forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 29-03-2024, 01:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 05-08-2012, 15:33 
Offline

Dołączył(a): 30-03-2012, 16:30
Posty: 12
Samochód: Daihatsu
Model: Applause
Rok: 1999
Witajcie! Mam problem z moim Applausem, mianowicie:
1. Na zimnym silniku auto dostaje "dziury" w przyspieszaniu, auto jedzie i przyspiesza tak do 20 - 40 km/h, ale w pewnym momencie reakcja na pedał gazu nic nie pomaga - samochód sprawia wrażenie, jakby chciał przyspieszać, ale się dusi - po zdecydowanym i mocny wciśnięciu gazu auto zaczyna przyspieszać. Jest to bardzo denerwujące i co by tu dużo mówić - niebezpieczne. Objaw jest cykliczny - raz jest, a raz go nie ma i tylko na zimnym silniku.
2. Przy włączonym biegu i rozgrzanym silniku (D lub R - bo to automat) obroty auta zaczynają falować - z ok. 850 spada do 500 i z powrotem). Na neutralu, bądź postoju objaw ustaje. Zaznaczenia wymaga fakt, iż jak silnik jest zimny to ma lekko ponad 2000 obrotów, które wraz z nagrzaniem silnika spadają. Rozmawiałem z automaciarzem i powiedział, że nie jest to wina skrzyni - sugerował zrobienie diagnostyki silnika. W Szczecinie byłem objechałem wiele warsztatów i każdy ręce rozkłada - bo nie wie gdzie jest gniazdo diagnostyczne i z czym to się je. Auto jest naprawdę fajne, ale powyższe mankamenty powodują, iż ręce mi już opadają. Nie mam pojęcia gdzie jest/gdzie szukać gniazdo diagnostyczne. Najgorsze jest to, iż w mojej okolicy nie znalazłem nikogo, kto może mi pomóc:(.

Jeśli macie jakiś pomysł to proszę o pomoc:-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 05-08-2012, 20:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
To już było wałkowane dziesiątki razy, Applause (dot. też Charade G100-G200, GranMove, Feroza itd.) NIE MAJĄ GNIAZDA DIAGNOSTYCZNEGO.
Jest mała kostka z sześcioma otworkami, mniej więcej nad skrzynią, w miejscu gdzie dwie grube wiązki idą najbliżej siebie. W tej kostce zwiera się dwa określone piny kawałkiem przewodu, albo spinaczem i po przekręceniu kluczyka kontrolka CheckEngine zaczyna migać. Należy te mignięcia spisać i rozszyfrować wg. manuala. (Temat do rozwinięcia jeśliś zainteresowany)
A co do obrotów, zacząć należy od wymiany czujnika temp. cieczy dla ECU. Ja mam starszy model, ale u Ciebie powinien być w tym samym miejscu, na końcu głowicy, zielona, prostokątna wtyczka. Inne powody "łapania muła" to zużyta sonda lambda (ale Twój jest chyba na to za młody ;) ), może cos przy przepustnicy (czujnik położenia, potencjometr, linka?), może cos nie teges z zapłonem (świece, kable, cewki).
Ale skoro ma to ścisły związek z temp. silnika to obstawiam zielony czujnik. Miałem podobne objawy, plus podwyższone spalanie. A jak u Ciebie z zapotrzebowaniem na paliwo?
A klima (bo chyba masz?) jakoś na to wpływa?

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 05-08-2012, 22:11 
Offline

Dołączył(a): 30-03-2012, 16:30
Posty: 12
Samochód: Daihatsu
Model: Applause
Rok: 1999
Lupus napisał(a):
To już było wałkowane dziesiątki razy, Applause (dot. też Charade G100-G200, GranMove, Feroza itd.) NIE MAJĄ GNIAZDA DIAGNOSTYCZNEGO.
Jest mała kostka z sześcioma otworkami, mniej więcej nad skrzynią, w miejscu gdzie dwie grube wiązki idą najbliżej siebie. W tej kostce zwiera się dwa określone piny kawałkiem przewodu, albo spinaczem i po przekręceniu kluczyka kontrolka CheckEngine zaczyna migać. Należy te mignięcia spisać i rozszyfrować wg. manuala. (Temat do rozwinięcia jeśliś zainteresowany)
A co do obrotów, zacząć należy od wymiany czujnika temp. cieczy dla ECU. Ja mam starszy model, ale u Ciebie powinien być w tym samym miejscu, na końcu głowicy, zielona, prostokątna wtyczka. Inne powody "łapania muła" to zużyta sonda lambda (ale Twój jest chyba na to za młody ;) ), może cos przy przepustnicy (czujnik położenia, potencjometr, linka?), może cos nie teges z zapłonem (świece, kable, cewki).
Ale skoro ma to ścisły związek z temp. silnika to obstawiam zielony czujnik. Miałem podobne objawy, plus podwyższone spalanie. A jak u Ciebie z zapotrzebowaniem na paliwo?
A klima (bo chyba masz?) jakoś na to wpływa?


Wiem, że w podanych przez Ciebie modelach nie ma gniazda diagnostycznego, ale zlokalizowałem coś w rodzaju gniazda po prawej stronie od kierowcy - w tunelu środkowym, ponadto pod maską na wygłuszeniu jest obrazek gniazda, które kształtem przypomina to o którym piszę, być może się mylę - jutro zrobię fotki i wrzucę. W takim razie idąc za Twoją poradą jutro poszukam wtyczki koło skrzyni biegów. Spalanie raczej w normie - przejechałem 100 km prędkością 90 - 100 km/h i tankując pod korek spalił mi 5,2 l co mnie bardzo zaskoczyło. Klimę mam z tym że w poprzednim tygodniu robiłem rozrząd + pompa wody i wszystkie paski i okazało się, że łożysko na sprężarce ma luz, które po założeniu nowego paska zaczęło lekko stukać, zatem paska już nie zakładałem (muszę wyssać gaz, wymontować sprężarkę i wymienić łożysko). Zarówno przed ww. czynnościami jak i po "mulenie silnika" oraz wahanie obrotów było i jest. Czy możesz napisać mi coś bliżej na temat odczytywania migania/kodów, jeżeli jesteś w posiadaniu tajemnej wiedzy tj. co dany kod oznacza to czy mógłbyś mi podesłać manuala, bądź napisać coś więcej??:)

P.S To już mój trzeci Daihatsu, a drugi Applause - poprzedni był z roku 1994 w takim samym kolorze jak Twój:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 05-08-2012, 23:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
kaz111 napisał(a):
Wiem, że w podanych przez Ciebie modelach nie ma gniazda diagnostycznego, ale zlokalizowałem coś w rodzaju gniazda po prawej stronie od kierowcy - w tunelu środkowym, ponadto pod maską na wygłuszeniu jest obrazek gniazda, które kształtem przypomina to o którym piszę, być może się mylę - jutro zrobię fotki i wrzucę.

A to novum dla mnie. Może to do podłączenia "kasatora błędów", albo to od kompa skrzyni, bo pewnie ona ma swój osobny.
Samo gniazdo kontrolne to na dobrą sprawę zworka. Umiejscowienie u mnie:
Obrazek
Ty pewnie musisz zdemontować cały dolot i nie wiem jak wygląda to dokładnie przy automacie, może być gdzie indziej, ale wiesz czego szukać.
Zwierasz drutem wskazane piny:
Obrazek
Na aku minimum 11V, zamknięta przepustnica, wyłączone wszelakie odbiorniki prądu. Włączasz zapłon (kluczyk tylko na ON, nie odpalać) i patrzysz jak pomarańczowa kontrolka mryga. Jeśli nie ma błędów to po 4,5s od przekręcenia kluczyka na ON zapali się na 0,5s. Po 4,5s znów zapali się na 0,5s, i tak w kółko. Jeśli po 4,5s od włączenia zapłonu zacznie mrugać inaczej jest błąd. Jeśli jeden to sekwencja półsekundowych błysków będzie oddzielona 4,5s przerwami. Jesli jest więcej błędów poszczególne półsekundowe sekwencje będą oddzielone przerwami 2,5s. Cała sekwencja zakończy się przerwą 4,5s. Tak jest w HD-E Applause/Feroza. Nie dam Ci gwarancji że HD-E Applausa II tak zostało, ale skłaniałbym się do tezy, że tak.
Zależnie od tego co się urodzi będzie można próbować rozszyfrować to za pomocą manuala.

Natomiast "zielony czujnik" gnieździ się tu:
Obrazek

A tak na marginesie, to pochwal się swoim krążownikiem w dziale "Nasze auta". Nie będę się tu czuł AŻ tak wyobcowany :wink:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 06-08-2012, 21:07 
Offline

Dołączył(a): 30-03-2012, 16:30
Posty: 12
Samochód: Daihatsu
Model: Applause
Rok: 1999
Lupus napisał(a):
kaz111 napisał(a):
Wiem, że w podanych przez Ciebie modelach nie ma gniazda diagnostycznego, ale zlokalizowałem coś w rodzaju gniazda po prawej stronie od kierowcy - w tunelu środkowym, ponadto pod maską na wygłuszeniu jest obrazek gniazda, które kształtem przypomina to o którym piszę, być może się mylę - jutro zrobię fotki i wrzucę.

A to novum dla mnie. Może to do podłączenia "kasatora błędów", albo to od kompa skrzyni, bo pewnie ona ma swój osobny.
Samo gniazdo kontrolne to na dobrą sprawę zworka. Umiejscowienie u mnie:
Obrazek
Ty pewnie musisz zdemontować cały dolot i nie wiem jak wygląda to dokładnie przy automacie, może być gdzie indziej, ale wiesz czego szukać.
Zwierasz drutem wskazane piny:
Obrazek
Na aku minimum 11V, zamknięta przepustnica, wyłączone wszelakie odbiorniki prądu. Włączasz zapłon (kluczyk tylko na ON, nie odpalać) i patrzysz jak pomarańczowa kontrolka mryga. Jeśli nie ma błędów to po 4,5s od przekręcenia kluczyka na ON zapali się na 0,5s. Po 4,5s znów zapali się na 0,5s, i tak w kółko. Jeśli po 4,5s od włączenia zapłonu zacznie mrugać inaczej jest błąd. Jeśli jeden to sekwencja półsekundowych błysków będzie oddzielona 4,5s przerwami. Jesli jest więcej błędów poszczególne półsekundowe sekwencje będą oddzielone przerwami 2,5s. Cała sekwencja zakończy się przerwą 4,5s. Tak jest w HD-E Applause/Feroza. Nie dam Ci gwarancji że HD-E Applausa II tak zostało, ale skłaniałbym się do tezy, że tak.
Zależnie od tego co się urodzi będzie można próbować rozszyfrować to za pomocą manuala.

Natomiast "zielony czujnik" gnieździ się tu:
Obrazek

A tak na marginesie, to pochwal się swoim krążownikiem w dziale "Nasze auta". Nie będę się tu czuł AŻ tak wyobcowany :wink:


Tak wiem, będę musiał zrobić fotki i krótko opisać auto.

Co do problemów..Zrobiłem dziś foto gniazda oraz nalepki pod maską, ale nie mam konta na fotosiku itp itd. żeby wrzucić zdjęcia..będę musiał coś wykombinować. Z nalepki wyczytałem, że zwiera się dwa piny i tak że zrobiłem. Po przekręceniu zapłonu kontrolka check engine cały czas mruga w odstępach sekundowych, a nawet półsekundowych. Odpiąłem klemę na pięć minut i nadal to samo. Mało tego...Podczas drugiej próby na załączonym zapłonie kawałek drutu wetknięty w piny wyleciał:((((( cholera no i teraz cały czas na zapłonie świeci się kontrolka:( Parę razy odpinałem klemę, ale nic nie pomogło. Zostawiłem odpiętą klemę na noc, może to coś pomoże, choć to pewnie złudzenia. W między czasie zadałem pytanie na niemieckim forum daihatsu i user potwierdził moje przypuszczenia -to gniazdo o którym pisałem wczoraj to gniazdo przypominające kształtem OBDII. Nie posiadam żadnego gniazda w miejscach, które opisywałeś - koło skrzyni biegów. Przejechałem parę kilometrów, co prawda nie czułem mulenia, ale wahania obrotów nadal są i to cyklicznie, tylko wtedy gdy przerzucam z D na R i odwrotnie i to nie za każdym razem.

Co się mogło stać, że na zapłonie świeci się kontrolka check engine??? cholera...że to musiało wypaść:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 07-08-2012, 21:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
kaz111 napisał(a):
Co do problemów..Zrobiłem dziś foto gniazda oraz nalepki pod maską, ale nie mam konta na fotosiku itp itd. żeby wrzucić zdjęcia..będę musiał coś wykombinować. Z nalepki wyczytałem, że zwiera się dwa piny i tak że zrobiłem. Po przekręceniu zapłonu kontrolka check engine cały czas mruga w odstępach sekundowych, a nawet półsekundowych. Odpiąłem klemę na pięć minut i nadal to samo. Mało tego...Podczas drugiej próby na załączonym zapłonie kawałek drutu wetknięty w piny wyleciał:((((( cholera no i teraz cały czas na zapłonie świeci się kontrolka:( Parę razy odpinałem klemę, ale nic nie pomogło. Zostawiłem odpiętą klemę na noc, może to coś pomoże, choć to pewnie złudzenia. W między czasie zadałem pytanie na niemieckim forum daihatsu i user potwierdził moje przypuszczenia -to gniazdo o którym pisałem wczoraj to gniazdo przypominające kształtem OBDII. Nie posiadam żadnego gniazda w miejscach, które opisywałeś - koło skrzyni biegów. Przejechałem parę kilometrów, co prawda nie czułem mulenia, ale wahania obrotów nadal są i to cyklicznie, tylko wtedy gdy przerzucam z D na R i odwrotnie i to nie za każdym razem.

Co się mogło stać, że na zapłonie świeci się kontrolka check engine??? cholera...że to musiało wypaść:(

Pomyślałem jeszcze trochę i doszedłem do wniosku, że kody błędów będą u Ciebie na pewno inne, z uwagi na większą liczbę układów elektronicznych - ABS, poduszka, klima, immobilizer. Obecność automatu z pewnością też robi swoje, bo sądzę, że jego komp może byc jakoś powiązany z ECU silnika.
Skoro piszesz, że kontrolka Check mrugała jednolicie, to obstawiałbym brak błędów. A skoro drut wypadł w czasie testu... Hm... Ja wsadziłbym go z powrotem :) A odpięcie minusowej klemy na kilkadziesiąt minut powinno wykasować wszelkie błędy powstałe w czasie gdy drut wypadł.
W kwestii gniazda, jak mówisz ODBII. To może być gniazdo do programowania immobilisera, gdzie podłącza się tzw. KeyMaker.
A zdjęcia wrzuć na http://imageshack.us/. Rejestrujesz się za free,a zdjęcia nie znikają po kilku miesiącach.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause 1999 falowanie obrotów - zawór bocznik
PostNapisane: 07-08-2012, 22:56 
Offline

Dołączył(a): 30-03-2012, 16:30
Posty: 12
Samochód: Daihatsu
Model: Applause
Rok: 1999
Lupus napisał(a):
kaz111 napisał(a):
Co do problemów..Zrobiłem dziś foto gniazda oraz nalepki pod maską, ale nie mam konta na fotosiku itp itd. żeby wrzucić zdjęcia..będę musiał coś wykombinować. Z nalepki wyczytałem, że zwiera się dwa piny i tak że zrobiłem. Po przekręceniu zapłonu kontrolka check engine cały czas mruga w odstępach sekundowych, a nawet półsekundowych. Odpiąłem klemę na pięć minut i nadal to samo. Mało tego...Podczas drugiej próby na załączonym zapłonie kawałek drutu wetknięty w piny wyleciał:((((( cholera no i teraz cały czas na zapłonie świeci się kontrolka:( Parę razy odpinałem klemę, ale nic nie pomogło. Zostawiłem odpiętą klemę na noc, może to coś pomoże, choć to pewnie złudzenia. W między czasie zadałem pytanie na niemieckim forum daihatsu i user potwierdził moje przypuszczenia -to gniazdo o którym pisałem wczoraj to gniazdo przypominające kształtem OBDII. Nie posiadam żadnego gniazda w miejscach, które opisywałeś - koło skrzyni biegów. Przejechałem parę kilometrów, co prawda nie czułem mulenia, ale wahania obrotów nadal są i to cyklicznie, tylko wtedy gdy przerzucam z D na R i odwrotnie i to nie za każdym razem.

Co się mogło stać, że na zapłonie świeci się kontrolka check engine??? cholera...że to musiało wypaść:(

Pomyślałem jeszcze trochę i doszedłem do wniosku, że kody błędów będą u Ciebie na pewno inne, z uwagi na większą liczbę układów elektronicznych - ABS, poduszka, klima, immobilizer. Obecność automatu z pewnością też robi swoje, bo sądzę, że jego komp może być jakoś powiązany z ECU silnika.


Skoro piszesz, że kontrolka Check mrugała jednolicie, to obstawiałbym brak błędów. A skoro drut wypadł w czasie testu... Hm... Ja wsadziłbym go z powrotem :) A odpięcie minusowej klemy na kilkadziesiąt minut powinno wykasować wszelkie błędy powstałe w czasie gdy drut wypadł.
W kwestii gniazda, jak mówisz ODBII. To może być gniazdo do programowania immobilisera, gdzie podłącza się tzw. KeyMaker.
A zdjęcia wrzuć na http://imageshack.us/. Rejestrujesz się za free,a zdjęcia nie znikają po kilku miesiącach.



Dzięki za odpowiedź. Niestety, ale przez całą noc auto stało odłączone od minusowej klemy i nic to nie dało. Dziś ponownie włożyłem kawałek drutu i na wszelkie sposoby próbowałem "zresetować auto" - wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki, ponownie klema i nic...nadal świeci. Ponadto nie ma żadnej poprawy - dalej na zimnym czuć brak mocy i falują obroty.

Przesyłam foty nalepki pod maską oraz gniazda:
http://imageshack.us/photo/my-images/507/dsc00572fx.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/856/dsc00571nh.jpg/

W kwestii czujnika, znalazłem w miejscu w którym opisywałeś czujnik, ale trzy pinowy - szara kostka. Dzwoniłem dziś po sklepach i mają czujnik, ale czarny i dwu pinowy. Czy to jest ten czujnik o którym wspominałeś?? Zamówiłem go w sklepie, ale nie wiem czy jest to właściwy..
http://imageshack.us/photo/my-images/846/dsc00574ej.jpg/
Obrazek

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie mogę znaleźć żadnych manuali do tego modelu - do starszego są, a do tego w necie nic nie ma, na forum niemieckim również...

EDIT:
Nowe info w sprawie, mianowicie w aucie nie ma żadnych błędów, a poprzednie udało mi się skasować. Ponadto, dowiedziałem się co może być przyczyną opisywanych przeze mnie mankamentów: w pierwszej kolejności należy przeczyścić tzw. zawór bocznikowy, który odpowiedzialny jest za obroty na biegu jałowym i ew. zamulenie zimnego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 26-11-2012, 22:40 
Offline

Dołączył(a): 30-03-2012, 16:30
Posty: 12
Samochód: Daihatsu
Model: Applause
Rok: 1999
Witajcie,

czy ktoś wie, gdzie mogę zakupić taki czujnik?? http://imageshack.us/photo/my-images/13 ... psiln.jpg/

Dzwoniłem dziś do Agmaru, ale nie mają używki - nowy, bagatela 450 zł!!! Nie mogę znaleźć zamiennika...

Zamulenie na zimnym silniku nie ustało, w Agmarze podpowiedzieli, aby wymienić ten czujnik. Nie mam już pomysłu co może być nie tak:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 26-11-2012, 23:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
No to jest właśnie sławetny "zielony czujnik", tylko że w HD-E 99KM jest szary i ma jak widze trzy piny. Jakbyś mógł to zrób dokładniejsze zdjęcie wtyczki i samego gniazda w czujniku, jutro przejrzę katalog i dopasuje się coś na zmianę, bo dziś już mi się nie chce :P . Za taki czujnik ok. 80,- zł więc nie wiem skąd wytrzasnęli te 450,- ? :shock:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 27-11-2012, 01:57 
Offline

Dołączył(a): 30-03-2012, 16:30
Posty: 12
Samochód: Daihatsu
Model: Applause
Rok: 1999
Lupus napisał(a):
No to jest właśnie sławetny "zielony czujnik", tylko że w HD-E 99KM jest szary i ma jak widze trzy piny. Jakbyś mógł to zrób dokładniejsze zdjęcie wtyczki i samego gniazda w czujniku, jutro przejrzę katalog i dopasuje się coś na zmianę, bo dziś już mi się nie chce :P . Za taki czujnik ok. 80,- zł więc nie wiem skąd wytrzasnęli te 450,- ? :shock:



Dzięki za odezwę i pomoc:)
Ok, jutro po pracy zrobię foty co prawda będzie już ciemno, ale mam nadzieję, że damy radę.
Tak, w wersji od 98' czujnik jest szary i trzy pinowy - trójkątny. W żadnych katalogach nie mogłem takiego znaleźć.. Komputer nie wyrzuca żadnych błędów, testowo odpiąłem ten czujnik, włączyłem zapłon i skrosowałem piny - wtedy już wyskoczył błąd. Nie wiem czy to jest wina tego czujnika, ale nie mam innego typu..przepustnice rozebrałem, wyczyściłem wraz z wyczyszczeniem zaworu bocznikowego, dorobiłem nowe uszczelki, ale objaw zamulenia nie ustąpił. Ostatnio zauważyłem jakby wyższe spalanie, choć co prawda to automat, a jesienno - zimowa aura robi swoje. Chcę wymienić ten czujnik i się przekonać czy to jego wina, ale nie za 450 zł:)
P. Agnieszka z Agmaru powiedziała, że nie ma zamienników co mnie z lekka przeraziło... może faktycznie jak mówisz - uda się coś dobrać.
Co więcej, w akcie desperacji pojechałbym do Poznania, choć ze Szczecina to ponad 200 km, ale nie mnie to nie urządza - objaw braku reakcji na gaz uwidacznia się tylko na zimnym silniku, a po takiej trasie silnik zimny nie będzie:)

Druga sprawa - zdziwiło mnie, że po przejechaniu 5.000,00 km musiałem dolać dobre dwie setki oleju. Mam jakiś mały wyciek, bo widać zaolejoną miskę olejową, którą co jakiś czas wycieram i olej znów się pojawia, ale olej się nie leje bo po parodniowym postoju w garażu nie ma na posadzce śladów oleju. Może ten silnik tak ma..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 27-11-2012, 15:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24-03-2010, 14:36
Posty: 24
Lokalizacja: Siennica
Samochód: Charade
Model: G102
Rok: 1991
Rzeczywiście interesująca sprawa z tym czujnikiem, po pierwsze że brak zamienników, cena nowego ekhm, taaa. Ciekawe dlaczego Daihatsu zmieniło 2 pinowy na 3 pinowy?
Bądź co bądź, w żadnych katalogach nie figurują takie coolant sensory dla A120, a jeśli już to czarne 2 pinowe.
Jednakże udało mi się coś odkryć na stronie australijskiego CoolDrive, wg ich katalogu istnieje 3 pinowy czujnik TCS119 i pasowany jest do Sirion/YRV, wygląda na taki jak w A120, trzeba by to zbadać jeszcze. Aczkolwiek nie wiem czy to wnosi cokolwiek do tematu :roll:

_________________
"damned if you do and damned if you don't"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 27-11-2012, 21:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Staryyy... zagwozdka jak cholera.
Faktycznie takiego czujnika nie znalazłem w katalogu w żadnej japońskiej marce. Podejrzewam, że jego "trzypinowość" ma jakiś związek z automatem. Bo nie wiem po co te trzy kable.

Po przewertowaniu bezkresu e-katalogu IC trafiłem na dwóch (w zasadzie trzech) podejrzanych:
#1 EBERSPÄCHER EBE90.116.03 (Daihatsu G203 1.5i) 65,- zł 0szt. (ale to chyba nie to)
#2 JC Auto K53009JC (Mazda MPVII, 323 BJ, ) 115 zł 0szt. (opisany jako termowłącznik wentylatora, ale z wyglądu zbliżony)
#3 Sankei K53009 (zamiennik j/w).
Najlepiej by było porównać Twój z którymś z podanych organoleptycznie, ale problem jest z zerowymi stanami magazynowymi.
Nr OE Mazdy na ten czujnik to KLK1-18-840.
Tu znalazłem w sklepach ->
http://www.hdmot.pl/index.php?p7876,czujnik-temp-wody-mazda-k53009-klk1-18-840
http://www.sklep-moto.eu/czujnik-temperatury-mazda-323-626-klk118840,art_72017.html

Ten co podał Miku to może być to, ale podrążyłem ten trop. Trafiłem na TO. I tam pisze, że ma gwint M12 x 1.5. Z tego co kojarzę to powinno chyba być 3/8" na klucz 19. Może wykręciłbyś swój ostrożnie i poszukał na nim jakiś oznaczeń lub numerów.

Trzeba to dokładnie obadać, bo nie daje mi to spokoju.
Czujnik, który podał Miku ogólnie był montowany tylko w Daihatsu Sirion i Toyota Echo. Dziwna sprawa.
Tak na marginesie, to oficjalnie ApplauseII to nie A120. To wciąż A101. Określenie A120 jest tylko "naszym" zwyczajowym szyfrem i nie należy traktować go jako oficjalny kod nadwoziowy jakim są A101, E11, RPS13, EP9, GC8 itp. itd> ;) Po nich można znaleźć części, po A120 nic nie znajdziesz.


Przypominam - Ważne!
Dla szukających tego do starszych silników (HD-E 66 i 77 kW, HC-E i HE-E) zielony czujnik ma w Inter-Carsie nr 1 830 212 (Facet). Zasadniczo nigdy go nie ma, ale pasuję od Hyundai Galloper, Mitsubishi GTO /3000GT (tylko że jest czarny/szary), Subaru Forester i kilka innych.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 27-11-2012, 22:36 
Offline

Dołączył(a): 30-03-2012, 16:30
Posty: 12
Samochód: Daihatsu
Model: Applause
Rok: 1999
Lupus napisał(a):
Staryyy... zagwozdka jak cholera.
Faktycznie takiego czujnika nie znalazłem w katalogu w żadnej japońskiej marce. Podejrzewam, że jego "trzypinowość" ma jakiś związek z automatem. Bo nie wiem po co te trzy kable.

Po przewertowaniu bezkresu e-katalogu IC trafiłem na dwóch (w zasadzie trzech) podejrzanych:
#1 EBERSPÄCHER EBE90.116.03 (Daihatsu G203 1.5i) 65,- zł 0szt. (ale to chyba nie to)
#2 JC Auto K53009JC (Mazda MPVII, 323 BJ, ) 115 zł 0szt. (opisany jako termowłącznik wentylatora, ale z wyglądu zbliżony)
#3 Sankei K53009 (zamiennik j/w).
Najlepiej by było porównać Twój z którymś z podanych organoleptycznie, ale problem jest z zerowymi stanami magazynowymi.
Nr OE Mazdy na ten czujnik to KLK1-18-840.
Tu znalazłem w sklepach ->
http://www.hdmot.pl/index.php?p7876,czujnik-temp-wody-mazda-k53009-klk1-18-840
http://www.sklep-moto.eu/czujnik-temperatury-mazda-323-626-klk118840,art_72017.html

Ten co podał Miku to może być to, ale podrążyłem ten trop. Trafiłem na TO. I tam pisze, że ma gwint M12 x 1.5. Z tego co kojarzę to powinno chyba być 3/8" na klucz 19. Może wykręciłbyś swój ostrożnie i poszukał na nim jakiś oznaczeń lub numerów.

Trzeba to dokładnie obadać, bo nie daje mi to spokoju.
Czujnik, który podał Miku ogólnie był montowany tylko w Daihatsu Sirion i Toyota Echo. Dziwna sprawa.
Tak na marginesie, to oficjalnie ApplauseII to nie A120. To wciąż A101. Określenie A120 jest tylko "naszym" zwyczajowym szyfrem i nie należy traktować go jako oficjalny kod nadwoziowy jakim są A101, E11, RPS13, EP9, GC8 itp. itd> ;) Po nich można znaleźć części, po A120 nic nie znajdziesz.


Przypominam - Ważne!
Dla szukających tego do starszych silników (HD-E 66 i 77 kW, HC-E i HE-E) zielony czujnik ma w Inter-Carsie nr 1 830 212 (Facet). Zasadniczo nigdy go nie ma, ale pasuję od Hyundai Galloper, Mitsubishi GTO /3000GT (tylko że jest czarny/szary), Subaru Forester i kilka innych.



Dzięki chłopaki za zaangażowanie i pomoc!!!:) A więc sprawa wygląda tak: rzeczywiście ten czujnik od mazdy jest bardzo podobny, cena niższa niż oryginału, ale i tak nie za niska.. W Agmarze dowiedziałem się, że takie czujniki były montowane we wszystkich Applause II, bez względu na to czy automat czy manaul. Ponadto, dowiedziałem się że takie czujniki były montowane w ostatnich seriach Gran Move oraz Charade po 1998 r. Wczoraj siedziałem do 2 w nocy i grzebałem w necie, ale nic nie znalazłem - efektem jest ww. post krótko przez drugą w nocy:)

Parę minut temu byłem w aucie i mam foty:
http://imageshack.us/photo/my-images/38/wtyczkaf.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/196/czujnikq.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/43/czujnik1e.jpg/

Starałem się jakoś je zrobić, ale ciemno jak cholera:) Jakby co to czekam na wasze sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 28-11-2012, 18:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Patrząc na samą wtyczkę/gniazdo to pasi. Musiałbyś tylko napisać do tych sklepów i zapytać jaki gwint maja te czujniki od Mazdy, bo coś mi się zdaje, że chyba są mniejsze. Wtedy porównasz ze swoim i jeśliby gwint pasował to ja bym brał od Mazdy. Bo tego czujnika do Daihatsu po prostu nie ma. To już się pokazały ostatnio w IC tylne tarcze do A101, ale ten czujnik to istne widmo. W ogóle te czujniki praktycznie zawsze mają dwa piny, przynajmniej w autach azjatyckich. Nie ośmieliłem się zagłębiać w katalogi części do aut niemieckich, bo samych Vectr jest więcej pozycji (wersje silnikowe, nadwoziowe, generacje, moce) niż wszystkich Daihatsu razem :lol:
A jakby gwint nie pasował to można pomyśleć nad zastosowaniem jakiejś przejściówki - sądzę że tokarz by odpowiedni adapter wytoczył z mosiądzu. Trochę chałupnictwo, ale warto mieć plan awaryjny :wink:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
PostNapisane: 02-12-2012, 15:05 
Offline

Dołączył(a): 30-03-2012, 16:30
Posty: 12
Samochód: Daihatsu
Model: Applause
Rok: 1999
Lupus napisał(a):
Patrząc na samą wtyczkę/gniazdo to pasi. Musiałbyś tylko napisać do tych sklepów i zapytać jaki gwint maja te czujniki od Mazdy, bo coś mi się zdaje, że chyba są mniejsze. Wtedy porównasz ze swoim i jeśliby gwint pasował to ja bym brał od Mazdy. Bo tego czujnika do Daihatsu po prostu nie ma. To już się pokazały ostatnio w IC tylne tarcze do A101, ale ten czujnik to istne widmo. W ogóle te czujniki praktycznie zawsze mają dwa piny, przynajmniej w autach azjatyckich. Nie ośmieliłem się zagłębiać w katalogi części do aut niemieckich, bo samych Vectr jest więcej pozycji (wersje silnikowe, nadwoziowe, generacje, moce) niż wszystkich Daihatsu razem :lol:
A jakby gwint nie pasował to można pomyśleć nad zastosowaniem jakiejś przejściówki - sądzę że tokarz by odpowiedni adapter wytoczył z mosiądzu. Trochę chałupnictwo, ale warto mieć plan awaryjny :wink:



No właśnie..też sprawdzałem po necie i nic nie mogłem znaleźć. Niestety, ale chyba masz rację - ten czujnik z mazdy ma mniejszy gwint - koleżanka ma Mazdę 323 i wczoraj sprawdziłem u niej. Co do samego czujnika - jest jeszcze opcja kupienia używanego, mam namiar do kolesia co aktualnie ma rozkręcać Applausa II, za 40 zł mogę taki kupić i chyba zaryzykuję.

Tak na marginesie, to powiem Wam, że masakra jest z częściami do Applause II. Jak wchodzę do zaprzyjaźnionego sklepu motoryzacyjnego to na dzień dobry zaczynają się śmiać, że pewnie to czego będę szukał to jest nieosiągalne:) Auto jest super, ale cholernie zniechęca mnie kwestia braku części lub ich baardzo wysokich cen. Ostatnio byłem na przeglądzie i mam słabe tylne amortyzatory. Do II ich po prostu NIE MA, do I są i ponoć pasują, ale trzeba je trochę przerobić, a cena też jest ciekawa - tylko KYB w cenie od 330 zł/szt. Co więcej, muszę zregenerować alternator, gdyż jak stoję na światłach i włączę kierunkowskaz lub na "luzie" opuszczam szybę i przetrzymam przycisk - obroty silnika spadają o ok. 100 jednostek. Najprawdopodobniej to wina regulatora.
A teraz UWAGA! regulator (jak podobnie inne części) jest na tyle nietypowy, że w magazynie głównego importera części do alternatorów jest ich aż JEDNA SZTUKA:) Sprawdziłem dzwoniąc do czterech sklepów specjalizujących się w częściach do alternatorów..to jest jakaś masakra.
Zdecydowanie więcej części jest do Applausa I niż do mojego:(.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL