forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-03-2024, 15:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: G102 i wspomaganie od Applausa
PostNapisane: 24-07-2008, 23:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Kiedyś na forum wspominałem już że zamierzam zamontować wspomaganie w swoim aucie.
Nadszedł czas i takowe wspomaganie jest już zamontowane :mrgreen:
Chciałbym napisać kilka szczegółów dotyczących montażu takiego wspomagania może komuś się przyda a napewno skróci czas na szukanie ewentualnych brakujących części żeby złożyć wszystko w całość..
Oto lista części:
- kpl wspomaganie do Applausa tj pompa, węże, zbiorniczek, listwa

Obrazek

listwa i węże

- ponadto potrzebujemy krzyżak do kierownicy też z Applausa ponieważ tam jest krótszy

Obrazek

- króciec do podciśnienia wkręcany za kolektorem dolotowym można dobrać z innego auta byle by sie gwint zgadzał i średnica węża
- kółeczko na pasek też sie przyda
- dwie śruby M12 jedna z nakrętką druga bez skoku gwintu niepamietam albo 1,25 albo 1,5 jak na zdjęciu poniżej, widać tam także wspomniany wcześniej króciec

Obrazek

- kolejnymi elementami są pasek i olej do wspomagania
- no i na koniec element który trzeba samemu wyżeżbić jest to przegięty płaskowniczek do podtrzymania pompy z drugiej strony foto niżej

Obrazek

Jak już zebraliśmy te wszystkie elementy można rozpocząć składanie :mrgreen:
Pierwszą przeszkodą jest definitywny brak miejsca :lol: ale da sie to upchnąć :wink:
Gdy cała listwa jest jeszcze poza autem trzeba skrócić oryginalne drążki ponieważ sa zadługie do Charady ja skróciłem o jakies 17mm (teraz poprostu niema wystajacego gwintu) następną ważną rzeczą jest skrócenie końcówek o jakieś 2mm, ktoś powie chore wszystko poskracać to naczym to sie będzie trzymać? jeśli się przyjrzeć temu dokładnie to moge powiedzieć że bedzie tam wiecej gwintu niż normalnie ponieważ wszystko jest bardziej na styk i końcówki drążków też sa na styk wkręcane, więć teoretycznie mają więcej gwintu..
Montaż reszty elementów schematycznie, listwa, przewody, pompa - jedną stroną bedzie przykręcona do bloku silnika a drugą strona od dołu do wspomnianego wcześniej wygiętego płaskownika, nastepnie zbiorniczek i problem bo trzeba go jakoś zamontować u mnie narazie wisi na sznurkach, mam bardzo utrudniony montaż ponieważ mam rozpórke.. Na koniec pozostaje osłona na krzyżak ja dorobiłem z osłony na przegub ale będe to jeszcze modyfikował.. Całej listwy nieda sie wsadzić z boku jak oryginalnej, trzeba rozkręcić wydech, uwolnic drążki od biegów i wcisnąć ją od dołu.
Będe miał chwile to wkleje zdjęcia już zamontowanej.
Wrażenia z jazdy dosyć odmienne niż serią pierwsze naco sie zwraca uwage to sztywność kierownicy nie wybiera teraz nierowności i dziurek nieczuć tego tak jak wcześniej, no i sie kręci lżej szczególnie przy mojej 30cm kierownicy :lol:

jeszcze fotka zamontowanej pompy a zbiorniczek wciaż wisi już niedługo..

Obrazek

Podziękowania dla Drookasha za fachowe porady i nadzór nad uruchomieniem :mrgreen:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2008, 19:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-10-2004, 10:45
Posty: 96
Lokalizacja: Gdańsk
Witam, bardzo przydatny post ale przydało by się więcej zdjęć z każdej strony, długo rzeźbiłeś zanim weszło ładnie? Jesteś zadowolony z jazdy ? Mnie najbardziej w braku wspomagania denerwuje to że czuję każdy kamyk czy luzik na kierownicy, szczególnie na jamexach....

_________________
born to ride GTti...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2008, 19:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Więcej zdjęć? nie potrzeba naprawde, jak bedziesz miał kpl wspomagania w rekach to odrazu bedziesz wiedział o co chodzi, do rzeżby ogranicza sie tylko skrócenie drążków ja niemiałem blachy trzymajacej pompe więc musiałem dorabiać a tak reszta jest p&p. Nie wyobrażam sobie teraz jazdy bez wspomagania.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2008, 20:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-10-2004, 10:45
Posty: 96
Lokalizacja: Gdańsk
Najważniejsze tylko dostać dobry egzemplarz... Ty też masz GTti rozumiem? A ta blacha o której piszesz to od Aplausa pasuje i po prostu jej nie miałeś i dlatego dorabiałeś? Daj gg na priv to później pogadamy.

_________________
born to ride GTti...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2008, 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Ja mam 1,3 i dlatego nie było problemów z zamontowaniem wspomagania od Applausa bo to prawie ten sam silnik, blache dorabiałem bo niemiałem w komplecie, od 1,6 z Applausa pasuje, niedawno montowaliśmy z EVO takie samo w spomaganie u niego w samochodzie (on już miał wspomnianą blache) więc wystarczyło tylko zająć się drążkami jego wspomaganie było z auta o przebiegu 240tyś i nadal chodzi bdb. A co do silnika z GTti podstawowe pytanie czy w GTti były kiedykolwiek wspomagania?

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2008, 21:23 
Offline

Dołączył(a): 13-09-2007, 00:20
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
bylo w wresji gtxx gdzie byl ten sam silnik (bylo jeszcze kilka innych bajerow)

_________________
Charade GTti.....:D .....było
Mazda 626 GF 1.8 90KM
Mazda 6 GJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2008, 21:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Więc da sie to zamontować.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-09-2008, 14:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Miałem okazje śmigać charadą evo ze wspomaganiem i pompą hamulcową z aplausa i naprawde świetna sprawa ! już domnie idzie zestaw gratów z aplausa -też montuje :)

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-09-2008, 11:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Amba pytałeś o drążki i końcówki o ile skrócić. Mi to robił Marcin - a zrobił to następująco - wymontowana listwa która była w aucie - zmierzony wymiar miedzy końcówkami i dopiero przycinanie drążków i końcówek. Najważniejszą rzeczą jest dobre obciecie końcówki drążka - musi nadal idealnie przylegać do nakrętki kontrującej.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2008, 18:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
mam pytanie gdzie podłącza się dwa wężyki od pompy (chodzi ote dwa co wychodzą koło siebie) jeden widze żę dopieliśćie do puszki filtra powietrza adrugi gdzie idzie?

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2008, 19:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Drugi idzie do kolektora dolotowego (sterowanie podciśnieniem) musisz mieć króciec wkrecany z tyłu kolektora, zdjęcie tego ustrojstwa jest kilka postów wyżej.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2008, 19:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeden wężyk - dobrze do puszki filtra, a drugi do kolektora do wkręconego króćca. To połączenie idzie przez zawór powietrza przez który przechodzi ono gdy skręcasz kołami a dokładniej, gdy pompa pracuje pod obciążeniem. Służy to temu by w momencie gdy na pompie powstaje obciążenie nie zduszało silnika. W nowszych furach obciążenie niweluje silnik krokowy uchylający przepustnicę.

Na zlocie MarcinGTTi i Evo zauważyli, że śmigając na wysokich obrotach między pachołkami wspomaganie słabło. Panowie - to normalne :) Każda pompa wspomagania przy wyższych obrotach mniej tłoczy. Zrobione jest to specjalnie by przy dużych prędkościach pojazdu wspomaganie słabło a koła usztywniały się. Wyobraźcie sobie szarpnięcie kierownicą przy 150km/h wspomagane maksymalną siłą pompy. Można by to chyba nawet sprawdzić... stanąć w miejscu, pokręcić kołami do oporów na obrotach ~850 rpm i następnie utrzymać 6000 rpm i również skręcać do oporów. Możecie to zweryfikować ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-10-2008, 15:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
w weekend udało misię uruchomić wspomaganie i śmiga świetnie jednak , jak ktoś będzie montował to koniecznie trzeba zpiłować krawędzie wieloklinu na który wchodzi krzyżak - najlepiej zrobić to na wyciagniętej maglownicy -ja niewiedziałem o tym i musiałem dremelkiem męczyć na aucie :( no ale śmiga wrazie czego zapodam fotke oco chodzi
- jeździ się całkiem inaczej - wiadomo lekko kręci się przy manewrowaniu ale też przy szybszej jezdzie połukach na kierze nie powstają prawie żadne siły - trzeba się przyzwyczaić bo jak narazie mniej przez to czuje się droge:)
także polecam - taki zestaw do montażu można skompletować już za 250-300 zł

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-10-2008, 15:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czy możesz sprawdzić to o czym pisałem 2 posty wyżej ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2008, 18:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
jest dokładnie jak mówisz na wysokich obrotach chodzi ciężej-tzn przy szybkich ruchach szcególnie czuć opór

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL