forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-04-2024, 01:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: GTti -filtr stożkowy,MBC, wskaźnik boostu ,przelotowy wydech
PostNapisane: 05-10-2006, 21:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.
pytanie kieruję do ludzi posiadających zdłubane GTti

powoli zaczynam mody mojej GTti.
na początek wymieniam uszczelke pod głowicą ,termostat, tarcze sprzęgła. (konieczność)
pytanie o termostat -u mnie krzyczą za termostat do GTti ok.60zł... czy oby nie troche za duzo?
tarcza sprzęgła wzmacniana seryjnie NKK (cena 125zł) -zdoła przenieść wiekszy moment po zwiekszeniu boostu?


pytanie 1:
Stożkowy filtr powietrza -jakie macie stożki w swoich GTti, jak sie sprawują? ,nie wiem czy opłaca sie kupowac stożki tańszych firm takich jak AOMA ,Supersport itp. (stożki z allegro) czy ich jakośc znacząco odbiega od K&N , PIPPERCROSS itp?

pytanie 2:
chodzi o zawór MBC ,jakie doładowanie macie w swoich GTti po modzie poprzez MBC? jakie jest bezpieczne bez ingerencji w skład mieszanki? czytałem gdzieś że bosstu 0.9bara wystarcza ,oczywiscie najpierw zaopatrze sie w wskaźnik doładowania...

pytanie 3.
czy warto kupowac wskaźnik doładowania filrmy AutoGauge z allegro? mają wskaxniki doładowania za 80zł ,czy ich jakość jest w miare dobra? czy wskazania są realne?

pytanie 4.
Wydech oczywiście będe robił przelotowy bez żadnych tłumików, wraz z downpipem własnej roboty ,wydech najlepiej z rur 2 1/4cala jak sie nie myle? jestem w trakcie szukania odpowiednich rur...


Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-10-2006, 22:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
AD1. mam ale jeszcze niezałozony więc cięzko mi sie wypowiedziec - może weekend cosprzyniesie więc powiem jakie odczucia.
AD2.seryjne wtryski z wyliczen wychodzi ze starcza do 120-130km... podniesienie boostu do 0.9 bara to o 50% w stosunku do normy a to dużo - ja bym sie nie odwazyl chyba ze pewny bym byl stanu silnika i wywazyl uklad korbowo tłokowy... dodatkowo dochodzi zmiana świec etc.NAJLEPSZY TUNING TO DOPOROWADZENIE DO IDEAłU POD WZGLEDEM TECHNICZNYM potem dopiero dłubać
AD3. auto gauge jest robiony na tajwanie do kupienia od 56 pln za wersje 52mm, na allegro widziałem wskaźnik omori za 169PLN to juz wyższa półka i tu bym celował... dokładniejsze od autogauge są manometry pod automatykę choćby KFM :wink: a tu wydatek 20 pln
AD4 jak bedziesz robił downpipe to przewidź sobie miejsce na lambde przyda ci się jakbyś chciał kiedyś mieć wskaxnik AFR - ja jestem w trakcie robienia, seryjne rury sa chyba 44mm, 2,5 cala spokojnie wystarczy choc to i tak dużo... rury bezszwowe jak do gazu moga byc bez atestu - kupisz na kilogramy 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-10-2006, 08:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Wtryski wystarcza spokojnie do 170KM a co do rury wydechowej wyjscie z turbiny ma fi okolo 38mm dawanie nawet 2" wydechu mija sie z celem oraz realizacją (taka rura 2''=60mm nie mylic cal=25,4mm) nie miesci sie na flanszy. Do tego dochodzi kwestia tłumika za cholere nie idzie kupic (chyba ze na specjalne zamowienie ale to kosz rzędu 800plnów) o długosci puszki do 300mm. Wieksze nie podejda ze wzgledu na wahacz. W przyszlym tygodniu jak wroce do domu umieszcze zdjecia mojego down pipe'a z bypassem od zaworu WG. Bedzie widac na zdjeciach ze fi 50mm to praktycznie max co da sie zmiescic na tej flanszy. Zreszta po co wiekszy rozmiar jak dobrze dobrany powinien miec wymiar pierwiastek z dwóch razy wiekszy od najmniejszego przekroju.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-10-2006, 09:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
szociu napisał(a):
AD2.seryjne wtryski z wyliczen wychodzi ze starcza do 120-130km... podniesienie boostu do 0.9 bara to o 50% w stosunku do normy a to dużo )


no wiesz seryjne wtryski NipponDenso w GTti pompują 296ccm/min a to starczy do 170-180PS ,tu nie trzeba nic wyliczać...

pejot79 napisał(a):
wyjscie z turbiny ma fi okolo 38mm dawanie nawet 2" wydechu mija sie z celem oraz realizacją (taka rura 2''=60mm nie mylic cal=25,4mm) nie miesci sie na flanszy


to czemu wszędzie (nawet na zachodnich stronach GTti) proponują 2 1/4 do 2 1/2 cala... -> "The Charade systems appears worse so maybe another 5-10% could be gained here. The consensus seems to be 2.25" to 2.5" diameter is ideal for the GTti."
a w przypadku turbo wiadomo że lepszy będzie wydech za luźny niż za ciasny...

pejot79 napisał(a):
Do tego dochodzi kwestia tłumika za cholere nie idzie kupic


ja osobiście rezygnuje z wydechów.

ps.masz w swoim coś zdłubane z dolotem?
Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-10-2006, 14:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
co do wtrysków to tu jets kalkulator http://dairally.net/daihard/chas/MiscCa ... inject.htm

co do wydechu to obaj macie rację na zachodzie podają ale średnicę czyli 2 cale razy 2,54 daje 5,08 cm :wink:

czekam z niecierpliwościa na zdjęcia downpipe - masz w nim miejsce na lambdę ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-10-2006, 23:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
i taki problem.
WYwala mi płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy.
silnik nie połyka płynu chłodniczego ,nie kopci na biało.
nie wiem czy to napewno uszczelka pod głowicą...
wymienić ją?

Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-10-2006, 11:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
kiedyś o to pytałem i otrzymałem odpowiedź że ten typ tak ma...zwłaszcza jak sie podgrzeje mocno to lubi pobombelkować...

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-10-2006, 21:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
[quote to czemu wszędzie (nawet na zachodnich stronach GTti) proponują 2 1/4 do 2 1/2 cala... -> "The Charade systems appears worse so maybe another 5-10% could be gained here. The consensus seems to be 2.25" to 2.5" diameter is ideal for the GTti."
a w przypadku turbo wiadomo że lepszy będzie wydech za luźny niż za ciasny...]
Rozbierałeś już turbine czy teoryzujesz? Może jest idealnie jak jakiś angol twierdzi 2,5'' dać ale aby tak zrobić trzeba dać kofuzor bo tam nie ma miejsca. Po drugie jeśli tak zrobisz (turbina ma wylot fi cos kolo38mm) to przy tych Twoich 2,5'' tylko spowolnisz struge o powiedzmy 50 m/s. Ale jest jeszcze cos takiego jak oderwanie warstwy przyscienej przy takim przejsciu i straty z tym związane (Nikuraze, Yamato). Jesli nie dajesz tłumika to możesz sobie kupić lub dorobić zwężke i odwrócić ją ale bezpośrednio do flanszy turiny ją nie dołożysz. Wracając do tych cali już sie pogubiłem z nimi bo dla mnie cal to 25,4mm a hydrauliki sobie wymyśliły np 2''=60mm i to śmiesznie bo zawsze po zewnątrz nie ważne jaka grubość ścianki czy 1 czy 3mm grunt to fi zewnętrzne. Może ktoś ma takową wiedzę i mnie oświeci o co chodzi? [/quote]

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2006, 21:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Witam

Cytuj:
chodzi o zawór MBC ,jakie doładowanie macie w swoich GTti po modzie poprzez MBC? jakie jest bezpieczne bez ingerencji w skład mieszanki? czytałem gdzieś że bosstu 0.9bara wystarcza ,oczywiscie najpierw zaopatrze sie w wskaźnik doładowania...

Niestety doładowanie 0.9 zabija szybko seryjne Trbo. To ciśnienie wg. producenta jest max. cisnieniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2006, 09:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
[quote] Niestety doładowanie 0.9 zabija szybko seryjne Trbo. To ciśnienie wg. producenta jest max. cisnieniem.[quote]

Kolego ta turbosprężarka daje w całeym zakresie swojej pracy aż do 11m^3/min spręż pi 2,3bara to nie mów, że śmieszne 0,9bara zabija turbo. To czego żadna turbina nie lubi to wysokie EGT przy tej sprężarce to 950st C max. I tu się zaczynają problemy bo przy booscie 0,9 brakuje paliwa mieszanka jest za uboga AFR kolo 14 (co jest dobre dla ekologi nie dla turbiny) rosnie temp. w cylindrze do ponad 1000st C i sypią sie łopatki turbiny, zawory i tłoki. Selenoida i FCD dopuszcza max boost przed odcieciem paliwa 12psi co jest równe 0,827bara i o tyle max bez dodatkowych przeróbek można ustawić na MBC (ja sugeruje zostawić sobie jeszcze margines bezpieczeństwa i z czystym sumieniem nastawic na 0,75bara w piku 0,8bara). Dobrym rozwiązaniem (lepszym od AFR na poziomie 12 ) zmniejszającym EGT jest wtrysk wody ale to juz inna historia.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-11-2006, 02:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.
Pejot: jakie masz pomysły na temat zwiekszenia dawki paliwa w GTti ,
najłatwiej było by chyba zwiekszyc ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej ,jednak jak to zrobic?

czy przerabiałeś już ten temat?

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-11-2006, 19:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Wszystko zależy do jakiego doładowania się przymierzasz? Są dwa sposoby (mnie znane):
1) wymiana komputra ECU na inny (kiedyś pisałem o tym selenoida jak i FCD - "fuel cat defenser" pozwala czytaj dopuszcza pojawienie się boostu 12,5psi co jest równe 0,86175 bara nadciśnienia)
2) zastosowanie piggy backa (np SMT6 firmy AUTRONIC najbardziej popularnego u nas w kraju ) chodź jest wiele innych firm takich jak MOTEC, HALTECH, WOLF itp.

Do obydwu przypadków potrzebna będzie ci hamownia wyposażona w sonde szerokopasmową, ktoś do strojenia, troche wskaźników w samochodzie i nieco $$$$.

Co do podniesienia ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (będzie pewnie nieuniknione jeśli myślisz o dużym booscie- jest to tańsza alternatywa do wymiany wtrysków regulator ciśnienia paliwa kosztuje około 200PLNow wtryski po 400PLN/szt. ) Listwa jednak nie zmienia czasu otwarcia wtryskiwacza (tym własnie steruje ECU), faktem jest jednak że wleci nieco więcej paliwa w tym samym czasie i tu jest znów potrzebne strojenie nie wiadomo o ile się wszystko zmienia.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-11-2006, 19:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Co do wydechu....gtti najlepiej chodzi na pełnym przelocie bez żadnych tłumików, nawet przelotowych :) Ja mam pełny przelot 2", ostatnio założyłem końcowy przelotowy (motocyklowy), sporo ucichła i duuuuużo mniej atrakcyjnie chodzi :) Bez tłumików jest rewelacja, jak chcecie to poszukam jakiś filmik jak to chodzi:) Aha jeżeli ktoś sie jednak zdecyduje to tłumik dłuzszy jak 300mm podejdzie tylko trzeba troche sprytu, mój ma 430mm ;)

Co do stożków, miałem K&N, teraz mam Aoma czy coś w tym rodzaju (Allegro) i nie widzę żadnej róznicy (ten sam silnik, te same warunki). Za to w porównaniu z seryjnym filtrem jest duzo lepiej, na seryjnym jest zmulony.

Dawke paliwa można regulować potencjometrem na podszybiu (na focie poniżej oznaczony A/F Adjuster) tylko nie wiem w jakim stopniu...

Obrazek

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-11-2006, 20:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
element do regulacji afr to zwykły potencjometr kwestia sprawdzenia czy bogatsza mieszanka to wieksza czy mniejsza rezystancja - jeśli większa to sprawa jest prosta :lol:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-11-2006, 21:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
No widze kolega dobrze kombinuje :) Trzeba by pomierzyć ten potencjometr :) Chociaz znając życie pewnie przy R=0 dawka jest max, a w miare zwiększania R dawka maleje

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL