forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: G-100 1,0b wtrysk - wymiany, przeglądy + mały problem
PostNapisane: 21-04-2005, 00:48 
Offline

Dołączył(a): 20-04-2005, 23:31
Posty: 4
Lokalizacja: Gdynia
Skoro już się przywitałem to czas zadać kilka pytań starym wyjadaczom :) :
1.Charadka ma tylko 38tkm przebiegu, do zeszłego roku była serwisowana w Niemczech, ale niepokojący jest kolor płynu chłodzącego (brąz) i to że na włączonym silniku i odkręconym korku chłodnicy wyrzyguje go dosyć zamaszyście (a może tak ma być?)
2. Dosyć głośne są zaworki - mają samoregulatory czy trzeba regulować, jeśli tak to co ile?
3.kiedy wymienia się pasek rozrządu (a może łańcuch?)
4.doczytałem się w manualu czegoś o wymianie oleju w skrzyni i dyfrze - prawdaż to? (mój brak pewności wynika ze słabej znajomości mowy germańskiej)
5.wydaje mi sie że wolne obroty są za niskie (ok.820) - można to wyregulować ręcznie czy komputer jakowyś tym zarządza?
6.uff na razie tyle, widziałem tu forumowiczów z 3miasta, może polecą jakiś przyzwoity warsztat, który zaopiekuje sie moim nowym nabytkiem
Mam nadzieję że 6 podpunktów to nie za dużo jak na pierwszy raz :?
pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki za info

_________________
G-100 '92 1,0b wtrysk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-04-2005, 09:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 15:19
Posty: 172
Lokalizacja: Gdańsk
Na wstępie powiem że będziesz mile widziany w tą niedzielę (24.04.2005)
na Skwerze Kościuszki o godz.16:00 - tam się "zlecimy" i na pewno postaramy się odpowiedzieć na większość pytań. Swoją drogą postaram się zgrać na płytkę manuala po angielsku - może będzie ci łatwiej niż z niemieckim :)
Jeżeli chodzi o płyn chłodniczy to miałem to samo (nie przejmuj się - wymień płyn)
Paski wymień od razu - będziesz wiedział na czym stoisz.
Co do obrotów hmmm... ja w TD mam podobne, ale w benzynce to już ci odpowiedzą inni :)

Pozdrawiam
Sebastian

PS Mam nadzieję że podjedziesz na Skwerek pochwalić się nabytkiem 8)

_________________
daihatsu charade G101 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-04-2005, 09:11 
Offline

Dołączył(a): 20-04-2005, 23:31
Posty: 4
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki za zaproszenie, ale dopiero w poniedziałek odbieram blachy w urzędzie, na razie stoi bez tablic :( Ale może podjadę i tak tyle że bez charadki.

_________________
G-100 '92 1,0b wtrysk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-04-2005, 10:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 15:19
Posty: 172
Lokalizacja: Gdańsk
Zapraszamy :)

_________________
daihatsu charade G101 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-04-2005, 12:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
1.Przy włączonym silniku w układzie jest ciśnienie i płyn na pewno będzie uciekał, co do koloru to prawdopodobnie ze starości, wymień go po prostu. Wcześniej sprawdź czy nie ma w zbiorniczku tłustego osadu z oleju (może trzeba wymienić uszczelke pod głowicą)
2.Zaworki reguluje się bardzo łatwo: odkręcasz płaską 10 lub 12 (nie pamiętam) nakrętkę kontrującą, a od góry ustawiasz luz płaskim wkrętakiem. (0.2 wydech/dolot na gorącym silniku)
3.Pasek wymienia się co 100 000km
4.Po takim przebiegu raczej nie musisz wymieniać, wiem tylko tyle że leje sie olej 75W-85 2.2l do skrzyni, 0.6l dyferencjał. Może z powodu wieku lepiej wymienić, niech ktoś inny sie wypowie
5.Obroty powinny być właśnie takie (850 +- 50). W gtti jest regulacja (płaskim wkrętakiem) na przepustnicy od góry, jak jest w cb23 nie pamiętam.
6.O warsztat spytaj miejscowych :lol:

Tu jest temat o manualach (po angielsku) ale coś nie można ostatnio wejść na serwer: http://klub-charade.asis.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=239

