forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 07-10-2024, 06:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podłaczenie licznika z obrotomierzem.
PostNapisane: 31-07-2006, 22:26 
W Charadce mam licznik który nie posiada obrotomierza. W domu natomiast posiadam 2 licznik, który takowy obrotomierz posiada. Jednak po podłączeniu licznika jest taki problem, że wskazówka, która powinna pokazywać obroty ani drgnie.

Mam pytanie czy ktoś miał może taki problem i wie co należy sprawdzić, a może ktoś poradzi mi jak wogóle ten liczniczek podłączyć, bo może tu jest pies pogrzebany, że źle jest on podlączany. Z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.

Wiem, że może nie jest to wielki problem, ale nie wiedziałem, w jakim dziale to pytanie umieścić, dlatego zamieszczam je tutaj, a jeżeli ono tu nie pasuje to proszę o przesunięcie, albo poprostu zamknięcie tematu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2006, 23:14 
A i jeszcze dodam, że autko to Daihatsu Charade 1.0 b g100 (nie wiem tylko jaki typ CB silnika, gdyż jako początkujący miłośnik Charady nie do końca wiem o co z tym chodzi, może ktoś przy okazji by mi to wytłumaczył, byłbym wdzięczny)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2006, 19:43 
no coz pewnie przy podlaczaniu licznika nie podlaczyles drugiej linki od obrotomierza (o ile w ogole taka jest od skrzyni) jak nie ma to zaloz z powrotem stary licznik bez obrotomierza


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2006, 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
niewiem jak jest w zwykłej ale u mnie w gtti linka jest tylko do prędkościomierza, a od strony obrotomierza jest kostka sygnałowa do podpięcia

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2006, 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
linka to wyszla z mody parenascie lat temu :) , w charadzie jest tylko kabelek do obrotki , w moim roverze jest predkosciomierz na kabelek nawet ... , hmmm ale obrotomierze czesto są padniete w Charadalkach wiec mozesz miec padnieta wersje ....

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2006, 21:45 
Mazi możesz mieć rację, że moja wersja może być padnięta. No nic będzie się trzeba obejść bez obrotomierza, a co do tej linki to napewno do obrotomierza takowa nie występuje.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2006, 21:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
Wiesz, nei zniechecaj sie , weź schemat elektryczny i spradz czy jest przewod do obrotomierza ..... jesli nie to go doprowadz, nie powiem ci jak bylo z autami bez obrotki - czy mialy przerwod czy nie , moje wszystkie , poczawszy od g100 skonczywszy na GTti .... i teraźniejszej G112 mialy obrotomierze ,grube kierownice , zegarki i konsolki , a ostatnia g112 ma welur i centralny i elektryczne szyby (4x) wiec nie powiem na 100% ze masz obrotke walnietą - Schemat i studiowac :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2006, 22:48 
Mazi przewód napewno jest (tylko może nie są na niego podawane impulsy i to jest przyczyną :?: (w sumie musiałbym to sprawdzić)). Natomiast przeglądając schemat elektryczny jakoś nie znalazłem na nim obrotomierza (chyba, że nie umiem dobrze czytać schematów), ale jeszcze raz go przestudiuję napewno dokładniej. W sumie to masz rację, żeby sie nie zniechęcać i tak zrobię i jeszcze z tym powalczę :) może coś mi się uda z tym zrobić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-08-2006, 09:05 
Offline

Dołączył(a): 12-06-2005, 12:00
Posty: 3
Lokalizacja: Rumia
Obrotomierz bedzie dzialal wystarczy - z cewki podac i wszystko bedzie ok a obrotomierz trzeba rozebrac i wymienic kilka rezystorow bo lubia sie przegrzac i wszystko dziala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-08-2006, 10:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pytanko już w zaczętym temacie. w g100 z '92 silnik cb23 po włożeniu obrotka ani drgnie, po obejrzeniu kostki kabelek niby dochodzi w pozycje nr2 gdzie powinien być sygnał podpiety, kwestia czy to tylko ściema czy obrotek nie działa ?? elektronik mówi że powinien działać, kwestia czy dlubać z opoorniczkami itp dalej czy kabel pociągnać z cewki nowy ?? bawił się już ktoś w tym aucie z tym ??

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-08-2006, 11:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-11-2004, 18:05
Posty: 170
Lokalizacja: WARSZAWA
fajny temacik sam chce przełożyć do cb23 zegary ze starej cb61 tylo że obrotka szfankuje.

_________________
G100 TURBO CB 61 i G100 CB23


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Problem z obrotomierzem
PostNapisane: 24-09-2006, 21:28 
Mam Daihatsu 1.0 .... Mam pewien problem z obrotomierzem .... Mianowicie po uruchomieniu silnika wskazówka stoi w miejscu .... Cały czas jest nieruchoma ..... Ale kiedy silnik osiąga szczytowe obroty (myśle ok. 6500 obr/min) wskazówka błyskawicznie sie obracając wskazuje wartosci maksymalne na skali i pozostaje tam na miejscu nawet gdy silnik ma małe obroty (nawet na biegu jałowym) ... Wskazówka wraca na pozycje zero dopiero wtedy gdy wyłacze silnik ... Jesli ktos zna sie na tym bardzo prosze o odpowiedz .... :lol:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-09-2006, 10:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
to normalne w Charadkach ... raz dziala , raz nie .... nie wiem dokladnie co ... ale jakis układzik sie wymienia .. i dziala , ogolnie nie próbowalem nigdy bo nie musialem :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-09-2006, 11:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
sprawdź czy niemasz zimnych lutów i sprawdź cewkę ona odpowiada za wzbudzenie

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-09-2006, 11:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Mam tesh ten problem raz mi dziala a raz nie raz sie zamknie do 8 tys i tak sobie lezy a to mi sie najczesciej dzieje jak pada deszcz i jest duza wilgotnosc powietrza.Jest na to jakas rada tak jak szociu napisal zimne luty lub co innego i gdzie tych lutow szukac,na odwrocie cyferblatow?? A ktora to ta cewka??


Pozdrawiam :D

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL