forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 21:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: składanie nowego silniczka :)
PostNapisane: 04-11-2006, 22:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem nowej głowicy do gtti 8) kompletnej z wtryskami przepustnicą etc. W planach jest jej kompleksowe odświeżenie + polerka wszystkiego czego się da 8) w tym poście bede przedstawiał wyniki, na pierwszy ogień będzie szła głowica i pokrywa zaworów.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-11-2006, 23:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Obrazek
od strony dolotu
Obrazek
kółka - tez do polerki :)
Obrazek
turbinka :wink:
Obrazek
no i wtryski
Obrazek

w miare postępów będą relacje :twisted:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-11-2006, 02:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
ja głowice i turbo mam już za sobą ;]
teraz tylko Intercooler na front ,stożek na front ,zwiekszony boost ,zawor mbc , wieksze cisnienie w listwie wtryskowej -wieksza dawka paliwa ,wskaźnik doładowania ,wydech ,downpipe

wszystko rownież bede opisywał w moim temacie z tuningu;]

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-11-2006, 19:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
na pierwszy ogień poszły wtryski, zostały przetkane i teraz ślicznie cykają i nie leją oraz zostały wypolerowane czeka je tylko malowanie przez środek czerwony paseczek farby żaroodpornej :)
Obrazek
wstępnie wypolerowałem dolot, po prawej stronie jeszcze z nagarem po lewej stronie po szlifowaniu miniszlifierką czeka je jeszcze polerowanie pastą
Obrazek
na koniec porównanie termostatu z gtti i zwykłe -z gtti jest większy i ma gumowe uszczelki, jest na 88C standardowy na 82C
Obrazek

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-11-2006, 19:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Szociu czy ty po miniszlifierce jedziesz pasta polerską ?? Bo tak wynika z Twojego opisu. Jeśli tak to nie mów o POLERCE, to tak jakbyś mówił o paleniu gumy na lodzie....(może złe porówanie ale wiadomo o co chodzi) To jest zwykle likwidowanie defektów po odlewie w przypadku kanałów dolotowych. Ogólnie podziwiam jak narazie za widoczny pełen profi a nie druciarstwo :) Napisz co z tą polerką :)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-11-2006, 21:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Szociu dolotu sie nie poleruje!
można wyszlifować lekko papierem ściernym ,ale nigdy polerować!

napisz nam wszystkim jak przetkałeś i wyczyściłeś wtryski ,bo chetnie u sibi tez tak zrobie lecz nie wiem jak.
Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-11-2006, 21:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Bart_GTti napisał(a):
Szociu dolotu sie nie poleruje!
można wyszlifować lekko papierem ściernym ,ale nigdy polerować!



A może napiszesz dlaczego :?:

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-11-2006, 21:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Na ściankach polerowanego kanału dolotowego będą osadzac się cząsteczki wody. Seryjnie chropowate ścianki dolotu powodują że powietrze jest w ciągłym wirze ,a to jest bardzo ważne ,by mieszanka paliwowo-powietrzna odpowiednio sie zmieszała po wtrysku benzyny.

Znam przypadek:
Honda Civic Vti 1.6 seryjnie 160ps przed polerowaniem układu dolotowego 161`ps ,po polerowaniu ukłądu 154'ps -wszystko było schamowane.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-11-2006, 22:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
witam wiec po kolej: co do polerowania to usuwam syf i nagar który nagromadził się przez naście lat w kolektorze, na lustro planuję na zewnątrz (o ile zapału nie stracę) w środku nie poleruję tylko drobnym papierem rysy wzdłuz przepływu powietrza + spaopowanie 2 czesci kolektora, seryjnie był mizernie spasowany a i odlew pozostawiał sporo do życzenia. co do wtrysków to metoda jest prosta. Bierzemy bateryjke 9V albo zasilacz stabilizowany 12V podpinamy jeden kabel na pin wtrysku drugi będzie dołączany (jak podłączymy na stałe przegrzejemy cewkę) na początek do sprawdzenia czy wtryski ładnie cykają jesli tak to wszystko cacy jak nie to mamy zonka - wtedy mierzymy rezystancje jesli jest miedzy 12 a 16 omów to da się wtrysk uratowac bo cewka jest dobra i tylko jest zasyfiony albo zapieczony (wydaje wtedy głuche dźwięki zamiast metalicznego tykania). Jeśli ten etap przeszliśmy to dalej podłączamy od strony wlotu strzykawę(plastikową bez igły:lol: ) z delikatnym rozpuszczalnikiem (np. terpentyna z benzyna to troche niebezpiecznie i mozna sie nawdychac :shock:) robimy odrobine ciśnienia i podpinamy zasilanie jak wczesniej, jeśli będzie łądnie rozpylał mamy temat z głowy. Jeśli leje albo ledwo cieknie to jest zasyfiony w środku - wstawiamy do rozpuszczalnika końcówkę na jakiś czas żdeby sie przetkał z najbardziej zapieczonym zrobiłem tak że wlewałem płynu do czyszczenia wtrysków od tył i próbowałem aż się przetkał i ładnie cykał - do tej pory zrobiłęm tą metodą 3 wtryski z nowej głowicy i 4 w służbowym lanosie (zacinały się ) jakby co służę pomocą, i jeszcze jedna ważna rzecz: NIE DłUBAć NICZYM WE WTRYSKIWACZU

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-11-2006, 22:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
jakby opis był niezrozumiały to postaram się o jakies fotostory

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-11-2006, 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
wszystko jest jasne;]

przed chwila sprawdzałem wtryski ,wszystkie pieknie cykają tak jak powinny...

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2006, 17:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
musze sie pochwalic moim nowym nabytkiem - za 64pln z transportem pokrywa zaworów z kompletem ORGINALNYCH uszczelek daihatsu z serwisu daihatsu deutschland 8)

Obrazek
Obrazek

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2006, 18:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
szukałem dzis troche info o turbinach ihi na daihard sa standardowe numery co ciekawe ihi serii 51 było multum typów robionych pod konkretnych producentów aut czy to ferrari, maserati czyt isuzu. W numerze zakodowany jest rozmiar turbiny tzn wirnika i tu mały problem turbina ihi którą mam nie zabardzo pasuje do opisu co prawda jest to rhb51 ale rozpiska niepasuje. widział ktoś turbine rhb52 czy ma takie samo podejście pod kolektor ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2006, 19:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
[quote="szociu"]musze sie pochwalic moim nowym nabytkiem - za 64pln z transportem pokrywa zaworów z kompletem ORGINALNYCH uszczelek daihatsu z serwisu daihatsu deutschland 8)
Jak Ci się to udało ??? Jakie są drogi ścieżki załatwiania takich części z Niemiec ??? Od pół roku szukam poduszek pod silnik i innych dupereli, które nigdy nie występowały w handlu na terenie PL. Podpowiedz wszystkim - jak załatwić klamoty z Daihatsu DE ?

Podziwiam się za tę robotę - szkoda, że nie zrobiłem prawdziwego fotostory jak robiłem moje 1.3 :( Też gdzie niegdzie przesadzałem z "picowaniem" ale się opłaciło - chłopaki ze zlotu wiedzą w jakim stanie mam silniczek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2006, 20:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
trafiło mi sie jak ślepej kurze ziarno - koles wystawił na allegro czesci z silnika gtti i dorzucal gratis uszczelki wzialem pokrywe bo i tak potrzebowałem a uszczelki byly orginalne bo silniki przywiozl DE

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL