forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 00:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Olej w silniku.
PostNapisane: 27-05-2006, 12:21 
Witam serdecznie,
mimo że przekopałem manuala nie znalazłem tego co chciałem, a mianowicie
Czy ktoś mi mógłby powiedzieć o jakich parametrach zaleca producent olej do Charadki 1.0 benzyna z 91 roku?

serdecznie dziękuję za wszelkie info na temat oryginalnego oleju i zalecanych parametrów.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-05-2006, 20:23 
Offline

Dołączył(a): 28-04-2005, 12:22
Posty: 10
Lokalizacja: Cieszyn
Witam. Wg producenta

Olej silnikowy - silnik benzynowy: API SD, SE, SF SAE 5W-30 10W-30
Producent nie zaleca używać oleju silnikowego SAE 5W-20 lub rzadszego do jazdy z dużymi prędkościami.

Dodatkowo do skrzyni biegów:
API GL-4 SAE 80W

Płyn hamulcowy: DOT 3 lub SAE J1703

_________________
Piotr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-08-2006, 17:14 
a jakie oleje leje sie do '86 diesel ??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-08-2006, 07:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Ja mam z 86 i bede zmienial na VALVOLINE 15W40 Turbo
Ten olej jest uzywany przez dizlaki wiec jak chcesz to sprawdz sobie strone producenta acha i to jest mineral

co do skrzyni to sam noiewiem jaki olej powinno sie lac jak cos to dajcie znac to sobie wymienie bo juz napewno dlugo nie byl wyminiany !!!

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-08-2006, 00:38 
Mam pytanie.

Na filtrze powietrza mam informację, że mam użyć oleju 0W-30. Mogę wlać np. ten:

http://www.allegro.pl/item121922571_ole ... taw4l.html

Jakiś dziwnie tani jak na syntetyczny.

Poza tym mam wlewać syntetyczny? Oficjalny przebieg wynosi 140tys km.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-08-2006, 00:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-07-2006, 15:11
Posty: 43
Lokalizacja: Gniezno
Mam pytanie.

Na filtrze powietrza mam informację, że mam użyć oleju SG 0W-30. Mogę wlać np. ten:

http://www.allegro.pl/item121922571_ole ... taw4l.html

Jakiś dziwnie tani jak na syntetyczny.

Poza tym mam wlewać syntetyczny? Oficjalny przebieg wynosi 140tys km.

I mam kolejne pytanie o olej do skrzynii biegów.
Jeżeli jest SAE 75w80 można użyć np. 80w90 ?

_________________
Daihatsu SIRION 1.0 98
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-08-2006, 08:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
napisz na czym jeździsz teraz, co do olejów opla na allegro nie są podane ich podstawowe parametry - lepkość w zalezności od temperatury, tem. płynięcia etc., napisz też jaki masz silnik 1,0 gaźniki, wtrysk czy turbo

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-08-2006, 23:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-07-2006, 15:11
Posty: 43
Lokalizacja: Gniezno
Mam Daihatsu SIRION 989ccm 1998rok. wtrysk. Wsumie uznałem, że olej pasuje.

_________________
Daihatsu SIRION 1.0 98
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-10-2007, 19:01 
Offline

Dołączył(a): 24-10-2007, 18:38
Posty: 58
Lokalizacja: Tarnów
czy olej Mobile maineralny do diesli 15W40 bedzie odpowiedni dla 1.0 diesel z 1991r z duzym przebiegiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-10-2007, 19:28 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Sam od kilku lat używam mineralny Mobil 15W40 (12pln za litr) lany z beczki ale mam zaufanie do właściciela sklepu. Wcześniej był Shell i Lotos Diesel ale ten ostatni to tragedia. Przebieg mojej 1.0TD to 208tys.km. Wg mnie olej jest OK.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-10-2007, 19:35 
Offline

Dołączył(a): 24-10-2007, 18:38
Posty: 58
Lokalizacja: Tarnów
to super tanio to zalatwiasz, ja duzo wiecej dalem
bo za 4l (w butelce) zaplacilem 68zl, czyli 17zl za litr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-10-2007, 00:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Napiszę coś, co pewnie potwierdzi Amba - warto zalać dobrym olejem nawet przy dużym przebiegu. Osobiście śmigam na pełnym synth Lotos Race&Rally 10W50, Amba zalał go GTti jakiś lepszy Mobil i też odczuł różnicę, silnik lepiej się zachowuje, ciszej pracuje i ma mniejsze opory. Powiem wam, że Matiz z fabyki wychodzi na 5W30 - jak na regulowane mechanicznie zaworki to dali naprawdę super olej. Szociu wie co dobre - pytajcie jego :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-10-2007, 09:15 
Offline

Dołączył(a): 24-10-2007, 18:38
Posty: 58
Lokalizacja: Tarnów
Na ale syntetyk raczej nie jest najlepszy do silnika z duzym przebiegiem bo moze zostac rozszczelniony i bedzie pozniej bral olej, mam racje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-10-2007, 09:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
dla silnika z dużym przebiegiem najlepszy jest remont :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-10-2007, 15:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Ogólnie to chyba troche nie dokonca z tym rozszczelnieniem , smiagałem dotąd w gtti i gaźnikowej na półsyntetykach , od jakiegoś sa czasu śmigam w obu na syntetyku 5W-50w , w gtti róznica jest odczuwalna , szybciej zapala kontrolke turbiny na 5 już nawet przy 2,3 -2,400 obr ., wczesniej przy prawie 3 tyś , pozatym autko jurniejsze :) , żadne wycieki sie nie pojawiły , powiem więcej przy tubieniu wczesniepotrafiła puśic dymka teraz nic , i jeszcze jedno wczesniej na 1,tyś km dolewałem srdnio 150 ml oleju , tymczasem aktualnie od ponad 1,5 tyś nic nie dołalem - także tutaj jakby odwrotnie nawet autko sie uszczelniło- może dlatego że przy gorącym oleju jest on gęstszy niż 10w40

w gaźnikowej(w lipcu wymieniałem pierścienie) nie odczułem j różnicy, także wróce do półsyntetyka - ale tez nic nie kopci i nic sie nie rozszczelniło ajuz przejechałm prawie 4 tyś na nim ,

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL