forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 05-10-2024, 13:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymieniłem głowicę w dizlu - koszty jak zakup drugiego auta.
PostNapisane: 23-06-2006, 07:29 
Offline

Dołączył(a): 31-05-2006, 12:51
Posty: 2
Witam - pierwszy raz piszę. Mam Charadę 1986 1.0 D. Wóz dobry, nic się nie psuje, pali mało - 4 litry po mieście, czasem jak zimno albo bardziej przycisnę to do 4,5. Odpala na pół obrotu rozrusznika - takie wrażenie, tylko cyk i już klekota.

Niestety przy sprawdzaniu kompresji okazało się, że jest 31, 27 i 17. Podejrzewaliśmy z motodoktorem pierścień albo zawór ssący, auto nic nie kopciło. 3 gar mu się załączał na wyższych obrotach. Rozebrał silnik, okazało się, że głowica była już spawana i klejona - 3 gniazdo - to nieosłonięte ściankami. Dał głowicę do sprawdzania do warsztatu specjalistycznego i tak maćki urwały to lepione gniazdo i napisali na fakturze odbioru, że to już złom. Za sprawdzenie szczelności biorą 50 zł. Zacząłem szukać głowicy i w końcu na allegro kupiłem za 400 zł razem ze świecami żarowymi, wtryskiwaczami, wałkiem rozrządu, kółkami od pasków itd. Znów poszła na sprawdzenie szczelności i okazało się, że trzeba ją pospawaći że się to da zrobić, zrobili, dotarli zawory, splanowali, wymienili uszczelniacze zaworów. Mechanik kupił uszczelki, wymienił je, złożył silnik i chodzi jak dawniej dobrze z tym, że ten 3 gar słychać, że pracuje. Koszt całkowity części i robocizny to 1509 zł. I gdybym wiedział, że tak będzie to bym dalej jeździł z kompresją 17 na 3 garze i by było ok.

SĄ PROBLEMY Z CZĘŚCIAMI!!! Nie można kupić różnych rzeczy - ani poduszek pod silnik i skrzynię biegów, ani zamienników tłumików, ani też regulatora napięcia do alternatora - podobno jest w środku. Chociaż uszczelki są i filtry też.

UWAGA - sprawdzajcie przy zakupie głowicy do dizla jakie są średnice otworów na wtryski - bo w mojej starej głowicy są grube wtryski a w tej głowicy co kupiłem są cienkie (ktoś mi powiedział, że to są te nowsze). I gdybym nie dostał głowicy razem z wtryskami to znów byłyby dodatkowe koszty i czas naprawy, który i tak wyniósł prawie 3 tygodnie - BEZ AUTA!

I jeszcze jedna rzecz - znaleźć fachmana, który się dotknie tego auta ze świecą szukać a jak już, to się każdy mnie pyta, panie od czego jest ten przewód, a co to za wężyk itd.

Tyle - chciałem się podzielić refleksjami. Pozdrawiam kulających się dizlami, mało już nas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-06-2006, 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-03-2005, 15:27
Posty: 44
Lokalizacja: Lodz
Czesc
ja tez jeżdze deselkiem i szczerze mowaic jestem bardzo zadowolony:) nigdy nie sprawdzałem szczelosci bo nie chce sie denerwowaca w zimie i tak zawsze zapala bo przy dobrym akumulatorze i dobrych swiecach to cieżko aby ten mały deselek nie zapalił :lol: w sumie to do puki nie dymi pali i jeździ to go po prostu nie ma co ruszac, bo fakt faktem, ze bardzo drogi jest jego remont, ale to odnosi sie do kazdego deselka nie tylko tego... pozdrawiam

_________________
calkiem czerwona :)) teraz juz dwie szaradki:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL