forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 05-05-2024, 15:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: pomozcie stozek
PostNapisane: 26-04-2008, 17:33 
Offline

Dołączył(a): 15-04-2008, 17:47
Posty: 1
Witam czy ktos ma charade GTti i montowal stozek chodzi mi co zrobic z dwoma pezwodami ktore w oryginale sa podlaczone do puszki filtru a po zalozeniu stozka gdzie je wetknac ze sie tak wyraze

_________________
lackilook


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: warto ?
PostNapisane: 27-04-2008, 10:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
zastanow sie przed montazem po przeczytaniu tego .
"Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. ślepe kiszki jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i zawirowywaczy a także filtrów stożkowych.
Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości."
Oryginalny tekst na stronie Chojnacki Motor System

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: warto ?
PostNapisane: 27-04-2008, 15:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
ops2 - ale on pyta o GTti :)

Z tego co pamietam, oba przewody są poniżej filtra wpięte, zrób tak samo.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-04-2008, 00:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
.......wiec uwazasz Evo ,ze w turbo z mala pojemnoscia zamontowanie stozka bedzie dobrym rozwiazaniem....???

PS. Wiem ze lackilook ma GTTi bo mieszka 200 m ode mnie :).

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-04-2008, 01:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
ops2 napisał(a):
.......wiec uwazasz Evo ,ze w turbo z mala pojemnoscia zamontowanie stozka bedzie dobrym rozwiazaniem....???


Ten mój komentarz był właśnie odnośnie turbo, w turbo niema aż takiego znaczenia zjawisko falowe itp rzeczy jak w silnikach wolnossących, tak naprawde mała jest różnica czy w turbo zainstalujesz stożka zaraz przed turbiną czy na 50cm rurze bo i tak cała reszta ważnych zjawisk będzie się działa za turbem.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL