forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 21:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05-06-2007, 20:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-11-2006, 00:50
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra / Lwówek City
a tak przy okazji zapytam, ma ktos z klubowiczow moze panel od nawieu, ale taki normalny z podswietleniem na zbyciu ?? bo mnie szlag trafi jak sie okaze ze mam jakas uboga albo przerobiona wersje auta :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-06-2007, 20:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
przypomnij mi jutro na GG : 638283 , tak pod wieczór - koło 19 to sprawdze - powinienem mieć coś .. jak mam to ci wyśle za free - zapłacisz za przesyłke tylko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-06-2007, 23:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Cytuj:
No a gdybyś tak Mazi założył parę takich udoskonaleń,ale nie za 6 zł..może coś jeszcze byś uzyskał..Skąd taka niechęć?? A po drugie znacznie ingerowałeś w silnik i to troszkę na pewno kosztuje i czasem zmniejsza żywotność silnika...a takie soft zmiany dają nie wiele może(ale coś dają) ,ale na pewno nie skracają życia silnika. Więc ponowie pytanie skąd taka nie chęć do magnetyzerów strumienic itp??
Ja np.w fiacie 125 ewidentnie czułem różnice w pracy silnika przy założeniu lepszych świec (cztero-elektrodowe),ale tylko na benzynie,bo na gazie było odwrotnie...


może jestem ignorantem ale niektózy mnie osłabiają, stożek za 35 pln ok ale czy on filtruje tak jak powinien skoro jest taki jak stożek apexi za 500pln, to po co przepłacać, strumienica -a czy widziałeś ją w jakimkolwiek aucie przygotowanym PROFESJONALNIE do sportu (strumienica to nie zwężka venturiego)? świece czteroelektrodowe ? niewiem czy wiesz ale iskra jest zawsze jedna i tylko może przeskakiwać na różną elektrodę ale takie świece ograniczają dostęp mieszanki do rzdzenia świecy. Jeśli znajdziesz mi miarodajny test dający informację o tym że zmiana świec poodniesie moc to zmienie zdanię - zajmuję się tym już chwilę i nic takiego niema to się nazywa marketing :wink:
A co do kasy, to głowicę możesz kupić za grosze, bierzesz pastę polerską papier ścierny, docierasz wszystko ładnie wyrównujesz kanały i gwarantuję że da ci to efekt dużo lepszy niż strumienice magnetyzery i wszystkie tego typy pseudo tuningi razem wzięte a kosztuje niewiele - no ale trzeba włożyć więcej wysiłku :wink:

POWTARZAM JESCZE RAZ DUPOHAMOWNIA JEST ZAWODNA

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-06-2007, 00:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Szociu przekaz dobry;]

potwierdzam wszystko co napisał ,trzeba troche nagrzebać w autach jak np. ja i szociu .

także prosze was ,słuchajcie sie nas
;]

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-06-2007, 01:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-11-2006, 00:50
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra / Lwówek City
bart ja nie twierdze ze jestem lepszy od Was, bron Boze... ale wiecie sami, ze dla niektorych takie rzeczy jak stozek czy strumienica nie maja robic z auta bolidu, a jedyne umilic jazde autem.

Przyznam, ze jakbym mial leb do mechaniki to pewnie staralbym sie wykrzesac dodatkowe kucyki z auta, tylko po co ? spala mi 5 na sto i jestem happy jak banan chiquita :) poza tym do ingerencji w mechanike trzeba miec warsztat, pieniadze i zaplecze w postaci duzej wiedzy.

ja staram sie zajmowac elektronika, udzwiekowieniem i visualna strona auta, czyli czyms, w czym wydaje mi sie ze moge cos pokazac :D czy dobrze mi sie wydaje to sie pewnie niedlugo okaze, jak zajme sie wnetrzem shkarady.

w kazdym razie ode mnie dla was chopcy wielki RISTEKPA, bo zebym wiedzial o autach tyle co wy, to bym se warsztat zalozyl za unijna kase hehe

pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-08-2007, 13:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-08-2007, 11:24
Posty: 134
Lokalizacja: Mojęcice
Faktycznie żeby cos grzebać przy silnikach trzeba sie coś znać ale wracając do stożka ,przelotu to nieważne co powiecie ale ja robiłem pomiary przed i po i jest różnica autko wykręca osiągi takie jak producent podaje 14,5s 0-100. Ja tylko wywaliłem katalizator zalożyłem stożek i tłumik końcowy typu mugen. Chcecie to niewierzcie wasza sprawa ja wiem ze moze niewiele ale cosik daje
PODRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-08-2007, 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wszystko jest raczej sprawą dolotu i jego długości niż zasługą samego stożka. Przy 1.3 optymalne dla podniesienia mocy powyżej 4000rpm jest wstawienie rury fi=60mm długość 70-75cm - zbadali to panowie w jakimś teście, który czytałem w sieci zaraz po kupnie charady - zapamiętałem :). Wydech w wolnossących - powiem tak - najlepiej fabryczny :) Idealnie wyliczony pojemnościowo i długością, zachodzą wszelkie pozytywne zjawiska falowe itd. Zrób dziurę zaraz za kolankiem a zobaczysz, że fura się zamuli - potwierdzone praktycznie ! Jeszcze gorzej jest jak masz lambdę i dziurę.
Wsadzanie stożków daje jedno - więcej tlenu dla silnika o ile sam go on sobie pociągnie ;) Więcej wówczas gdy już ma odpowiednie obroty, bo inaczej - bardziej się zatka niż pociągnie. Dolot fabryczny z rezonatorem (takim jak są w 1.3) spełnia funkcję tłumika nie pozwalającego na zatkanie się silnika powietrzem gdy masz niskie obroty i na fulla gaz otwarty - kąt wyprzedzenia zapłonu jest wówczas tak wczesny, że mieszanka zapala minimalnie przed zamknięciem zaworów ssących. W skrajnych przypadkach zapala się "na styk" powodując oddanie części powietrza w kolektor dolotowy. Silnik pracujący w takich warunkach zatka się powietrzem i dopóki się nie rozkręci nie osiągnie mieszanki 14.7:1 lub bogatszej (przy takim kick-downie powinien dostać bogatszą). Dlatego m.in. do gazu z BLOSem zaleca się metalowe kolektorki a nie plastikowe, wiedzą coś o tym fani BMW co im kolektory wysadza razem z przepływkami. Kombinowanie z dolotem i wydechem ma sens jedynie wówczas gdy jest to baaardzo dokładnie policzone i sprawdzone w praktyce. BTW - zakładanie przelotów na koniec nie ma sensu w wolnossących - niszczy się tym samym barierę odbicia fali dźwiękowej i zanik zjawiska falowego wydalania spalin, inaczej - przelot na końcu spowoduje przy wysokich rpm zatkanie wydechu w środkowej części na skutek stłumienia fali, która normalnie pociągnęła by spaliny pod końcówkę wydechu. To się napisałem...

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL