forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade http://forum.charade.pl/ |
|
G102 i wspomaganie od Applausa http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=3470 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Max Damage [ 17-09-2008, 19:46 ] |
Tytuł: | |
Witam, bardzo przydatny post ale przydało by się więcej zdjęć z każdej strony, długo rzeźbiłeś zanim weszło ładnie? Jesteś zadowolony z jazdy ? Mnie najbardziej w braku wspomagania denerwuje to że czuję każdy kamyk czy luzik na kierownicy, szczególnie na jamexach.... |
Autor: | marcin gtti [ 17-09-2008, 19:53 ] |
Tytuł: | |
Więcej zdjęć? nie potrzeba naprawde, jak bedziesz miał kpl wspomagania w rekach to odrazu bedziesz wiedział o co chodzi, do rzeżby ogranicza sie tylko skrócenie drążków ja niemiałem blachy trzymajacej pompe więc musiałem dorabiać a tak reszta jest p&p. Nie wyobrażam sobie teraz jazdy bez wspomagania. |
Autor: | Max Damage [ 17-09-2008, 20:10 ] |
Tytuł: | |
Najważniejsze tylko dostać dobry egzemplarz... Ty też masz GTti rozumiem? A ta blacha o której piszesz to od Aplausa pasuje i po prostu jej nie miałeś i dlatego dorabiałeś? Daj gg na priv to później pogadamy. |
Autor: | marcin gtti [ 17-09-2008, 20:27 ] |
Tytuł: | |
Ja mam 1,3 i dlatego nie było problemów z zamontowaniem wspomagania od Applausa bo to prawie ten sam silnik, blache dorabiałem bo niemiałem w komplecie, od 1,6 z Applausa pasuje, niedawno montowaliśmy z EVO takie samo w spomaganie u niego w samochodzie (on już miał wspomnianą blache) więc wystarczyło tylko zająć się drążkami jego wspomaganie było z auta o przebiegu 240tyś i nadal chodzi bdb. A co do silnika z GTti podstawowe pytanie czy w GTti były kiedykolwiek wspomagania? |
Autor: | Lukasz002 [ 17-09-2008, 21:23 ] |
Tytuł: | |
bylo w wresji gtxx gdzie byl ten sam silnik (bylo jeszcze kilka innych bajerow) |
Autor: | marcin gtti [ 17-09-2008, 21:25 ] |
Tytuł: | |
Więc da sie to zamontować. |
Autor: | Amba [ 24-09-2008, 14:38 ] |
Tytuł: | |
Miałem okazje śmigać charadą evo ze wspomaganiem i pompą hamulcową z aplausa i naprawde świetna sprawa ! już domnie idzie zestaw gratów z aplausa -też montuje |
Autor: | Evo [ 25-09-2008, 11:00 ] |
Tytuł: | |
Amba pytałeś o drążki i końcówki o ile skrócić. Mi to robił Marcin - a zrobił to następująco - wymontowana listwa która była w aucie - zmierzony wymiar miedzy końcówkami i dopiero przycinanie drążków i końcówek. Najważniejszą rzeczą jest dobre obciecie końcówki drążka - musi nadal idealnie przylegać do nakrętki kontrującej. |
Autor: | Amba [ 28-09-2008, 18:19 ] |
Tytuł: | |
mam pytanie gdzie podłącza się dwa wężyki od pompy (chodzi ote dwa co wychodzą koło siebie) jeden widze żę dopieliśćie do puszki filtra powietrza adrugi gdzie idzie? |
Autor: | marcin gtti [ 28-09-2008, 19:00 ] |
Tytuł: | |
Drugi idzie do kolektora dolotowego (sterowanie podciśnieniem) musisz mieć króciec wkrecany z tyłu kolektora, zdjęcie tego ustrojstwa jest kilka postów wyżej. |
Autor: | drookash [ 28-09-2008, 19:27 ] |
Tytuł: | |
Jeden wężyk - dobrze do puszki filtra, a drugi do kolektora do wkręconego króćca. To połączenie idzie przez zawór powietrza przez który przechodzi ono gdy skręcasz kołami a dokładniej, gdy pompa pracuje pod obciążeniem. Służy to temu by w momencie gdy na pompie powstaje obciążenie nie zduszało silnika. W nowszych furach obciążenie niweluje silnik krokowy uchylający przepustnicę. Na zlocie MarcinGTTi i Evo zauważyli, że śmigając na wysokich obrotach między pachołkami wspomaganie słabło. Panowie - to normalne Każda pompa wspomagania przy wyższych obrotach mniej tłoczy. Zrobione jest to specjalnie by przy dużych prędkościach pojazdu wspomaganie słabło a koła usztywniały się. Wyobraźcie sobie szarpnięcie kierownicą przy 150km/h wspomagane maksymalną siłą pompy. Można by to chyba nawet sprawdzić... stanąć w miejscu, pokręcić kołami do oporów na obrotach ~850 rpm i następnie utrzymać 6000 rpm i również skręcać do oporów. Możecie to zweryfikować ? |
Autor: | Amba [ 14-10-2008, 15:09 ] |
Tytuł: | |
w weekend udało misię uruchomić wspomaganie i śmiga świetnie jednak , jak ktoś będzie montował to koniecznie trzeba zpiłować krawędzie wieloklinu na który wchodzi krzyżak - najlepiej zrobić to na wyciagniętej maglownicy -ja niewiedziałem o tym i musiałem dremelkiem męczyć na aucie no ale śmiga wrazie czego zapodam fotke oco chodzi - jeździ się całkiem inaczej - wiadomo lekko kręci się przy manewrowaniu ale też przy szybszej jezdzie połukach na kierze nie powstają prawie żadne siły - trzeba się przyzwyczaić bo jak narazie mniej przez to czuje się droge:) także polecam - taki zestaw do montażu można skompletować już za 250-300 zł |
Autor: | drookash [ 14-10-2008, 15:34 ] |
Tytuł: | |
Czy możesz sprawdzić to o czym pisałem 2 posty wyżej ? |
Autor: | Amba [ 16-10-2008, 18:48 ] |
Tytuł: | |
jest dokładnie jak mówisz na wysokich obrotach chodzi ciężej-tzn przy szybkich ruchach szcególnie czuć opór |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |