forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=802
Strona 1 z 2

Autor:  drookash [ 06-05-2006, 09:30 ]
Tytuł:  Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

Podliczyłem koszty jakie poniosłem po problemach z olejem w układzie chłodzenia i zmianie uszczelki pod głowicą. Okazało się, że kupił bym za to silnik z Aplause !. Największa inwestycja w Charadkę jaką miałem. Uszczelka - TOKEI z warszawskiego HIPOLa, kmpl. uszczelniaczy, uszczelki kolektorów, plan głowicy i wymiana uszczelniaczy + nowy olej i płyn - 600 zł :( Obawiam się, że jak coś zacznie się dziać to nie będę bawił się w kolejną naprawę, tylko wsadzę silnik od Aplause. Aktualnie silniczek cyka miodzio, ale jak znam życie zakatuję go do lata :)

Pytanie - czy wejdzie silnik 1.6 od Aplause ?
Czy nie będzie problemu z przykręceniem go so skrzyni biegów ?
Czy wałek sprzęgła będzie pasował ?

Na zdjęciach znalezionych w necie widać, że ma taki sam kształt, tak samo rozmieszczone chwyty. Większa jest chłodnica - z tym, że G200 ma miejsce by większą zmieścić, nawet są miejsca do przykręcenia większej w pasie przednim za zderzakiem. Układ sterowania EFI można by wziąć z 1.3 - kolektor pasuje.

Co o tym myślicie ?

Autor:  drookash [ 22-05-2006, 16:06 ]
Tytuł: 

Jak się domyślam nikt nigdy nie wsadzał do Charady silnika 1.6 ?

Każdy pewnie odrazu kupował taką GTI :)

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1150628

Fajna sztuka :)

Autor:  Osa [ 24-05-2006, 21:56 ]
Tytuł: 

1 silnik od applause wejdzie bez problemu
2 nie będzie problemu, pasuje
3 tak
blok silnika jest niemal identyczny jak 1.3 wylko troszkę wyższy, wszystkie mocowania pasują,
chłodnica od applause jest dużo większa ale pasuje bez większych problemów (mam u siebie taką w g112)
kolektory pasują bo głowica jest taka sama, tylko inna jest przepustnica, wtryskiwacze i komputer
problem będziesz miał ze znalezienie takiego silnika w dobrym stanie, bo silników jest dużo ale czy one są lepsze od Twojego??...
najprawdopodobniej prędzej uda Ci się znaleść starszy silnik hd-e z kolektorem dolotowym z przepustnicą po lewej stronie, co niestety nie będzie dla Ciebie dobrą sprawą, niby wszystko możesz przełożyć z Twojego 1.3 ale będzie Ci brakowało przepustnicy i kompa z nowszego hd-e.
w charadzie g200 GTI był fabrycznie silnik 1.6 104KM, była też wersja detomaso z takim samym silnikiem tylko z mocą ponad 140KM
w serii z tego silnika można bez wysiłku zrobić około 130KM, najlepiej zacząć od całego układu wydechowego razem z dobrze policzonym kolektorem wydechowym, to naprawdę dużo daje, ten silniczek bardzo lubi się wkręcać na wysokie obroty.
ja wsadziłem do charadki GTti silnik hd-e 1.6 z applause i wszystko śmiga jak trzeba, teraz u siebie w g112 4wd mam też seryjny 1.6 i do 100kmh mam 8sek, szukam teraz he-e 1.5 w dobrym stanie ale mam trochę z tym problem bo to włąśnie jest nowszy silnik z g200
napisz jeszcze jaki masz problem ze swoim 1.3??
jeździsz na benzynie czy lpg??
ogólnie te silniki są raczej bezawaryjne więc dziwią mnie Twoje problemy
pozdrawiam
Osa

Autor:  drookash [ 25-05-2006, 12:29 ]
Tytuł: 

Ogólnie są dwa problemy :(
1. Do dziś nie wiem czy dobrze poskładałem rozrząd - może te fotki jak od Osy przyjdą to mi jakoś to ułatwi życie.
2. Prawdopodobnie załatwiłem MAP sensor - jak grzebałem przy silniku próbowałem chyba zbyt mocno z niego powietrze wyssać, pewnie się membranka uszkodziła. Objaw jest taki, że nie zawsze prawidłowo komp ustawia wyprzedzenie zapłonu.