Pozdro

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-04-2005, 12:59 
Offline

Dołączył(a): 20-04-2005, 23:31
Posty: 4
Lokalizacja: Gdynia
Witam ponownie
Dzięki za info Hitman
Myślałem że kolejnych ciekawostek dowiem się na dzisiejszym zlocie na gdyńskim skwerze, ale widzę że odwołany, więc proszę jeszcze o garść porad:
1.Czy pasek rozrządu wymienia się również ze względu na starość, czy tylko po przebiegu - jeśli to guma to może sparciała, w końcu minęło już 13 lat - z drugiej strony po wymianie na podróbkę ( bo z oryginałami podobno cienko) może nie mieć juz tej trwałości... - ot problem
2.instrukcja każe zmieniać olej co pół roku (filtr co 10.000km) i widzę w książce serwisowej że faktycznie tak było robione, ale czy to aby nie przesada? Może wtedy (1992) oleje były nieco gorszej jakości i stąd to zalecenie, a teraz nieco straciło na aktualności?
3.czy zaworki reguluje się co 20.000km?
4.Moja niemiecka instrukcja w niczym nie przypomina tej którą ściągnąłem w wer. ang. (dzięki za udostępnienie), ale ta angielska nie dotyczy silnika CB-90 - mój motor to zdaje sie CB-90 - czy dobrze kombinuje że to to samo co CB-23 tylko zamiast gaźnika jednopunktowa szpryca?
5.do charadzistów z 3miasta: podajcie proszę namiary na jakiś miły warsztacik, który zrobi porządek z zaworkami (jakoś czuje niechęć do brudzenia rączek :) ), wymieni płyn chłodzący i ogólnie popatrzy czy czegoś jeszcze nie trzeba zrobić np z obrotami czy hamulcami lub paskami klinowymi
ps wie ktos może co po niemiecku znaczy zahnriemen i ersetzen :?:
z góry dzięki
pozdrawiam

_________________
G-100 '92 1,0b wtrysk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G-100 1,0b wtrysk - wymiany, przeglądy + mały problem
PostNapisane: 04-03-2006, 13:17 
Łukasz napisał(a):
Skoro już się przywitałem to czas zadać kilka pytań starym wyjadaczom :) :
1.Charadka ma tylko 38tkm przebiegu, do zeszłego roku była serwisowana w Niemczech, ale niepokojący jest kolor płynu chłodzącego (brąz) i to że na włączonym silniku i odkręconym korku chłodnicy wyrzyguje go dosyć zamaszyście (a może tak ma być?)
2. Dosyć głośne są zaworki - mają samoregulatory czy trzeba regulować, jeśli tak to co ile?
3.kiedy wymienia się pasek rozrządu (a może łańcuch?)
4.doczytałem się w manualu czegoś o wymianie oleju w skrzyni i dyfrze - prawdaż to? (mój brak pewności wynika ze słabej znajomości mowy germańskiej)
5.wydaje mi sie że wolne obroty są za niskie (ok.820) - można to wyregulować ręcznie czy komputer jakowyś tym zarządza?
6.uff na razie tyle, widziałem tu forumowiczów z 3miasta, może polecą jakiś przyzwoity warsztat, który zaopiekuje sie moim nowym nabytkiem
Mam nadzieję że 6 podpunktów to nie za dużo jak na pierwszy raz :?
pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki za info


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-03-2006, 17:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
1. Pasek rozrządu powinieneś wymienić, ja wychodze z tego założenia, że jeśli kupi sie autko używane nalerzy odrazu udać sie na wymiane!! Chyba, że ma się pewność ile ktoś na nim jezdził!!
2. Olej powino sie wymieniać co rok, a w instrukcji pisze, że co pól roku bo kiedyś oleje były gorszej jakości!! Filtr oleju zależy ile kilometrów jezdzisz jesli tak mniej niż 15 tyś. kilometrów na rok to wymieniaj filtr przy zmianie oleju!!
A na reszte pytań raczej sie nie wypowiem niech napisze ktoś bardziej doświadczony odemnie!!
Pozdrawiam i z kąd wziołeś charade z tak małym przebiegiem?? A jak t5am jej blacha?? 8)

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-03-2006, 17:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Cze.
Wszystko tak jak napisali Ci koledzy tylko ten przebieg......................
wygląda mi podejrzanie

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-03-2006, 20:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Ja też sie Krzyś nad tym przebiegiem zastanawiałe, ale narazie na jego temat nic nie pisałem!! Może tam jedynki z przodu brakuje!! 8) No ale też jest możliwe, że Łukasz kupił autko w stanie idealnym z naprawde takim przebiegiem!! :lol:

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2006, 10:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Witam
Zycze mu jak najlepiej i oby się nie psuła.
A tak na marginesie z samochodami to jest tak jak i z kobietami nigdy nie znasz dnia ani godziny.....................

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2006, 19:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
W 200% zgadzam sie z Toba Krzyś!! Kobiety i auta są nieprzewidywalne!! Pozdro!! 8)

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL