forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 30-05-2024, 00:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bąbelki w układzie chłodzenia :(
PostNapisane: 11-04-2006, 12:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Od tygodnia pojawiają się mi bąbelki w układzie chłodzenia. Płyn pachnie jak spaliny i zrobił się mętny i oleisty. Olej robi się ciemniejszy i mniej gęsty. Mam nadzieję, że to tylko uszczelka pod głowicą, tymbardziej, że pojawił się wyciek oleju na przedniej części silnika po lewej stronie - pod tą łapą trzymającą blok. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że jak załatwię sobie uszczelki (najlepiej komplet na górę) to robocizna wyniesie u niego 200+120 za planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności. Mając Hyundaia Pony wymieniałem uszczelkę sam i jeździł na niej 30 tyś i wszystko było OK. Tutaj chcę zrobić to też sam... taki jestem. Boję się dawać do mechanika, który twierdzi, że głowicę dokręca się ma maxa.. ile sił w łapach !. Mam warunki warsztatowe, mam klucz dynamometryczny, mam instrukcję PDFa do Daihatsu F-300 (silnik HDE prawie identyczny z HCE). Planowanie głowicy załatwić mogę sobie za 60 zł + 60 zł za szczelność.

Zapytam więc o :
1. Jaki rozmiar ma końcówka gwiaździsta do odkręcenia głowicy w silniku HC-E ?
2. Jakiej marki uszczelki ? (Nipparts - kmpl. 503,00 zł, Ajusa 294,00 zł) czy może coś innego ?
3. Czy kupować komplet uszczelek na górę, czy tylko kolektory i pod głowicę - przydało by się wymienić uszczelniacze wałka i zaworowe jak już będzie okazja.
4. Czy uszczelki od modelu G102 pasują do G200 - teoretycznie ten sam silnik HC-E 1.3 litra EFi.
5. Czy jest szansa kupić gdzieś samą głowicę do HC-E gdyby się okazało, że padnięta ?

Liczę więc na doświadczonych forumowiczów, że poradzą mi co i jak.
Ma nadzieję, że moja charadka przejedzie jeszcze dużo kilometrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-04-2006, 22:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
bąbelki lecą bo wywaliło uszczelkę, do płynu dostaje się olej a do oleju płyn więc nie polecam dalszej jazdy bo to bardzo skróci życie silnika.
głowicę dokręca się dokładnie tak jak przykazali w fabryce w odpowiedniej kolejności i odstępach czasowych, nic mocniej.
NIE dokręca się ponownie po przejechaniu iluś tam kilometrów, 60-68Nm i koniec!!
wyciek oleju spowodowany jest zepsutą uszczelką pod głowicą, w tym miejscu co opisałeś jest kanał olejowy doprowadzający olej od pompy do głowicy,
nie kupuj kompletu uszczelek bo na pewno nie ma takiej potrzeby, jedynie uszczelka pod głowicę tylko japońska najlepiej tokei, żaden tam elvis czy takie tam badziewia!!!
bez problemu uratujesz stare uszczelki pod kolektorami więc też ich nie kupuj a uszczelniacze na 100% są dobre ale sam ocenisz po zdjęciu głowicy czy zaworki są suche,
planowanie głowicy 60pln a szczelność sprawdzać??? po co?? zapomnij o tym, to jest daihatsu 8) 8)

1. 14mm
2. tylko pod głowicę, najdroższa - TOKEI ~130pln
3. jw, ale sam ocenisz po zdjęciu i rozebraniiu głowicy,
4. tak,
5. tak.

w razie pytań dzwoń albo pisz
pozdro
Osa

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL