forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 12:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: stożek do charady !
PostNapisane: 18-06-2005, 00:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-04-2005, 17:53
Posty: 37
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
jak można założyć stożek do charadki ! jedno co wiem to to, że musze zdemontować cały stary filtr a następnie cza dołozyć pokrywe! no i tu się zaczynają schodki bo nie mam pojęcia z jakiego auta podejdzie i jak ją tam wrzeźbić!! może coś poradzicie :) z góry dziękuje i pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-06-2005, 12:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Masz okrągłą obudowe filtra na gaźniku czy prostokątną z boku? Różne przejściówki, łaczniki itp dostaniesz w sklepach z pierdołami tuningowymi, jeżeli masz filtr na gaźniku to trzeba dobrać przejściówke z kolankiem żeby weszła na gaźnik i żeby wyprowadzić rure na bok. Jeżeli masz prostokątną puszke to zdejmujesz ją, w to miejsce zakładasz stożek i po problemie. Tylko pamiętaj że nie możesz zmienić długości dolotu :!: To bardzo ważne. Aha dobrze jeszcze zastąpić karbowaną gumową rure (jeżeli taką masz) aluminiową prostą, po prostu powietrze musi mieć jak najłatwiejszą drogę. Poza tym filtr musi zasysać jak najzimniejsze powietrze, można zrobić osobną rurą doprowadzenie pow.np ze zderzaka, można też odgrodzić filterek od działania gorącego powietrza np blachą. Dobrze też uwolnić od razu troche wydech tzn jakiś końcowy tłumik przelotowy, wtedy powinien być jakiś efekt tych zmian. Bo sam dolot to mało. U mnie dolot z wydechem dodał 12 KM 8)

Troche się rozpisałem :lol: Miłej zabawy, pozdro

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2005, 16:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-04-2005, 17:53
Posty: 37
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
mam okrągły filtr :!: i właśnie chodzi mi o tą przejściówke bo tam jest taki pręt nagwintowany do przykręcania pokrywy i nie wiem czy mam go uciąć czy coś innego z nim zrobić :? a ukląd wydechowy już jest zamówiony o rurach o większej średnicy 8) oki dzięki za informacje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2005, 21:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Dokładnie co do tej przejściówki i pręcika to nie wiem czy ci ktoś coś napisze, musisz eksperymentować, jak audio rzeźbisz to na pewno coś wymyślisz :lol: Albo jedź do sklepu "tjuningowego" :lol: tam na pewno ci coś dobiorą.

p.s.Lecisz do Hradec Kralove? Tak wnosze po twoim opisie na gg, pisałem ci coś 2 razy ale chyba nie doszło. My lecimy całym klubem z Jeleniej Góry

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-06-2005, 23:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-04-2005, 17:53
Posty: 37
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
dzieki za info o stożku :)
a w sprawie TP 2005 to będe jade niestety nie swoim autem ale z klubem z miasta TKTG (Tuning Klub Tarnowskie Góry) jak chcesz to daj jakiś kom to możemy się gdzieś spotkać, pogadać i napić sie Złotego Bażanta 8) :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-07-2005, 22:34 
Offline

Dołączył(a): 24-07-2005, 20:50
Posty: 5
Ja ze swej strony napisze tylko to, że w przypadku szard z silnikim G30 lub G61 długoś dolotu ma znaczenie, gdyż jest ona okreslona poprzez badania zjawisk falowych w silniku. Nie mozna jej zmieniać, bo to zakłóci prace silnika.

Natomiast w przypadku Gtti, czyli G80 mozna top olać i założyć filtr wprost na turbinę. Zjwiska falowe so po prostu niwelowane przez zwiększonę cisnienie doładowania.

_________________
się kurna sypie.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-02-2006, 22:20 
Offline

Dołączył(a): 03-02-2006, 20:59
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Czy w przypadku TD jest ważna długość dolotu ?

_________________
w końcu TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-06-2006, 11:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Mam Charadke G11 rocznik 86 mam pytanie czy musze uwazac na dlugosc dolotu ??
Jesli ktos wie to moze podeslac mi jakis link lub zdjecie jak ma to wygladac albo wie gdzie robia doloty na gaznik zamiast puszki metalowej.

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-06-2006, 15:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
w przypadku samochodów nie turbodoładowantych długośc dolotu ma znaczenie ze względu na zjawiska falowe, dolot nie powinie być dłuższy od standardowego ( do gaźnikowych k&x i inne firmy robią filtry nakładane na gaźnik) w przypadku trubodoładowanych długośc dolotu jest do pominięcia gdyż powietrze jest zasysane przez turbinę liczy się żeby było go dużo i żeby było w miare chłodne 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-06-2006, 21:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Układy dolotowe

Jednym z najprostszych sposobów poprawy osiągów samochodu jest podrasowanie dolotu z modyfikacją układu zasilania. Takim podstawowym zakresem będzie zmniejszenie oporów przepływu powietrza dolotowego z wykorzystaniem elementów doładowania dynamicznego czy bezwładnościowego, czyli bez użycia sprężarek. Oczywiście towarzyszyć temu musi odpowiednie zmniejszenie oporów przepływu powietrza.
Bardzo ważnym czynnikiem jest też dobór długości dolotu, a także jego pojemności, przy czym ideałem byłaby zmienna zarówno długość, jak i pojemność, co zastosowano już w niektórych silnikach japońskich do motocykli i samochodów. W warunkach warsztatowych warto pokusić się jedynie o dobór optymalnej długości dolotu , czyli dostosowanej do prędkości istotnych dla warunków eksploatacyjnych danego pojazdu. Rozróżniamy więc tzw. strojenie na pierwszą lub drugą harmoniczną, czyli jakby przełożenie obrotów silnika, gdzie 360 obr/min stanowi właśnie pierwszą harmoniczną, na miarę liniową dolotu w milimetrach. Dla silników sportowych może to być wartość 360 mm, a dla wyścigowych nawet połowa, czyli 180 mm, gdy dla turystycznych i turystyczno-sportowych można przyjąć jako optymalną drugą harmoniczną, czyli 360 x 2 = 720 mm. Jest to zbliżone do teoretycznie i doświadczalnie dobranej długości dolotu, często stosowanej w autach amerykańskich, wynoszącej ok. 750 mm mierzonej od wlotu przewodu, zwykle za chłodnicą, aż do komory filtracyjnej. Można też przyjąć długość 750 plus połowa tej wartości, a przy każdym z tak ustalonych wymiarów mamy jeszcze manewr ±75-80 mm, czyli umownie o tzw. długość fali. Te dane mogą obrażać wiedzę teoretyków tej techniki, ale takie doświadczalne ustalenia umożliwiają tuning w warunkach warsztatowych. Dobranie optymalnej pojemności dolotu jest sprawą trudną i warto jedynie wiedzieć, że turystyczno-sportowej charakterystyce silnika sprzyja raczej ta mniejsza pojemność, natomiast stosowanie odpowiednio dobranej tak zwanej dodatkowej pojemności umożliwia bardziej ekonomiczną pracę silnika. Dotyczy to jednak raczej silników starszej generacji, wyposażonych w te klasyczne jeszcze gaźniki, bez elektronicznych elementów pozwalających na zubożenie mieszanki. Znane są metody tak zwanego dodmuchu w dolocie , można też stosować coś w rodzaju namiastki doładowania z użyciem wentylatorów, co sprawdza się np. w Polonezach oraz innych zbliżonych klasą pojemnościową czy jakościową. Podane tutaj informacje mogą okazać się przydatne dla tych majsterkowiczów, którzy nie mają dostępu do takich publikacji prof. Czesława Kordzińskiego jak "Układy dolotowe" albo "Zwiększenie osiągów silników do samochodów i motocykli". Wiele teoretycznych i praktycznych wskazówek można znaleźć w publikacjach wymienionych wcześniej przy omawianiu układu wylotowego. Oprócz dobrania długości i pojemności dolotu trzeba też zastosować filtr powietrza o zmniejszonych oporach przepływu, które to warunki spełniają te urządzenia ze specjalnej włókniny - filtry sportowe, takich marek zachodnich jak Kingdragon, BMC, K&N, czy krajowe z Protona. Do celów turystyczno-sportowych stosuje się wkłady do komory filtracyjnej, natomiast filtry stożkowe lub cylindryczne typu x-tremum o jeszcze mniejszych oporach przepływu stosuje się raczej do sportu.

Ważnym elementem dynamizowania przepływu są strumienice dolotu, urządzenia nowatorskie nie tylko na skalę krajową, chociaż podobne działaniem zaczynają się pojawiać w autach nowszej generacji, jak chociażby Fiat Marea 1.6, Fiat Punto, Citroen Xara a nawet Golf II 1.8. Są to dynamizatory, zwane po niemiecku power rohre czy z angielska power pipe, czyli rury albo przewody dynamizujące.Tu przodującym producentem jest MG Motorsport. W ostatnim czasie tematem power rur bardzo poważnie zainteresowal się rownież Lech Węglarski.

Rezultatem działania strumienic jest znaczna poprawa elastyczności silnika z przesunięciem optymalnych obrotów jego pracy o 1000-1500 obrotów niżej. Skutkuje to poprawą przyspieszeń i zdolności pokonywania wzniesień na wyższych przełożeniach przy odczuwalnie niższym zużyciu paliwa. W tuningu układu dolotowego bardzo ważną rolę odgrywa prawidłowa metodyka badań stacjonarnych i testów drogowych. W testach należałoby zadbać o tzw. czystość próby, aby badać jednorazowo tylko jeden element modyfikacji, co pozwoli wyeliminować działania zbędne. Jest też kilka warunków podstawowych, że o efekcie końcowym decyduje zwykle to, czy właściwie usytuowano ujęcie powietrza dolotowego, o możliwie niskiej temperaturze i z wykorzystaniem dodmuchu naturalnego, podczas szybkiej jazdy. Okazuje się przy tym, że w niektórych autach nawet sposób umocowania strumienicy dolotu - sztywno do silnika lub elastycznie ma dość istotne znaczenie. Wskazują na to testy Lecha Węglarskiego na samochodach Renault Megane czy Łada, gdzie uzyskano lepsze rezultaty po sztywnym umocowaniu strumienicy do silnika. Wynikało to prawdopodobnie z nakładania się drgań własnych strugi oraz tych wywołanych ruchami silnika, kolejnego oddziaływania stymulującego przepływ. Także użyte przewody elastyczne nie pozostają bez znaczenia, gdyż np. wyraźnie pofałdowany przewód gumowy - chociaż krótki odcinek, wkomponowany w dolocie, może korzystnie oddziaływać na drgania poprzeczne strugi oraz pulsacje, silniejsze w silnikach o małej liczbie cylindrów. Próby hamowniane przeprowadzane przez Andrzeja Godulę wykazują raczej umiarkowany wpływ strumienicy dolotu na poprawę charakterystyki zewnętrznej silnika (moc i moment). Jednak podczas testów drogowych można już docelowo dostroić poszczególne elementy dolotu stosownie do preferowanych warunków eksploatacyjnych, co skutkuje dalszą poprawą dynamiki. Pisaliśmy już o tuningu układu wylotowego, zwanego potocznie wydechowym lub żargonowo wydechem, więc pozostaje tylko dodać, że dolot i wylot stanowią jakby ten znany z fizyki system naczyń połączonych. Czyli tak zwane odtykanie dolotu wymaga odpowiedniego zmniejszenia oporów wydechu, co zapewnia chociażby wymiana tłumika końcowego na turystyczno-sportowy firm krajowych MG Motorsport czy El-Tec bądź LORBI lub zachodni Supersprint, Sebring czy Remus. Do pełni technicznego komfortu potrzebne będą jeszcze profesjonalne świece zapłonowe marki Brisk, Splitfire czy NGK-V-line ,choć tu zdania są podzielone.

Silnik o podwyższonych w ten sposób osiągach, zarówno bardziej dynamiczny jak i ekonomiczny, wcale nie traci na trwałości, a raczej przez poprawę tej kultury technicznej jego pracy uzyskać może dłuższe przebiegi międzynaprawcze. Dużo zależy przy tym od tej przysłowiowej lekkiej nogi na gazie, gdyż to samo auto podczas gwałtownego przyspieszania może brać 40 l/100 km, gdy podczas płynnej jazdy spalanie mieści się w normach fabrycznych.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-06-2006, 22:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Ok Ok juz to czytalm ale powiedzcie mi ta dlugosc dolotu liczona jest od gaznika (srodek gaznika) do konca obudowy metalowej filtra i dalej az do konca przedluzenia plastikowej rury.

Na moich zdieciach Charady widac o czym mowie :)

I teraz wystarczy sciagnac obudowe filtra, odcac nagwintowany pret, znalezc kolanko i rurke np aluminiowa tylko dugosc jej tak jak pisalem wyzej obudowa filtra plus plastikow rurka ale tu pojawia sie moje kolejne pytanie jaka srednica rurki tego dolotu powinna byc czy to ma jakies znaczenie. A iczy do dlugosci dolotu wliczam dlugosc filtra stozkowego???

Kolejne pytanie to co z zamontowaniem tego wszystkiego jak to zamontowac by nic sie nie ruszalo i bronboze nie odpadlo bo zassie jakies scierwa i po gazniku!!!!

Prosze o odpowiedz moze ma ktos G11 bez turba z dolotem i filtrem stozkowym.

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-07-2006, 08:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Ello nikt nie zna odpowiedzi na moje poytanie Jesli wiecie cos na ten temat to bardzo mi to pomorze !!!!!

Czekam na interesujace mnie posty !!!!!

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-07-2006, 10:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
tak jak pisałem w autach gaźnikowych montowane są filtry na gaźnik - zamiast filtru i puszki, doprowadzanie stożkiem przy gaźniku gdzie dolot jest krótki to wydaje mi się nie najlepszy pomysł, ten patent na zdjęciu z ta rurą od puszki jest fabryczny czy to Twój pomysł?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-07-2006, 11:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Jesli widzisz na zdjeciu jest puszka filtra powietrza, doniej dolaczona jest plastikowa rura (fabryczny wynalazek) do ktorego dalo by rade podlaczyc stozek ale moj piomysl jest inny ....

Najprostrza sprawa bylo by wymontowanie tej plastikowej gufrowanej rury tej samej dlugosci aluminiowa z ze stozkiem i tak 2 opcje

Lato :
Puszka filtra pusta (filtr kolowy wyciagniety) zastapiony filtrem stozkowym umiesczonym na aluminiowej roze dolaczonej do puszki filtra!!!

Zima:
Puszka filtra z filtrem kolowym (taki jak ma byc orginalnmie) stozek sciagniety bo nie potrzebny gdyz dla lepszej pracy silnika brane jest cieple powietrze z nad kolektora wydechowego. Tam jest takie rozwiazanie na puszcze do do zamykania lub otwierania dodatkowego cieplego powietrza (specjalnie na zime)

Co myslicie na ten temat to juz kolejna moja mysl w tej sprawie dolacze zdjecia z opisem !!!!

Powiedzcie czy dobrze mysle ??? A jak nie to mnie poprawcie :))))

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-07-2006, 12:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Obrazek

To jest male opisanie sprawy by niebylo to wszystko tak teoretyczne :P

Popatrzcie i powiedzcie co otym myslicie

Czy potrzeba jest sciagac ta puszke filtra powiedzcie sami bo tak doszedlem do wniosku ze nieee ale moge sie mylic :P

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL