forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 21:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29-07-2008, 23:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Fajnie by było stworzyć pewna receptę jak z połączenia tych dwóch silników powstaje coś naprawdę mocnego. Dlatego zachęcam nie tylko w moim imieniu ale również w imieniu wielu osób z tego forum o pisanie jak największej liczby szczegółów dotyczących budowy, spostrzeżeń no i szacunkowe koszta operacji, oczywiście foto mile widziane :wink:

bog zapłać :mrgreen:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: tuning
PostNapisane: 30-07-2008, 08:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Witam !!!

Żeby zrobić foto story muszę sobie przypomnieć jak się dodaje zdjęcia do forum.
Dzisiaj raczej nie da rady mam za mało czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning
PostNapisane: 30-07-2008, 14:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
porter_22 napisał(a):
Witam !!!

Żeby zrobić foto story muszę sobie przypomnieć jak się dodaje zdjęcia do forum.
Dzisiaj raczej nie da rady mam za mało czasu.


Załóż sobie konto na fotosik.pl i reszta pójdzie prosto dodajesz zdjęcia tam i wklejasz linki na forum.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: tuning
PostNapisane: 30-07-2008, 15:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
dr_mateusz napisał(a):
porter_22 napisał(a):
Witam !!!

Żeby zrobić foto story muszę sobie przypomnieć jak się dodaje zdjęcia do forum.
Dzisiaj raczej nie da rady mam za mało czasu.


Załóż sobie konto na fotosik.pl i reszta pójdzie prosto dodajesz zdjęcia tam i wklejasz linki na forum.


Podobnie www.imageshack.us robisz UPLOAD i dajesz linka na forum

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2008, 09:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
A o to i pare fotek w podczas pracy i wymiany uszczelki

Tak wygląda blok i głowica po zdjęciu uszczelki

Obrazek

Obrazek

Sprzęgło (nówka sztuka made in JAPAN) nie wytrzymuje i się ślizga

Obrazek

Różnica w tłokach no i co trzeba zrobić

Obrazek

Nowe czujniki ( Oleju, temperatury płynu, temperatury płynu do kompa i wskażników ten zielony )

Obrazek

Porównanie uszczelek TAKOMA I ARCO

Obrazek

Tu już po oszlifowaniu drobnym papierem ściernym

Obrazek

Obrazek

Wygląd uszczelki po przymiarce na blok

Obrazek

Obrazek


Może dzisiaj pojade po śruby do W-wy.
Co do kosztów tej modyfikacji to napisze potem jak przypomne sobie ile już wydałem
(tak na marginesie to pewnie można by kupić G102 w niezłym stanie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2008, 10:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czy szlifowanie bloku drobnym papierkiem zrobiłeś po wsadzeniu tłoków ?
Ja miałem z tym problem w pierwszym silniku - opiłki dostały się na pierścienie i spowodowały ich momentalne zużycie. Gdy rozbierałem później ten silnik na pierścieniach było pełno korundu i nitek z pucyków polerskich :(

Świetna robota !!!!
p.s. głowiczka i tłoczek to z mojego silnika ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Ostatnio edytowano 31-07-2008, 12:05 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2008, 11:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
@porter_22
Jestem PEŁEN PODZIWU !!!
Moje gratulacje i trzymam kciuki za efekt końcowy.

Już nie mogę się doczekać jaki będzie efekt na hamowni (o ile przetestujesz swój bolid)

P.S. Zamieszczaj więcej fotek z dalszych postępów w pracy.

Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-08-2008, 15:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
porter_22 napisał(a):
A o to i pare fotek w podczas pracy i wymiany uszczelki

Nowe czujniki ( Oleju, temperatury płynu, temperatury płynu do kompa i wskażników ten zielony )

Obrazek

Tu już po oszlifowaniu drobnym papierem ściernym

Obrazek

Obrazek


Czujnik z zielona końcówka jest do kompa a nie do wskaźników, proszę nie wprowadzać w błąd forumowiczów.
A dlaczego nie ruszyłeś komór spalania ? Masz wszystko rozebrane i nic z tym nie zrobisz ?
Ja zrobiłem tak : http://klub-charade.asis.pl/forum/viewt ... chcia%B3em

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-08-2008, 15:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
BTW... Jak ci spadnie coś na te gołe palce w tych klapkach to się z bólu osr.. ;)
Jest jak pisze Evo - dodatkowo jest jeszcze jeden czujnik na termostacie.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2008, 19:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Głowice tylko równałeś? Czy jeszcze planowałeś ją dodatkowo? Jeśli chcesz kręcić silnik wysoko, to przydało by sie poprawić kanały wydechowe w głowicy.

Ja obecnie odciekę w silniku mam przy 8500 ale przy 8000 jest ewidentnie spadek mocy. Wydaje mi sie ze jet to dość mocnego przewężenia w głowicy w kanałach wydechowych.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2008, 23:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Może kwestia mocniejszych sprężyn zaworowych ? Mógłbyś podczas hamowania podłączyć jakiś vacu na kolektorze ssącym (są nawet gotowe otwory z boku i z tyłu kolektora), albo mierzyć opór MAP sensora. Jeżeli powyżej 8000 zacznie wzrastać ciśnienie w dolocie to znaczy, że zawory nie nadążają się zamykać i część spalanej mieszanki ucieka tyłem zamiast przodem ;) Wkręcaj równomiernie a powinno dać się to zauważyć. Możliwe, że w kompie nie ma już mapy zapłonu (kąta wyprzedzenia) na tak wysokie rpm :( Nie zapomnij, że to OHC a nie DOHC gdzie dodatkowo wałek od ssących można zmienić w fazie.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning
PostNapisane: 03-08-2008, 11:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
porter_22 napisał(a):
Jeżdze na kompie 1.6 ale zobacze jak będzie chodził na 1.3

no właśnie,mam kompa z 1.3 ale on ma wejście na 2 wtyczki a na oryginalnym 1.6 są 3 wtyczki... były różne kompy??? Podpiołem tylko te dwie,ale nie świeciła się pompa paliwa więc nawet nie odpalałem samochodu.... :cry:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-08-2008, 11:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzizys... całe szczęście że się coś nie skopciło :)
Kompy z 2 wtyczkami są starsze, 3-wtykowe nowsze, stosowane w G200 i nowszych aplausach. 2-wtykowy śmigał też we feroza.
Obłożenia pinów są całkiem inne - nie zamieniaj :) W kompach 3-wtykowaych jest już kompensacja obciążenia klimą i elektryką - reaguje na włączenie nawiewu, ogrzewania tylnej szyby i świateł drogowych i podnośi rpm wyprzedzając delikatnie zapłon.
Oczywiście kompy można zamieniać, ale trzeba lutować wtyczki. Na rynek wychodził też komp od DeTomaso - 3-wtykowy ale z innym obłożeniem pinów niż typowy komp. Zrobili to specjalnie by nie zamieniać w modelach GTI kompów z DeTomaso.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-08-2008, 13:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-10-2004, 10:45
Posty: 96
Lokalizacja: Gdańsk
mam pytanko skąd wytrzasnąłeś nowy czujnik temp płynu zielony? mam taki sam w gtti chyba i nigdzie tego nie ma, podobno ma on wpływ na spalanie....

_________________
born to ride GTti...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-08-2008, 19:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Sprężyny zaworowe są ok. Ja myślę, ze to wina kanałów wydechowych. Z wyliczeń wynika, ze kanały ssące są przewymiarowanie, kanały wydechowe mają trochę za mały przekrój. Największym mankamentem jest kolektor wydechowy, który generalnie nie nadaje sie do niczego. Niestety nie mogę go zamienić na nic innego i dlatego tak mocno testuje różne ustawienia aby znaleźć jakiś satysfakcjonujący kompromis. W obecnej chwili testuję różne ustawienia na seryjnych częściach (wałek, głowica) różne ustawienia ecu. Po zakończeniu wszystkich przewidzianych testów zdam obszerną relacje.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL