forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-04-2024, 18:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: big intercooler a pompowanie przez turbo
PostNapisane: 10-09-2006, 20:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Witam
W jaki sposób w charadzie obliczana jest ilość powietrza w kompie - objętościowo z przepustnicy ? Przy wymianie intercoolera z seryjnego na montowany na froncie (podłużny wkomponowany w zderzak np z mondeo) ze względu na jego inną pojemność zmieni sie przepływ przed przepustnicą - czyli trzeba będzie podnieść ciśnienie na turbinie żeby tłoczyła z taką siła jak wcześniej - czyli potrzebny będzie MBC lub w wersji lepszej EBC - jeśli sie mylę w moim rozumowaniu prosze o info

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2006, 20:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Wydaje mi sie że zwykła turbinka podoła bedziesz miał większą turbo dziure ale jak już złapie ciśnienie będzie oki - tak mi się wydaje - zwieksza sie tylko pojemnośc całego dolotu a nie ilość zasysanego powietrza przez sam silnik

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-09-2006, 20:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
dlatego pisałem o mbc jako lekarstwo na turbo dziurę - czy to może pomóc ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-09-2006, 17:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
MBC nie pomoze na turbo dziure. Trzeba zmienic IC bo jest on umiejscowiony w zlym miejscu na FMIC np: z grupy VAG'a vw sharan,seat alhambra taki dlugi podluzny (do chardy super bo ma efektywniejsza wymiane ciepla przy tym mniejsza pojemnosc przez co zmniejsza laga do 160 KM starcza napewno - wady ma plastik tanki) lub od iveco dayli 4 super wyglad (ksztalt ala graddy i metalowe tanki) i wydajnosc ale dla standart turo-compresor zwiekszy laga.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-09-2006, 17:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
tansza wresja econo to przeniesc IC obok chlodnicy. Kanal tłoczny spiralny mozna regulowac na kompresorze przez przesuwanie srub (WG zostaje w tym samym miejscu-inaczej sie nie da). Kierujemy kanal tłoczny z compresora cos kolo 45 stopni w dol i dorabiamy rurki z kwasiaka.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-09-2006, 18:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
intercooler planuje z mondeo bo taki mam za free (tez długi i wąski ale niesprawdzałem pojemności) co do turbo dziury to w porównaniu ze standardem jesli zwiększy się ciśnienie powietrza w układzie to turbo dziura będzie mniejsza dobrze rozumuję :?:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-09-2006, 18:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Teoretycznie będzie mniejsza, zobaczymy jak zadziała :)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-09-2006, 18:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Cisnienie doladowania nie ma wplywu na turbo dziure (zastosuj mbc dla zwiekszenia boostu, no i oczywiscie bova). Ale ab ovo turbo dziura jest to calkiem co innego niz lag. Turbo dziura jest to efekt zastosowania zbyt duzej TS (za male cisnienie i strumien gazu by rozruszac TS). Lag to opznienie na zadzialanie ze wzgledu na zmiane pojemnosci dolotu. Jesli zostawiasz seryjna TS (zreszta nie widze powodu do zmiany na inna przy tej pojemnosci - ogladalem chyba wszystkie wykresy moilera innych TS i inzynierzy dobrze dobrali - mozna wieksza zastosowac ale to wlasnie bedzie turbo dziura i trzeba bedzie na co dzien sie poruszac samochodem w zakresie 4500-do odciecia rpm a to mija sie z sensem) Reasumując umisc ten IC przy zderzaku z przodu (mozesz go troszke pociac a srodek wypelnic siatka by bylo ladniej) dodaj rury alu, MBC i BOV'a i heja.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2006, 22:13 
CHCESZ tuna to walnij sobie turbo od una turbo lub nissana 180 200 lub 240 sx, wspawaj strume i otwarty tlumik, i podkrec na af-ie albo daj kompa do przesterow zmienia mapy paliwowe:d
pozdr


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2006, 23:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
w uno turbo jest też turbina IHI o podobnych parametrach -niema sensu :wink: Ze strumienicą pomysł chory - przy turbo jak najmniejsze opory przepływu a strumienica zaburzy wypływ spalin, otwarty tłumik odpada ze względu an codziennie używanie auta, ewentualnie mugen z silencerem. Seryjne ecu powinno starczyć do 0,9 bara - więcej niema sensu bez wyważania wszystkiego bo rozwali silnik szybko

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL