forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 22:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kanarki - Bodykit szerokość ....
PostNapisane: 10-06-2007, 10:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
hej , mógł bym prosić o zdjęcia w dobrej jakości charadki kanarka ??

Obrazek

jak by można było prosić o zdjecia dokładnie każdego detalu jaki ona ma na tym bodykicie - zalezy mi na tym oraz wymiary poszerzeń jakie ona ma .... ile błotnik szerokości itp .. oraz jakie dystanse mają zastosowane ... z góry dziek iwielkie za zdjęcia w Duzej rozdzielczości ... a oto mail - maazik@wp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-06-2007, 13:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
jak bede miał chwile to popstrykam foty

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-06-2007, 13:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
dzięki bart , naprawde mi zalezy na tym .... byle w jak najlepszej rozdzielczosci jak mozesz .... fajnie by było z wymiarami również .... ale jak nie bedzie wymiarów to wystarczą fotki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-06-2007, 14:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
masz jakiegoś rzeźbiarza od żywic ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-06-2007, 18:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
ja znam jednego rzeźbiarza od zywic jest z bydgoszczy i na forum jako Drookash :lol:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-06-2007, 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
To moze panowie ktos by sie podja zrobienia takiego bodykitu dla nas a zainteresowanie pewnie duze by byo

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-06-2007, 00:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Hehe.. no dzięki za reklamę :) jeszcze tego lata chcę zabrać się za robienie form na zderzaki do G200 - niżej schodzące i z większym wlotem jak pod IC oraz miejscami na inne migacze ala De Tomaso - w każdym razie migacze-clear a nie pomarańczowe. Czasu jednak mam mało - praca i praca :( Zrobienie zderzaka to : zrobienie formy z wzorca, potem wyrobienie z tego próbnego wyrobu, potem obróbka tego wyrobu tak aby był tym co chcemy i stał się kopytem dla formy właściwej, następnie dokładna obróbka tego kopyta, spasowanie na aucie, dorobienie chwytów pod śruby, ustalenie miejsc widocznych i niewidocznych, oraz ostateczna obróbka powierzchni i napastowanie - musi być idealnie bo to ostateczna możliwość poprawek !!! Z tego kopytka jedna forma lub dwie na zapas. Z formy - to już wiadomo - pasta polerska, żelkot, żywica, mata, utwardzacze, pędzle, wałki i jechane. Nie zapominać o mleku i maseczkach :P Urlop muszę poświęcić żonie więc grzebanie w żywicach odpada. Największy jednak problem to spasowanie tego wyrobu na aucie - żeby były wszędzie chwyty pod śruby i nie było jakoś to wszystko przekoszone. Żywica nie jest tania - nieudane wyroby mogą kosztować majątek :( Wyrwał się Mazi z tym bodykitem a to nie jest łatwa sprawa jak się to chce porządnie zrobić :(. Jakby Evo postanowił dać swoją rozbitą jako wzór do modelowania - sprawa by była łatwiejsza. Zrobiłbym formę i potem to już przyjemność. Co do wyrobów - trzeba się upewnić, czy poszycia błotników nie są elementami konstrukcyjnymi - żywica + mata to mocne cholerstwo, ale minimum 3-4mm grubości i wlaminowanie wzmocnień z metalowych pasków (może być alu - chodzi i usztywnienie konstrukcyjne). Przy cieńszym laminacie może pękać jak się ktoś oprze o furę.

Podpowiem wam, że jest jeszcze inna możliwość - rzeźbienie w piankach :) Na błotnik czy cokolwiek natryskujemy piankę montażową - taką jak do okien itd. Aby się dobrze trzymała trzeba porobić jakieś wąsy - poprzykręcać, przyspawać lub cokolwiek jakieś kawałki blaszek bo do lakieru czy do surowej blachy słabo będzie trzymać. Po natrysku odpowiedniej grubości dajemy temu 2 dni na pełne zastygnięcie. Potem - obróbka narzędziami, papierem itd. Tu można się naprawdę wykazać :) Jak się coś nie uda - zawsze można natrysnąć troszkę pianki i obrobić ponownie. Jak już osiągniemy co chcemy to laminujemy - jedna warstwa cienkiej maty max 2 warstwy by było mocne i nie uginało się pod naciskiem ręki (trzeba piankę obrobić na lekki minus by się nie okazało, że mata nie mieści się w szczelinach między np. maską a błotnikiem). Laminujemy zakładając matę za brzegi elementu - to jeszcze bardziej przymocuje piankę do podłoża. Potem - obróbka szlifowaniem , szpachla i pod lakier. Ta metoda pozwala na dokładne wymodelowanie elementu na aucie - można nie ściągać błotnika i obrabiać piankę na autku - efekt widać od razu. Pianka nie siąknie wody, a dobrze zrobione laminowanie da równą powierzchnię i nie trzeba będzie kilogramami szpachli walić.

Metoda druga jest 3-4 razy tańsza, ale ciężko będzie powtórzyć to samo na drugim aucie jak to jest w przypadku formy i laminowania klasycznego - no chyba, że jakieś wzorniki zrobić i odbijać to samo na drugim.
Zastanów sie mazi nad drugą opcją bo ty będziesz robił sam dla siebie :) Żeby zmniejszyć wagę elementów możesz powycinać dziury w blasze i zakleić folią podczas natrysku pianki - ona i tak mocno to usztywni + jeszcze laminat. Zaletą jest to, że mamy elementy spasowane - tzn będą miały oryginalne miejsca montażowe do karoserii - tylko będą spęczniałe od zewnątrz. Fajnie wyglądają np. błotniki o grubości 6-7cm na krawędzi. Tą metodą możesz też spowodować, że autko nabierze krągłości i porządnie się wygłuszy !!! Kilkucentymetrowa warstwa pianki zrobi swoje :)

Zbudowałem już 7 małych jachcików i swojemu tatkowi pomagałem w budowie Sasanki 620 - duży 6-osobowy jachcik dla całej rodzinki. Coś tam z laminatów liznąłem, ale jeszcze wiele sie muszę nauczyć. Modelowanie w piance przydało się nam przy wykańczaniu wnętrza.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-06-2007, 18:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
wyrwał .. nei wyrwał .. swoje wiem i osobe która robi od lat w kevlarze , plastikach trabantowych i aluminium mam ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-06-2007, 23:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nio... w szczególności w plastikach trabantowych, tylko gdzie trabant ma plastik ??? Z kewlaru powiadasz ??? No to będziesz opancerzony jak Kubica w kabinie wytrzymującej 8 ton nacisku. Jedno pytanie - opłaca się ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: witam
PostNapisane: 12-06-2007, 17:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
No jak coś to mogę coś nie coś powiedzieć na temat trabantów... :lol: no i ta jego powłoka to na pewno nie plastik i kewlar :lol: ...raczej duroplast...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-06-2007, 18:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
drookash napisał(a):
Nio... w szczególności w plastikach trabantowych, tylko gdzie trabant ma plastik ??? Z kewlaru powiadasz ??? No to będziesz opancerzony jak Kubica w kabinie wytrzymującej 8 ton nacisku. Jedno pytanie - opłaca się ?



nie ważne ... nei chce mi sie tłumacyzć bo szukacie dziury w całym , stać mnie to sobie moge i ze złota robić , czekam na fotki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: KANAREK - jak BRANDNEW
PostNapisane: 22-06-2007, 07:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Mazi to chyba "KANAREK" w najlepszym stanie :P Chyba w polsce ciezko takiego znalezc niop.

A tu masz zdjecia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL