z DeTomaso - 130KM w serii JDM. Silniki można spotkać w Australii - tam szło dużo exportu z Japonii ;) Kiera po innej stronie niż u nas :(
Silnik można sobie kupić tutaj :
http://www.daihatsu.nu/product.asp?prod ... b=4&page=1
http://www.daihatsu.nu/product.asp?prod ... b=4&page=1
Zauważcie, że 130KM było chłodzone wąską chłodnicą !!! Ta druga obok to klimka ;)

A jeśli chodzi o kolektor :
http://www.daihatsu.nu/product.asp?prod ... b=4&page=1
uzupełniony obowiązkowo o ten "front cut" ;)
http://www.daihatsu.nu/product.asp?product=927

p.s. "szukajcie a znajdziecie" ;) Mimo, że odszedłem do Audi - jestem i czuwam :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 07:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
To Panie i Panowie może zrzucimy sie na Parę sztuk takich kolektorów wydechowych łącznie z "FRONT CUT'em ", jeśli dobrze rozumiem trzeba będzie uzupełnić ten kolektor o miejsce na wkręcaną sondę lambda,

Mogę podjechać do firmy i zapytać czy przygotowali by na wzór kolektor taki jak na zdjęciu aby szystko było w porządku na wzór dał bym mój kolektor od 1,6 GTI,

Co o tym myślicie, co da taki kolektor wydechowy..... przygotowany z kwasówki.

I na pewno przy zamówieniu więcej niż 1 sztuki szło by uszczknąć coś z ceny.... Dziś podjadę i zapytam jaki byłby koszt przygotowania kolektora.....i czy jest szansa by podjęli sie tej roboty....

Dajcie znać jakie zapotrzebowanie jest na ten towar...

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 08:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Ja musze musze mieć auto zgodne z regulaminami :(. Wiec zamiana kolektora nie wchodzi w rachubę. Zrobienie odpowiedniego kolektora rurowego to żaden problem ( koszt nie powinien przekroczyć 500PLN jeśli ktoś potrafi sobie sam zrobić, najdroższą rzeczą jest dorobienie flaszy).

Ja mimo wszystko walczę z jak najlepszymi osiągami na seryjnym kolektorze.

Wałek to ja mam w pudełku z większymi wzniosami i inną geometrią krzywek. Ale to musi poczekać na skończenie wszystkich możliwych ustawień przy seryjnym wałku. Testy na „szybkim wałku” powinienem zacząć we wrześniu jak wszystko będzie szło po mojej myśli. Wtedy będę wiedział czy jest gra warta świeczki czy nie koniecznie.

Dla wyjaśnienia mój samochód jest przygotowany do zawodów sportowych i musi być zgodny z regulaminami ( gr.N auta seryjne, gr.A auta modyfikowana) i w moim konkretnym przypadku zakres dozwolonych przeróbek jest dość mocno ograniczony. Wiec wszystko co robie i zakres moich przeróbek, miesci sie zgodnie z regulaminami sportowymi.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 09:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Krecik... no wiesz ;) Ograniczać charadkę z powodu jakiś papierków ? :D Daj jej co trzeba a ona Tobie odda 2 x więcej :)

StiQ - ten kolektor ze zdjęć ma otwór gwintowany na lambdę - z boku ;)
Wszystko gotowe - kurs DKK - 0,43zł / 1DKK - nic tylko zamawiać !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 09:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Ja mogę narysować taką flaszę w cadzie i trzeba się zorientować, ile będą chcieli za wykonanie takiej flaszy w różnych częściach polski. Pozostaje wtedy tylko znalezienie kogoś kto to wy spawa czy to ze stali nierdzewnej czy zwykłej. Co do sondy lambda spokojnie można ją przenieść kawałek dalej do „front cut". Bo seryjne wykonanie jest bardzo drogo pomyślane :(

Drookash,
Regulaminy takie są :( dość mocno ograniczają, ale dzięki temu jest jakiś rozwój :D :D :D .

A jak robisz silnik w wersji „freestyle” to nic cie nie ogranicza :) i możesz sprawić sobie taką jednostkę napędową jaką tylko chcesz.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 09:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Jak by nie było to za ten oryginał bez przesyłki trzeba wysypać 860zl nom ale to oryginał,
ja podjadę i zapytam ile krzyczą sobie za zrobienie kolektora.... i jeśli to możliwe to możemy sprawdzić gdzie było by najtaniej to zrobić....

A czy "uszczelkę" miedzy kolektorem a głowicą da radę wykonać np z blachy miedzianej ??? Tak by uszczelka nie stanowiła oporu dla swobodnie przepływających gazów....

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 10:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
krecik napisał(a):
Ja mogę narysować taką flaszę w cadzie i trzeba się zorientować, ile będą chcieli za wykonanie takiej flaszy w różnych częściach polski. Pozostaje wtedy tylko znalezienie kogoś kto to wy spawa czy to ze stali nierdzewnej czy zwykłej.


"krecik" jeśli będziesz miał już rozrysowaną taką flansze to czy udostępnisz ją publicznie?
Mógłbym spróbować dać to na lasery, ale to ze zwykłej stali bo zwykła kwasówka się nienadaje do tego bo popęka, musi być specjalna a to kosztuje...

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 10:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Można wykonać tyle ze nie ma takiej potrzeby, uszczelka seryjna ma większe otwory niż wylot z głowicy i wlot w kolektor. Dlatego niema większego sensu utrudniać sobie życia.

marcin gtti,
Tak dam linka dziś wieczorem albo jutro jak ją zrobie. Jedyna opcja to wycinanie laserem lub wodą. Pan "Stasio" na tokarce będzie drogi okropnie. Warto zamówić więcej sztuk wtedy wychodzi taniej.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 10:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
dlatego mowie w kupie siła można by zrobić osobny topic i zapytać forumowiczów czy byli by chętni na zakup kolektorka 4:2:1

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 10:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Myśle że wszyscy chętni sa właśnie tutaj i piszą.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 10:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
>Krecik - za daleko to tej lambdy nie można przenieść :(
W kolektorze seryjnym jest zaraz za głowicą, w tym 4-2-1 ciut dalej, ale dalsze odsuwanie spowoduje jej złe działanie - lambda jest 1-przewodowa bez podgrzania. Swoje prawidłowe parametry pracy utrzymuje w temperaturze wyższej niż 350C. Spaliny czym dalej tym zimniejsze - trzeba by sprawdzić jaka temp spalin panuje w idle na tym odcinku gdzie chcesz montować lambdę. Grzebiesz w kompie to wiesz, że bierze sygnał dopiero po 10 pełnych prawidłowych odczytach z lambdy - inaczej włącza się emulacja i lambda jest olewana czemu nie towarzyszy wcale check engine.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 15:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
No wreszcie fajna i konkretna dyskusja w tym dziale, a nie tylko alufelgi i spojlery :wink:
Co do kolektora, to też się pisze, od jakiegoś czasu myślałem nad takim, ale wydawało mi sie, że największym problemem może być odpowiednie umieszczenie lambdy. Nie chodzi o miejsce tylko o sposób montażu, w oryginale ten element jest odlewem.
Wydaje mi sie, że stal kwasoodporną raczej bez problemu można wrzucić na laser. Jeżeli faktycznie jest z tym problem to zostaje cięcie wodą. Generalnie wszystko jest do zrobienia :D

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-08-2008, 16:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
W tej tematyce się nie znam ale pytanie mam tylko jedno.
Ile taki kolektor może dodać nam mocy lub czy on da nam wogule coś (chodzi o silniki 1.3L)
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL