forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-04-2024, 04:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2006, 22:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
PeterKTP od nas z forum, kiedyś licytowałem z nim te uszczelki na allegro ale mnie przebił :wink: A teraz kupiłem od niego wał 8)

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2006, 23:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
jak widac czesci do gtti w polsce to obieg zamkniety :lol:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-12-2006, 23:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
nijak sie to na obrazkach ma do silniczka no ale trza sie pochwalic kolejnym nabytkiem 8) na gwiazdke sprawiłem sobie kompletne mc phersony tył ze sprawnymi amorami i zaciskami 8)
Obrazek

klocki sa inne niz w mojej wygladem przypominaja zielone ebc no ale nie umiem zdekodowac napisow na nich :( jakby ktos potrzebowal sprezyny na tył to zalozona jest jedna z gtti (z rozowa kropka) i jedna niewiem jaka (napewno inna) i oddam za symboliczna kase 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2007, 22:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
jak to mowia jak nie urok to sraczka... dostałem dziś zamawiany już dużo wczesniej manuwakuaometr - planowałem go wstawić jako wskaźnik ciśnienia doładowania ale ze wzgledu na wywalona uszczelke narazie sie kurzy.

A teraz dlaczego warto:
Autogauge są niedokładne
Elektroniczne wskaźniki są drogie
manometr jest używany w przemyśle więc ma atest i klasę dokładności - napewno dokładniej niz autogauge pozatym cena 15 pln :lol:
Obrazek

teraz małe pytanko - gdzie wpiąć przewód - żeby miec podciśnienie musi być przed przepustnicą ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2007, 22:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
zagadaj do amby :) on taki patent w turbodieselku robil

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2007, 23:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Musi być za - najlepiej podłączony w ten sam obieg co czujnik podciśnienia wysterowujący kompa. Jeżeli podłączysz przed to na logikę zamykając przepustnicę nie pokaże ci wartości ujemnych gdyż ładujące powietrze spiętrzy się przed przepustnicą dopóki zawór nie upuści. Jeżeli za - przydławienie przepustnicą spowoduje powstanie podciśnienia w kolektorze i zejście wskazówki poniżej zera. Oczywiście tam również będziesz miał prawdziwy power boostu, gdyż przed będzie sztucznie zwiększony przez opór jaki stawia przepustnica. Proponuję podłączyć bezpośrednio pod kolekor - jakimś rozdzieleniem do istniejącego wężyka. Nie stosuj zbyt dużych średnic tych wężyków - zwiększysz pojemność "wysterowującego" powietrza w okładzie podciśnienia - będzie to działało jak bufor, a przecież nie o to chodzi.
Jeżeli można wiedzieć - skąd kupiłeś to cudo i czy możesz mi jedno załatwić jeszcze ? Jestem na etapie opracowywania wskaźnika AFR w postaci diodek (piekny pomysł ze strony Suzuki Swift :), termometru elektronicznego z dwoma przemiennymi punktami pomiaru (to gotowe, zasilane 12v i ładnie pokazuje) i właśnie wskaźnika podciśnienia w kolektorze. Chciałem elektroniczny, ale zbyt trudne do zrobienia. Szukałem po allegro, ale nie trafiłem na żaden dobry manowaku....

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-01-2007, 00:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Tak jak kolega napisał. Z kolektora wychodzi taki czerwony bajerek z którego wychodzą 2 wężyki podciśnienia (w manualu nazywa sie to "gas filter"), na którymś z nich załóż trójniczek i będzie git, i pod, i nadciśnienie. Jak nie skumasz które to, to podeśle ci fotke

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-01-2007, 00:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
kumam o co chodzi, oblokalem tam glowice co mam w domu z tył całkiem jest takie zaślepoienie fabryczne i tam się wwierce i nagwintuje pod złączke będzie najpewniejsze połączenie. Wskaźnik afr na diodkach do 1 zylowej lambdy jest prosty jak konstrukcja cepa...mam wszystkie czesci do niego w szufladzie i nawet lambde jednozylowa ale jakos niemoge sie zmobilizować (sorry bart :roll: ) wskaźnik cisnienia elektroniczny najprościej zrobić na czujnikach motoroli serii mpx tylko po co skoro zwykly manometr kosztuje grosze?? Miernik temperatury masz na czujnikach DS18B20 i mikrokontrolerze czy robileś na lm 35 ?? namiar na kolesia od manometru masz na prv

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-01-2007, 01:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Temperaturowca robiłem na : ICL7107CPL - http://www.maxim-ic.com/parts.cfm/p/ICL7107 +4 LEDy 7-segmentowe. Oba czujniki wyskalowane przy 0C i 100C (teoretycznie 70C daje rade ten układ, ale pokazuje prawdę do 115C - tyle udało mi się w gotującej wodzie uzyskać) w/g termometru laboratoryjnego do 280C :) Zamontowany miałem w kompie i działał super, teraz modernizuję go do samochodu. Obawiam się tylko tego, że może być wrażliwy na skoki napięcia 12-14V, podłączony w kompie na 5V pokazywał inaczej niż na 12V - przekłamanie o 2-3C. No a co do AFRa na za tydzień testy - ja mam w 1.3 jednoprzewodową 1.0V lambdę więc nie muszę kombinować.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-01-2007, 01:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
zawsze mozesz wstawic przetwornice dc/dc z 12/12 masz załatwione zabezpieczenie przed skokami napiecia oraz zakłóceniami przetwornica z jakies 7 pln

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2007, 17:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Szociu co do podłączenia boost gauge'a to na tylnej stronie kolektora ssącego (przynajmniej u mnie) jest mała śrubka chyba M4 którą wykręcasz i wkręcasz króciec do pomiaru.
Co do AFR może coś takiego, koles mi zrobił za 80 złotych z forum elektrody
Obrazek

A jeśli chodzi o pomiar temperatury za FMIC to miałbym prośbę, otóż w moim coolerze od forda focusa jest zamontowana termopara z kostką co widac na zdjeciu:
Obrazek
Stad pytanie czy jest jakis uklad +wyswietlacz do kupienia czy trzeba samemu robić jakiś mostek Watsona?

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2007, 19:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wiec pokolej:

mówimy o tym samym otworze w kolektorze

co do afr to facet poszedl troche na latwizne bo robi tylko pomiar napiecia z sondy co jest banalnie proste bo wewnatrz kazdej atmegi jest funkcja woltomierza, to co ja mam w planach to wprowadzenie tablicy przeliczającą napięcie na stosunek paliwo/powietrze nie jest to trudne trzeba tylko wprowadzic dane z tabelki w pamiec mikroprocesora.Jakby ktos sie pisal to mam cały schemat + wsady do mikroprocesora

co do czujnika w intercoolerze nie jest to termopara bo to nie ten zakres temperatur, raczej jakiś czujnik w stylu pt100, na ile pinów ma wyjście bo na 90% da się prosto zrobic wskazanie nawet na gotowych elmentach bez lutowania? daj jeszcze jakies fotki intercoolera i zamontowania bo też kombinuje z FMIC

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2007, 21:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Co do AFR on wskazuje stosunek powietrz/paliwo (w górnej linijce tam gdzie lean) np 13 :wink: tyle tylko że nie jest jeszcze podłączony stąd na foto taki efekt.
Co do FMIC to zależy od danego modelu mocowanie ja w tym od focusa położyłem go na belce i przykreciłem go do niej przez otowy oryginalne icka.
Ta wtyczka ma dwa piny.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2007, 21:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Mam tylko takie zdjęcie jak narazie
Obrazek

Muszę jeszcze wyciąć tą belke od rejestracji, załozyc siatke i pomalować.
Jak widać na fotosie wywaliłem tą belke od zamykania maski (teraz jest na zapinki) wentylator jest z tyłu a chłodnica przesunięta o kilka centymetrów do środka osi samochodu w celu zmieszczenia rury od FMIC.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2007, 22:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
az serce sciska jak patrze na twoja w tym poszerzanym bodykicie :cry: ten czujnik temperatury powietrza doładowania z intercolera pewnie jakis rezystancyjny wiec robiac pare pomiarów możnaby jakąś charakterystyke naszkicować i wtedy bez problemu zrobi się wskazania, co do intercoolera ten z focusa tddi fajny, ja myślałem nad czymś podłużnym żeby wsadzić w miejsce tablicy rejestracyjnej tzn ciut niżej tak jak są kratki wlotu powietrza. Po odwróceniu nie miałes problemu z zamocowanie wentylatora?

Co do zapinek nibyło problemu z montażem ? ja tez planuję wyjęcie wspornika ze środka z zamkiem i zlikwidowanie wzmocnień w masce ( niemam warunków żeby zrobić sobie z żywicy :( )

Miske składałeś na czerwonym silikonie ?

W sparwie afra żeby go jeszcze zupgredowac to na jednym wyświetlaczu , w łatwy sposób można podpiąć termoparę przez jeden scalak maxima do mikroprocesora i zrobić sobie wskazanie EGT, jakbys wpasowywał wyświetlacz pod kolor deski to daj znać na prv sprowadzamy z różnym podswietlaniem ( zółto zielony ten co jest to najtańszy na rynku)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL