forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 07-05-2024, 04:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11-08-2008, 07:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
drookash napisał(a):
MarcinGTTI > zawsze można większe tarcze od czegoś japońskiego i lepsze klocki. Póżniej tylko fele 15" by to wszystko zmieścić w środku :)

Lepiej iść z drugiej strony i zamontować wieksze serwo i pompe taniej szybciej i prościej.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-08-2008, 08:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Większe serwo przy małych tarczach i klockach niewiele pomaga w porównaniu do większych tarcz i dodatkowo większa siła hamowania.
Na większym serwo i hamulcach (nawet wentylowanych) seryjnych spalisz po kilku hamowaniach tarcze i klocki :( Kiedyś zapytałem jednego mechanika o dobre tarcze.. odpowiedział coś w stylu "dobre tarcze i dobre klocki to takie, które przeżyją gdy podczas hamowania stopią się gumki w łącznikach stabilizatorów" :) Sentencja dała mi do myślenia, ale takie tarcze i klocki to już półka do której nikt z nas nie ma sensu sięgać :(
Charade waży ~900kg z osobą na pokładzie. Wiem, że nie jest problemem zatrzymanie kół w miejscu - problemem jest ich ślizganie na asfalcie... Robić 40m kreski to nie sztuka :( Sztuka zatrzymać się w 30m :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-08-2008, 09:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
No tu nasuwa sie następna sprawa.
Jeśli masz dobrą oponę ( klei sie do drogi), jeśli podczas hamowania najpierw dociążysz przednią oś a potem zaczniesz intensywnie hamować, to jest problem zatrzymać kola w miejscu.

Kiedy jedziesz samochodem i uderzysz z całej siły w hamulec kola zawsze zablokujesz ( jak masz sprawne hamulce). A jeśli najpierw dociążysz ( delikatnie dotkniesz hamulca, żeby większość masy była na przedniej osi i zaczniesz zwiększać siłę hamowanie to do zatrzymania kół jest bardzo daleka droga), wtedy samochód hamuje jak wryty. Niestety to trzeba wytrenować. Polecam sprawdzić to co mówię ( patrzcie w lusterka czy nikt za wami nie jedzie, i testować na drodze o takiej samej przyczepności)

Drookash

Korektor zwiększa, zmniejsza ilość płynu dostarczanego do cylinderków. Jak jest na maxa otwarty to tył hamuje mocno, jak zamknięty to tył hamuje słabo. Tak ogólnie działają korektory. W Charadzie jest układ krzyżowy i korektor ma stałą sile hamowania, są korektory które sie reguluje w funkcji obciążenia np. samochodach kombi.

Jeśli tył za słabo hamuje wtedy przy intensywnej jeździe przednie hamulce mają tendencje do palenia. Jeśli za mocno wtedy samochód na hamowaniu jest nie stabilny i rzuca tyłem ( to ustawienie jest szczególnie niebezpieczne na do hamowaniu przed zakrętem).

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-08-2008, 21:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zgodze się z krecikiem. Drookash ty jeździłeś na jakiś Debicach i co możesz powiedzieć o trakcji :P

A ja mam pytanie ? Gdzie masz zamontowany korektor? Między pompą a tym seryjnym rozgałęźnikiem? Ja we wcześniejszej charadzie miałem hamulce zrobione ale i tak nie hamował tył nożnym - na rolkach wyszło okolo 10% a jak reczny zaciągnąlem to mnie z rolek wywalilo, i byl dobry bo przy 60km/h dwa czarne ślady na asfalcie zostawiała.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 12-08-2008, 22:14 przez Evo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-08-2008, 22:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kupiłem okazyjnie Dębice to takie zakładałem - kasa szła w zapasowe silniki i remonty :) Cóż.. przynajmniej wiem jak lata się na 3 kółkach i jak robi drift charadką :D.
Aktualnie jestem na etapie nauki jazdyi Audi, ale wiem, że hamowanie tym autem to poezja :) 1200kg wagi - 4 tarcze - przód 280mm i tył 245mm powodują, że fura staje w miejscu ! oponki to GoodYear UltraGrip 7+, a serwo sam widziałeś :P ABS będzie na dniach wyłączany guziczkiem na desce - takie rozwiązanie było w serii w niektórych modelach.

BTW - wkleiłeś Evo zdjęcia GTti na autoscout24 - wiesz, że ja mam oko do szczegółów i dzięki niemu dojrzałem, że na zdjęciu felg alu do tej GTti są... Dębice Furio - dość dziwne prawda ? Niemiec do GTti wsadza Dębice ? Może nie są takie złe... ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-08-2008, 23:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
A ja mam pytanie ? Gdzie masz zamontowany korektor? Między pompą a tym seryjnym rozgałęźnikiem? Ja we wcześniejszej charadzie miałem hamulce zrobione ale i tak nie hamował tył nożnym - na rolkach wyszło okolo 10% a jak reczny zaciągnąlem to mnie z rolek wywalilo, i byl dobry bo przy 60km/h dwa czarne ślady na asfalcie zostawiała.


Evo, mam ten sam problem z moimi tylnymi hamulcami, z tym że u mnie tył to jakieś 35% wartości tego co z przodu. Kupiłem drugi korektor (czyli ten rozgałęźnik), mam nadzieje że wymiana pomoże.

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-08-2008, 08:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Ja panowie zmieniłem układ z krzyżowego na sekcje z przodu i sekcje z tylu.

Wywaliłem seryjny korektor i wstawiłem regulowany na przewodzie regulacyjnym do tyłu. Można spróbować pod regulować seryjny korektor i wtedy hamulce może będą lepsze. Rozbiorę korektor w sobotę to dam znać czy coś sie da zrobić z tym ( w suzuce swift GTI dało sie podregulować seryjny korektor).

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-08-2008, 21:15 
Offline

Dołączył(a): 13-09-2007, 00:20
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
moglbys zrobic fotke dokladnie gdzie masz ten korektor podpiety?? Pozatym chcialem sie spytac jak jest z tylnimi zaciskami od applausa bo mam bude po 1,0 z silnikiem od gtti (czyli tyl bebny) i zastanawiam sie nad zmiana tych bebnow na zaciski.... czy trzeba jakos specjalnie przerabiac piasty???

_________________
Charade GTti.....:D .....było
Mazda 626 GF 1.8 90KM
Mazda 6 GJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-08-2008, 21:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Lukasz002 napisał(a):
moglbys zrobic fotke dokladnie gdzie masz ten korektor podpiety?? Pozatym chcialem sie spytac jak jest z tylnimi zaciskami od applausa bo mam bude po 1,0 z silnikiem od gtti (czyli tyl bebny) i zastanawiam sie nad zmiana tych bebnow na zaciski.... czy trzeba jakos specjalnie przerabiac piasty???


Musisz mieć przedewszystkim piasty od GTti bo są zupełnie inne i linki recznego bo są też inne.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-08-2008, 22:26 
Offline

Dołączył(a): 13-09-2007, 00:20
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
a nie da sie wziasc piasty od applausa?

_________________
Charade GTti.....:D .....było
Mazda 626 GF 1.8 90KM
Mazda 6 GJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-08-2008, 12:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Panowie,
piasta z tyłu w Gtti, 1.0 1,3 są takie same. Odkręcasz jarzmo tarczo-piastę w GTti i przykręcasz tarcze co trzyma szczeki zakładasz bęben i po sprawie. A no i linki do wymiany.

Zdjęcia i rysunek korektora umieszczę jutro.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-08-2008, 12:28 
Offline

Dołączył(a): 13-09-2007, 00:20
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
Panowie nierozumiecie mnie... Chce zamiast bebnow zaadoptowac tylne hamulce od applausa..:)

_________________
Charade GTti.....:D .....było
Mazda 626 GF 1.8 90KM
Mazda 6 GJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-08-2008, 12:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Chodziło mi dokładnie o elementy zaznaczone na czerwono.

Obrazek

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-08-2008, 13:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zastanawiam się czy warto na tył wsadzać na upartego tarcze ?
Dobrze wyregulowane i sprawne hamulce bębnowe najlepiej z nowymi szczękami i bębnami są równie sprawne jak tarczowe. W tarczach same komplikacje - zapieką się tłoczki, nie działa ręczny, luzy na zaciskach itd itd...
Evo potwierdził, że można mieć super hamulce nawet na bębnach - zaciąganie ręcznego przy 60km/h robiło czarne kreski na asfalcie. Bardziej się opłaci wsadzić nowe bębny i szczęki niż na siłę montować tarczowe, które są baaardzo drogie (tarcza zintegrowana z piastą). Części naprawcze do zacisków są na receptę, a klocków nie ma prawie wcale :( Nie biorę pod uwagę wyglądu - każdy wie, że na aluskach lepiej z kole wygląda tarcza ;)
Może lepiej wymienić przewody, wsadzić większe serwo i doprowadzić do porządku bębny ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Ostatnio edytowano 16-08-2008, 00:48 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-08-2008, 14:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
drookash napisał(a):
Zastanawiam się czy warto na tył wsadzać na upartego tarcze ?
Dobrze wyregulowane i sprawne hamulce bębnowe najlepiej z nowymi szczękami i bębnami są równie sprawne jak tarczowe. W tarczach same komplikacje - zapieką się tłoczki, nie działa ręczny, luzy na zaciskach itd itd...
Evo potwierdził, że można mieć super hamulce nawet na tarczowych - zaciąganie ręcznego przy 60km/h robiło czarne kreski na asfalcie. Bardziej się opłaci wsadzić nowe bębny i szczęki niż na siłę montować tarczowe, które są baaardzo drogie (tarcza zintegrowana z piastą). Części naprawcze do zacisków są na receptę, a klocków nie ma prawie wcale :( Nie biorę pod uwagę wyglądu - każdy wie, że na aluskach lepiej z kole wygląda tarcza ;)
Może lepiej wymienić przewody, wsadzić większe serwo i doprowadzić do porządku bębny ?


Dwa czarne ślady na ręcznym SPOKO a póżniej wychodzi na przeglądzie że tył hamuje tylko 10%...

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL