forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 18:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09-02-2007, 10:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
drookash napisał(a):
zawory po stronie dolotu pzy potężnej dawce powietrza są pewnie lekko wpychane w dół -


Niestety jest to niemożliwe.


drookash napisał(a):
czy aby nie po to zrobili te miejsca na zaworki w tłokach ?


Panowie , Zawory ssące są większe og wydechowych ,dlatego nacięcia na tłokach występują po tej stronie. A pozatym jest zachowany margines bezpieczeństwa - w momencie przestawienia się rozrządu o 1 ,lub max 2 zęby , zawory nie będą napier****ć w tłok ,tylko będą miały minimalny luz. (dlatego na tłokach w niektorych modelach występują jeszcze nacięcia od strony zaworów wydechowych)

Ot cała filozofia.
Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-02-2007, 10:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dodam od siebie, że robiłem próbę z rozrządem i 1 ząbek w tył powodował, że przy 3000-3500 rpm spod maski wydobywały się dźwięki jakby ktoś młoteczkami walił po silniku. Przestawienie w przód dawało ten sam efekt na dodatek silnik nie miał mocy. Doświadczenia robiłem ponieważ nie byłem pewien czy po planowaniu głowicy mam dobrze poskładany rozrząd. Znaczniki niby ustawione były ok, ale to rysunku z książki była minimalna różnica - miałem zwątpienie. Ktoś z grupy nawet przysyłam mi zdjęcia rozrządu w 1.3 z boku.
Skoro przestawienie o 1 ząbek powoduje w 1.3 pukanie zaworami w tłoki to jaki sens mają te nacięcia ??? Jedynie na obrotach jałowych silnik pracował całkiem normalnie - i najwidoczniej to jest moment do oceny bo dodanie gazu powyżej 4000 = wielkie chrup ;)\

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-02-2007, 23:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
problemów ciąg dalszy:

dzis złożyłem wszystko do kupy zgodnie z manualem, wszystko podpinam i error a jak :lol:

kreci sie rozrusznik, pompa paliwa startuje i cisnienie jest na listwie wtrysków , świece dają iskrę... i nic... poprostu zero, wykrecam swiece a tłoki zalane.
niemiałem miernika kompresji na garazu wiec nie zmierzylem ale mam takie przypuszczenie, mianowicie na wale jest kółko rozrządu nabite, normalnie w manualu ma jedno wyżłobienie w które wciska się taki metalowy klin, moje miało dwa takie wycięcia - ktoś coś musiał rzeźbić kiedyś i tak zostało, wyżłobienia są symetryczne, czyli mogłem źle ustawić dolne kółko rozrządu o 180 st??? tłoki powinny spotkac się zzaworami w górnej pozycji i niema prawa być kompresji(ale wałem kręciłem normalnie oporów nie było stuków też niema) - czy moje rozumowanie jest ok?? jeśli ma ktoś inne sugestie to bardzo proszę o pomoc bo niemam siły tego wszystkiego rozbierać :roll:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-02-2007, 01:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
hmm
moj pomysł jest taki:

wykręć świece ,zdejmij pokrywe zaworów ,ustaw wałki rozrządu na znakach i sprawdź jakimś śrubokrętem(przez otwory po świecach) czy pierwszy cylinder jest w GMP (górny martwy punkt) a drugi i trzeci w DMP (dolny martwy punkt)

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-02-2007, 01:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
ma to sens dzieki, jutro sie za to wezme

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2007, 18:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
To jest tak Twoje kółko miało dorabiany rowek który też się uszkodził i jest założone odwrotnie ale to nic nie szkodzi- ustaw tak żeby kropka zgrała sie ze znakiem i klin na wale musi być na górze wału ( w każdje charadzie tak jest włacznie z gtti że klin na górze) - i musi być dobrze - dla pewnośc najpierw kluczem pokręć wałem :)

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2007, 23:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
pacjent ożył :twisted: przestawione było kółko rozrzadu dolne bo było źle nabite na wale - dzieki wszystkim za sugestie 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-02-2007, 10:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
zrobiona pierwsza jazda testowa - źle podpiete wężyki podciśnienia i auto gasło na wolnych - do zrobienia bez problemu, po uszczelneiniu turbo auto zbiera się dużo szybciej - od 2500 obr. Niestety są też minusy - przesadziłemz czyszczeniem silnika i się rozszczelnił śmierdzi palonym olejem z wydechu (zaleje gęstszą oliwa to mu przejdzie) , metaliczny hałas po stronie rozrządu - prawdopodobnie któraś z rolek padnięta, lub nie ułożyły się jeszcze na nowym naciągnięciu paska (może się mylę?) ogólnie jeszcze troche poprawek i bedzie rakieta 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-02-2007, 23:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wszystko się spierd.... :evil: dzis pojeździłem więcej i zaczęła pić płyn i stawiac za sobą zasłonę - chciałem oszczędzić i widząc wywalona uszczelkę nie sprawdzałem szczelności głowicy to teraz mam.. mam nadzieję że to głowica a nie blok :wink: Nie chce ktos kupic papieru na charade ( może nawet całą gołą budę) za śmieszne pieniądzę, ubezpieczona i z przeglądem :?:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-02-2007, 23:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
szotek :) napisz priv o tej budzie

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-04-2007, 18:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
nadeszła wiosna więc pora na zmianę felunku 8)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

gumki takie jak zaleca fabryka tj 175/60 r14, fele z et33 zmiesciły się z tył na styk ale dla bezpieczeństwa i tak zklepie ranty żeby nie ściąć opon .

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-04-2007, 08:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
No no szociu bryka sie prezentuje bardzo ladnie i powiem e te fele jej dodaja duzo uroku


Pozdrawiam

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL