forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade
http://forum.charade.pl/

regulator/wężyki układu hamulcowego
http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=4&t=5915
Strona 1 z 1

Autor:  misiek [ 07-05-2012, 18:46 ]
Tytuł:  regulator/wężyki układu hamulcowego

mam pytanie dotyczące G200 1.3i 16V z 1996r
wydaje mi się, że na poniższym zdjęciu jest regulator siły hamowania. Jeśli nie to mnie poprawcie :)
Obrazek

oraz kawałek serwo
Obrazek

natrudziłem się i ponumerowałem wężyki :)
teraz jakby w rewanżu, ktoś mógł napisać, którym wężykiem co się dzieje, czyli co wchodzi, a co wychodzi.

Liczyłem po cichu, że śruba na regulatorze będzie do regulowania, ale to chyba mocująca.

Pytania dodatkowe:
1) czy dobrze rozumiem, że ten regulator zmniejsza trochę ciśnienie płynu hamulcowego na tył, żeby przód mocniej hamował?
2) Regulatora się już nie reguluje, tylko jak coś wymienia.
3) w różnych wątkach pojawia się stwierdzenie, że charade ma układ hamulcowy X. Co to znaczy?

dzieki z gory za wszelkie podpowiedzi!!

Autor:  ssjqbas [ 08-05-2012, 19:29 ]
Tytuł:  Re: regulator/wężyki układu hamulcowego

układ hamylcowy x polega na tył że koła działają krzyżowo lewe przód + prawy tył

Autor:  misiek [ 14-05-2012, 13:27 ]
Tytuł:  Re: regulator/wężyki układu hamulcowego

no dalej niewiele mi to rozjaśnia :)
Przecież wszystkie koła hamują razem, tylko tylne troche słabiej.
Rozumiem jakby były np. dwie pompy hamulcowe i jedna sterowała lewy przod i prawy tyl a druga reszte, ale chyba jest jedna w charade. Więc nie rozumiem na czym polegają te połączeni kół.

Autor:  czarny_iwan [ 14-05-2012, 20:34 ]
Tytuł:  Re: regulator/wężyki układu hamulcowego

Sam sobie odpowiedziałeś. Tył hamuje słabiej i to jest ustalane przez regulator. Układ X czyli krzyżowy jest po to żeby w razie awarii jednego obwodu zapewnić działanie hamulców. Kiedyś stosowany podział przód tył w układach z korektorem siły hamowania nie zapewni wystarczającego działania na same koła tylne (w razie awarii na przodzie). Jeśli masz zbyt słabe tylne hamulce to kontrola szczęk i cylinderków a także pomiar średnicy bębnów. Producent na zużycie daje tylko 1 mm na średnicy a to niewiele. Maks średnica jest podana wewnątrz bębna. Dodam że dla dobrego ręcznego musi być najpierw zrobiony nożny. Jak wszystko będzie OK a tył będzie słaby to opisz co zrobiłeś i może znajdę receptę jak to poprawić możliwie bez kosztów.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/