Mniej więcej wygląda to tak, że jadąc dodaję ostro gazu i czasami czuję jak ciągnie, czasami nie. Przemierzyłem omomierzem na wejściu do kompa i wygląda na to, że nie zawsze reaguje na zmianę podciśnienia w kolektorze ssącym a tym samym komp nie dokonuje zmian w regujacji wyprzedzenia zapłonu. Sprawdzałem czujnik położenia przepustnicy, zawór wolnych obrotów i całą resztę - wyglądna na to, że to MAP Sensor, albo... no właśnie - źle poskładany rozrząd.

Gaz w japończyku ??? dla mnie gaz to profanacja silnika !
Nigdy w życiu nie założę do auta gazu ! Projektują japońce do benzynki więc niech jeździ na benzynce :)

Autor:  JerzyG [ 26-03-2012, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

Odkopuje temat,

Kto wiej, jaka jest różnica w przepustnicy od Applause a od Charade ?
Czy średnica tych przepustnic jest taka sama, lub kont otwierania motylka ?
Czy jeśli założę kolektor ssący i przepustnicę od Applause do Charady zyskam kilka KM ?

Przymierzam się do wsadzenia do mojej Charade 1.3 silnika od Applausa 1.6 105KM o ile takowy znajdę.

Autor:  Lupus [ 26-03-2012, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

JerzyG napisał(a):
... o ile takowy znajdę.

Namaluj se...
Sam szukam, na allegro jest jeden za 900zł. Od Ferozy (niby to samo) chodzą od 1500,- wzwyż. Najrozsądniejszym IMO rozwiązaniem jest zdobycie całego Appiego (np. powypadka) na dawcę.
A różnica w przepustnicy pewnie jest - w końcu 1600 ma większy apetyt na powietrze niż 1300 ;)

Autor:  JerzyG [ 26-03-2012, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

Lupus napisał(a):
JerzyG napisał(a):
... o ile takowy znajdę.

Namaluj se...


Jak bym miał 100% pewność że będzie działał to bym se z 2L i 250KM namalował.

Też oglądałem tego za 900zł ale cena kosmiczna, gość nie chce zejść z ceny!
Do tego to golas bez osprzętu.

Nie za tą cenę.

A co do dawcy to później problem z papierami i zezłomowaniem.

@Lupus możesz zmierzyć średnicę wewnętrzną otworu wlotowego do przepustnicy w applause ?

Autor:  Lupus [ 26-03-2012, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

JerzyG napisał(a):
Jak bym miał 100% pewność że będzie działał to bym se z 2L i 250KM namalował.

Nawet sobie nie wyobrażasz co JA bym se namalował :lol:
JerzyG napisał(a):
Też oglądałem tego za 900zł ale cena kosmiczna, gość nie chce zejść z ceny!
Do tego to golas bez osprzętu.
Nie za tą cenę.

No ja myślę, że cena nie jest jeszcze jakaś tragiczna. Wiadomo, trafiają się czasem super okazje, ale na tle jednostek ferozowych... ? Pamiętacie ten silnik HD z czerwonym deklem z Charade G200, który w zeszłe lato wisiał na Allegro? To była okazja! Za 500,-. Kontaktowałem się z tym gościem, bo nie potrzebowałem skrzyni, ale on tak bardzo chciał się tego pozbyć, że za te 5 stów chciał mi opylić kompletny, uzbrojony układ napędowy :shock: . Ciekawe gdzie ten motorek jest teraz...?

JerzyG napisał(a):
A co do dawcy to później problem z papierami i zezłomowaniem.

No z tym to akurat nigdy problemów nie miałem, ale to może kwestia lokalnych "układów i znajomości" 8) Zasadniczo samochodowego truchła można pozbyć się za darmo, co najwyżej jakieś symboliczne opłaty urzędowe.
JerzyG napisał(a):
@Lupus możesz zmierzyć średnicę wewnętrzną otworu wlotowego do przepustnicy w applause ?

A mógłbym. Tylko mi ino jutro przypomnij. Najlepiej puść strzałkę przed fajrantem. :wink:

Autor:  JerzyG [ 26-03-2012, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

No to dajno namiary na PW żeby ci tą strzałkę puścić!

A tak na poważnie, to jestem na 100% zdecydowany na swap 1.6L do mojej Charade.
Muszę kulki Hondą pokazać gdzie raki zimują !

Autor:  ssjqbas [ 27-03-2012, 00:41 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

ceny za ten silnik takie są niestety, a to dlatego ze silnik z apiego mozna włozyć właśnie do ferozy
900 to wcale nie jest zła cena

Autor:  JerzyG [ 27-03-2012, 16:33 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

Dobra, a jak jest z kompem ?
HD-E ma 2 wtyczki a HC-E ma 3 wtyczki i tu jest problem.
Czy były wersje HD-E z trzema wtyczkami ?

Czy tez muszę wiązkę przerabiać ?

Autor:  Lupus [ 27-03-2012, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

JerzyG napisał(a):
Dobra, a jak jest z kompem ?
HD-E ma 2 wtyczki a HC-E ma 3 wtyczki i tu jest problem.
Czy były wersje HD-E z trzema wtyczkami ?

Czy tez muszę wiązkę przerabiać ?

To nie tak. Dwie wtyczki miały kompy z aut bez immobilizera. Trzy wtykowe gniazdo było w np. w Applausach od '93 bodajże. W każdym razie te A101 gdzie jest imobilajzer (niem.: wegfahrsperre) Chyba wszystkie G200 miały potrójne, w G102 to nie wiem, ale raczej powinny być podwójne. Ferozy chyba tez miały tylko dwu wtykowe. HD będzie działać na kompie z HC. Ponoć nawet odcięcie jest wyżej o 500 rpm, tylko po co to komu na dobrą sprawę. HD nie lubi piłowania w okolicach czerwonego pola. Więc może kroić się kombinowanie z wiązką. No chyba że wywalisz swoją i pozyskasz silnik razem z okablowaniem.
Przypominam, że bardzo ważny (jeśli nie ważniejszy od ECU) jest MAP sensor. U mnie MAP sensor z innego wariantu strasznie podnosił spalanie.

JerzyG napisał(a):
@Lupus możesz zmierzyć średnicę wewnętrzną otworu wlotowego do przepustnicy w applause ?

Średnica wlotu do przepustnicy w HD-E z Applausa '91 wynosi 55 mm.

Autor:  JerzyG [ 27-03-2012, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

No właśnie, u mnie w G200 z 93r. jest komp HC-E z trzema wtyczkami a imobilajzera nie mam,
więc rozumiem że wiązka jest przygotowana pod imobilajzer ale w mojej wersji wyposażenia auta go brak.

Wiec, silnik HD będzie działał ma kompie od HC z tym że czy on osiągnie takie same wyniki jak z komputerem od HD ?
Oprócz tego konieczne jest zastąpienie MAP sensora takim od HD.

Czytałem o Charadach G200 z silnikiem od Applause ale nigdzie nie ma wzmianki co i jak zrobili.

@Lupus dzięki za wymiar.

Autor:  ssjqbas [ 27-03-2012, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

a ta powypadkowa gti to jest wg mnie świetna opcja

Autor:  JerzyG [ 27-03-2012, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Czy silnik 1.6 z Aplause wejdzie do Charade G200 ?

No tak, tylko moja buda jak i zawieszenie są w BDB stanie, 0 korozji.
Do tego później będę miał problem z zezłomowaniem,
Muszę opłacić OC.
Auto było używane do KJS,
Silnik był wymieniany.

Wiec wole swoją przerobić gdyż to jest moje drugie auto do zabawy i jazdy po mieście.

Lub sprowadzić kolejną Charadę z DE w BDB stanie i na niej kombinować, może sprowadzę sobie Applausa ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/